Meniti Jejak Kejatuhan Yahudi [4]

>> Monday, February 7, 2011


YAHUDI Dan Perang Dunia KeDUA


Sesungguhnya Yahudi itu satu kaum yang dibenci dan dikutuk di sepanjang masa, dari sejak dahulu hingga sekrang. Semasa di Mesir kaum Yahudi telah ditindas sebegitu rupa, hingga Raja Firaun mengeluarkan perintah bunuh terhadap anak-anak mereka yang baru dilahirkan. Dalam masa Perang Dunia ke-2 mereka bukan sahaja dibenci, tapi mereka telah ditindas dan dikerasi, serta dibunuh dengan sewenang-wenangnya, terutama Adolf Hitler dan Nazi di Jerman.

Ada teori mengatakan Perang Dunia ke II meletus berpunca daripada kebencian orang-orang Jerman dan orang-orang Eropah terhadap Yahudi yang telah menjadi bangsa yang terkutuk. Adolf Hitleh dan Nazi dikatakan kerana kebencian yang meluap terhadap Yahudi lalu mencetuskan perang. Orang-orang Eropah kerana merasa iri hati dengan kejayaan-kejayaan yang dicapai oleh orang-orang Yahudi di negara mereka, lalu mencetuskan Perang Dunia Ke-II untuk membolehkan mereka mengusir orang-orang Yahudi keluar dari bumi Eropah.


JANJI Allah

Kita tidak hairan melihat segala layanan-layanan buruk yang telah diterima dan akan diterima oleh orang-orang Yaudi di mana sahaja mereka berada, kerana memang begitu ditakdirkan oleh Allah kepada bangsa yang bongkak dan sombong yang suka membuat kerosakan.

Dalam Surah al-Baqarah, ayat 61 Allah berfirman:
“Dan mereka ditimpakan dengan kehinaan dan kepapaan dan sudah sepatutnya merek mendapat kemurkaan dari Allah. Yang demikian itu ialah kerana disebabkan mereka kufur [menengkari] ayat-ayat Allah [perintah-perintah dan mukzizat yang membuktikan kebesaranNya], dan mereka pula membunuh nabi-nabi dengan tidak ada alasan yang benar. Yang demikian itu ialah disebabkan mereka menderhaka dan mereka pula sentiasa -kamu menceroboh”. Al-Baqarah:61.

Dalam Surah Al-Imran, ayat 111, Allah berfirman, maksudnya:
“Mereka [kaum Yahudi dan Nasarani] tidak sekali-kali akan membahayakan kamu kecuali menyakiti [perasaan kamu dengan ejekan-ejekan dan tuduhan-tuduhan yang tidak berasas]. Dan jika memerangi kamu, mereka akan berpaling lari membelakangkan kamu [kalah dengan sehina-hinanya] sesudah mereka tidak akan mencapai kemenangan” Al-Imrran: 111

Demikianlah Yahudi bangsa terkutuk yang dilaknat oleh Allah S.W.T..



INTI Pati Protokol Yahudi

Bila kita berbicara tentang Yahudi, sudah tentu perkataan PROTOKOL akan timbul, samada dengan cara disedari atau tidak disedari. Tapi apakah sebenarnya yang dikatakan Protokol itu?

Marilah kita menoleh ke belakang sejenak. Pada tahun 1895, orang Yahudi telah mengadakan kongresnya yang pertama di Kot Bale Switzerland, di mana dalam kongres itu mereka telah merangka satu strategi untuk menghancurkan seluruh dunia ini dan menjadikan sebagai hamba-hamba Zionis Yahudi. Strategi itu telah disusun dan merupakan sebuah dokumen penting dan amat dirahsiakan oleh orang-orang Yahdi,

Setelah dunia berada dalam kucar-kacir dan tidak terkawal, maka mengikut rancangannya orang-orang Yahudi akan menubuhkan sebuah kerajaan Yahudi Antarabangsa, di mana El-Quds, Jerusalem akan dijadikan ibu kotanya pada peringkat pertama sebelum ia dipindahkan ke Rome sebagai ibu kota dan pusat pemerintahan Yahudi maya.

Walau bagaimana pun rahsia kewujudan Protokol telah itu telah terbongkar juga yang mendedahkan cita-cita jahat Yahudi kepada dunia seluruhnya. Seorang wanita Perancis yang menjadi anggota salah sebua gerakan Yahudi yang terkenal, iaitu Freemasonry telah berjaya mencuri senaskah dokumen sulit itu dan melarikannya ke Rusia. Seterusnya dia menyerhkan dokumen itu kepada Alexis Nicolai Niefnitus, salah seorang tokoh pemimpin Rusia Timur di zaman pemerintahan Kaisar dahulu.

Pada tahun 1901 dokumen sulit telah diserahkan kepada seorang pendeta gereja Orthodox, Prof. Sergyei Nilus untuk diterjemahkan ke bahasa Rusia. Di samping itu ia juga telah dianalisa dengan teliti serta disesuaikan dengan keadaan semasa.

Dengan itu orang-orang yang membaca dokumen itu, khususnya orang-orang Rusia menyedari ancaman bahaya yang amat besar menunggu kiranya Yahudi berjaya melaksanakan rancangan jahat mereka terdapat dalam dokumen tersebut.

Sedangkan pada masa itu, pakar-pakar Rusia telah membuat beberapa ramalan penting mengenai beberapa perkara yang akan berlaku di seluruh Rusia khasnya dan di seluruh dunia pada amnya. Antara ramalam-ramalan itu:

-Runtuhnya pemerintahan kekaisaran Rusia dan diganti dengan pemerintahan komunis

-Kaum Yahudi akan kembali ke Palestine.

-Perang Dunia akan meletus di mana pihak yang kalah atau menang akan menanggung kerugian, ibarat kata, “kalah jadi abu, menang jadi arang”.

-Kerosakan akan tersebar merata di seluruh dunia.

-Kekafiran juga akan tersebar luas ke segenap pelosok dunia. Dan lain-lain lagi.

Prof.Sergyei Nilus telah menerbitkan dokumen itu yang telah diterjemahkan ke bahasa Rusia dalam bentuk buku. Pada tahun 1902. Buku itu diberi jodol “Keputusan Rasmi Zionisme”. Dalam kata pengantarnya beliau meningatkan bangsanya supaya berhati-hati dengan bencana yang akan menimpa mereka yang dibawa oleh orang-orang Yahdi.

Penerbitan buku itu telah berjaya menelanjangi rahsia kejahatan orang-orang Yahudi yang bercita-cita untuk menjadi pemerintah dunia.

Pendedahan buku itu telah mencetuskan kemarahan rakyat Rusia. Orang-orang Yahudi telah dijadikan mangsa kemarahan mereka. Maka tercetuslah huru-hara, di mana kira-kira seramai 10,000 orang Yahudi telah menjadi korban.

Pemimpin Yahudi yang terkenal, Thedor Herzl telah melenting marah bila mengetahui rahsia jahat mereka telah terbongkar menerusi pendedahan dokumen tersebut. Malah ia telah tersebar luas sebelum sampai masanya dan ini amat membahayakan,

Pemimpin Yahudi itu berusaha untuk menyekat penyebaran buku yang merugikan mereka itu. Semua orang Yahudi telah memberi kerjasama sepenuhnya untuk tujuan tersebut. Mereka berkorban apa sahaja, baik diri dan harta benda, emas perak dan kaum wanita dengan tujuan untuk mendapat wang yang sebanyak mungkin untuk membeli semua buku tersebut yang ada di pasaran. Dengan itu penyebaran buku tersebut secara berleluasa dapat disekat.

Di samping itu orang-orang Yahudi juga telah menggunakan pengaruhnya mendesak kerajaan British menekan kerajaan Rusia memberhentikan penindasan terhadap orang-orang Yahudi di negara tersebut yang telah menelan korban begitu ramai.

Namun begitu beberapa tahun kemudian, Prof. Sergyei Nilus telah berjaya mengulang cetak buku tersebut, iaitu pada tahun 1905 dan sekali lagi pada tahun 1917. Namun begitu pendukung-pendukung Bolshvic telah merampasnya dan melarang penerbitannya hingga kekal ke hari ini.

Walau bagaimana pun senaskah daripada buku Yahudi itu telah lesap dari negara Rusia dan berjaya diseludupkan ke Britain oleh Victor E. Mars, wartawan akhbar “The Morning Post”.

Kemudian beliau menterjemahkan dokumen Yahudi ke bahasa Inggeris dan dicetak pada tahun 1921. Tapi selepas itu buku tersebut tidak pernah lagi diterbitkan di Bratain, kerana tidak ada sebuah penerbit di negara itu yang berani menrbitkannya. Ini dengan jelas menunjukkan kuatnya pengaruh Yahudi di negara tersebut.

Demikian juga di Amerika Syarikat tidak ada mana-mana penerbit yang berani menerbitkan buku Yahudi itu.

Walau bagaimana pun pada tahun 1919 buku tersebut telah berjaya dicetak di Jerman, dan tersebar luas ke beberapa buah negara.

Seterusnya dokumen Yahudi itu diterjemahkan ke bahasa Arab oleh Muhammad Khalifah At-Tunisi dan lain-lainnya serta disiar dalam majalah “Mimbarusy-Syarq” pada tahun 190.

Buku inilah yang mengandungi dokumen sulit Yahudi dipanggil Protocol Zionis”.

Antara intipati kandungan buku itu ialah:

Protokol I

a]“Hendaknya menjadi perhatian kita bahawa manusia yang memiliki sifat dan naluri yang buruk itu lebih banyak daripada yang memiliki akal dan sifat yang baik. Oleh itu cara terbaik untuk menguasai mereka ialah melalui kekejaman dan kekerasaan, dan bukannya melalui perbincangan ilmiah. Setiap orang cenderung untuk meraih kekuasaan dan cenderung menjadi diktator.Tidak sedikit orang yang bersedia mengorbankan masyarakat yang banyak untuk kepentingan peribadinya. Kebabasan politik semata-mata hanyalah idea belaka, dan bukan kenyataan. Pemikiran seperti ini harus disedari bagaimana cara pelaksanaannya di saat diperlukan, iaitu cara menarik dan mengumpulkan massa rakyat untuk digunakan menindas kelompok lain yang sedang berkuasa. Tugas ini akan mudah dan senang dilaksanakan jika pihak pembangkang sudah dimasukki dengan idea kemerdekaan atau disebut dengan liberalisme. Dengan idea itu mereka akan berusaha meraih kekuasaan. Di saat inilah kehebatan teori kita akan terbukti. Maka kekuasaan pemerintah yang lemah itu segera terjebak dan berpindah dengan melalui hukum alam. Rakyat yang bodoh dan buta akan saling berlumba dan terjerumus ke dalam pertentangan kepartian. Mereka akan mengeluarkan perbelanjaan yang besar untuk itu, untuk tidak sepakat, kerana kebodohan mereka akan menjadi rahsia politik. Justeru apa yang terjadi adalah kekacauan dalam pemerintahan”.

Tokoh-tokoh dan pemikir-pemikir Yahudi sentiasa berfikir untuk mengambil peluang daripada yang berlaku ke atas orang ramai atau rakyat di sesebuah negara. Mereka tidak teragak-agak untuk mengambil kesempatan itu demi untuk mencapai cita-cita jahat mereka yang tersembunyi, iaitu menghancurkan manusia dan segala nilai kemanusiaannya, dan di atas puncak kehancuran itulah mereka akan tegakkan bendera Zionis lambang penguasaan maya.

Penulis suka memetik pendapat Dr. Majid Kailani yang tidak teragak-agak menegaskan,”Kaum Zionis telah mampu meletakkan teori itu dan berhasil di Eropah, dengan hasil yang amat gemilang. Hasil yang belum pernah mereka bayangkan sebelumnya, iaitu hancur-hancurnya asas-asas kehidupan di sana. Sejarah telah membuktikan bahawa di Eropah ada tabiat khusus iaitu yang kita namakan “kekacauan yang bertentangan”.

Menurut beliau asas kehidupan orang-orang Eropah selalu kacau bilau dan bertentangan antara sat sama lain. Setiap satu abad atau paling lama dua abad mereka akan meluncur laju ke arah kehancuran, di mana setiap individu mengingkari nilai-nilai kemanusiaan, di mana mereka akan kembali kepada aliran Berhalasime Yunani dan Romawi tulen yang membawa mereka kepada kehilangan keperibadian yang tidak berhujung.

Akhirnya kata Dr. Majid Kailani, “Mereka sampai pada satu kesimpulan mengenai kehidupan yang membuahkan pendapat bahawa hidup ini sia-sia belaka. Pendapat ini segera membangkitkan rasa takut dan cemas pada diri mereka. Saling berlawan antara kaedah ketuhanan dan hawa nafsu, yang akhirnya membawa pelanggaran dan membawa bencan yang bertubi-tubi”.

Akibatnya kata beliau, ada yang berakhir dengan bunuh diri secara massa dan juga menjadi gila. Ada pula yang hidup dengan mementingkan diri sendiri semata-mata, melakukan apa sahaja yang mereka sukai, termasuk hubungan seks yang keji dan hina”

Sebaliknya kata beliau syaitan Zionis terus berusaha mempertajamkan pandangan mereka terus menempuh jalan yang seleweng itu. Setiap kali mereka sedar, syaitan-syaitan Zionis itu terus memperdayakan mereka supaya kekal dalam penyelewengan itu sambil berkata, “Demikianlah tabiat kemajuan”. Orang-orang Eropah dengan hati menerimanya dan berusaha untuk apa yang mereka namakan “pembebasan daripada setiap kongongan”.

Sungguh malang, kekacauan pemahaman palsu tentang erti kebebasan dan persamaan itu telah menjalar ke negara-negara Islam. Mereka melibatkan diri mereka dalam usaha menyesuaikan dengan pemahaman yang palsu itu. Akibatnya mengikut Dr, Majid Kailani kemurniaan tauhid yang mereka miliki selama ini mulai beransur-ansur kendur dan diganti dengan syirik. “Mereka mulai terpikat untuk menjadikan sebahagian manusia sebagai tuhan-tuhan yang mereka sembah, dan lenyap pula asas-asas kehidupan yang murni dan halus. Tali sejarah masa lalu mereka putuskan dengan masa kini, dan hancurlah tenaga tauhid yang selama ini menampilkan mereka sebagai manusia yang merupakan benih yang unggul”.

Maka dengan itu katanya, sejarah Islam tidak lagi menjadi tombak yang memandu, diganti dengan para pemandu dari dunia barat yang kacau bilau. Kaum Muslimin mulai hidup dengan filem gambar barat yang telah berulang-ulang kai dicetak, hasil daripada penggambaran yang dibuat oleh syaitan-syaitan Zionis yang bermaharajalela.

b]”Lihat hewan-hewan mabuk itu yang telah dirosak akal mereka dengan minuman keras, bahawa kebebasan telah membuat meeka menjadi kaki botol. Sesunguhnya orang-orang Kristian telah merosakkan otak mereka di bawah pengaruh minuman keras. Para pemudanya telah berubah menjadi gila dengan mempelajari falsafah Romawi. Mereka telah tenggelam ke dalam kerosakan sejak mudanya. Itu dilakukan dengan amat rapi oleh para pendidik kita dan para pelayan rumahtangga yang kita susup ke dalam rumah-rumah para hartawan dan pegawai tinggi”.

-Adalah menjadi amalan biasa kepada kaum Yahudi Zionis membuka kelab-kelab malam, rumah-rumah perjudian, rumah-rumah tumpangan dan sebagainya untuk dijadikan pusat maksiat di berbagai-bagai negara di dunia yang sempat mereka menyeludup masuk. Di pusat-pusat itulah mereka sebar luaskan berbagai jenis maksiat perjudian, persundalan, minuman keras dan sebagainya yang boleh merosakkan akhlak pengunjung-pengunjungnya menjadi manusia yang tidak bermoral dan memusnahkan iman.

Kaum wanita Yahudi pula tidak teragak-agak turut memberi sumbangn ke arah merealisasikan cita-cita Yahudi itu. Mereka merelakan diri mereka diperisterikan oleh pemimpin-pemimpin atau jutawan-jutawan sesuatu bangsa. Dalam hal ini mereka rela dijadikan perempuan-perempuan simpanan atau gundik-gundik mana-mana lelaki yang boleh memberi sumbangan kepada kepentingan Yahudi. Mereka rela untuk dijadikan jungus atau pembantu-pembantu rumah.

Sebagai isteri mereka berjaya mencungkil segala rahsia penting kerajaan yang ada dalam pengetahuan suami mereka, dan memperdayakan suami mereka untuk menghabiskan wang untuk perkara yang tidak penting atau membazir yang ada dalam gengaman suami mereka. Sebagai wanita-wanita sundal gundik-gundik pegawai-pegawai tinggi kerajaan mereka mengorek segala negara yang diperlukan untuk disampaikan maklumatnya kepada pemimpin-pemimpin Yahudi yang terlibat dalam pelaksanaan projek mereka.

c]”Kejahatan adalah satu-satunya cara yang paling menarik untuk mencapai suatu tujuan. Oleh sebab itu, kita tak perlu ragu sedikit pun untuk menjalan strategi kita, seperti suap menyuap, penyalahgunaan, dan tipu daya. Apabila hal tersebut dapat membantu proses terwujudnya cita-cita kita”

-Kaum Yaudi memang tidak memperhitung soal dosa dan pahala, mereka akan menghentam apa sahaja tanpa mengira baik atau buruk, halal atau haram, bagi mereka sama sahaja, asalkan boleh menguntungkan mereka, khususnya dari segi kedudukan dan kekayaan, demi cita-cita perjuangan kaum Yahudi. Justeru itu mereka yang leka dengan kehidupan duniawi, yang suka berpoya-poya dan memburu keseronokan, mudah terpedaya untuk diperalatkan oleh Yahudi bagi mencapai cita-citanya yang jahat dan tidak bermoral untuk menakluk dunia itu. Yahudi akan menawar apa sahaja ganjaran dan memenuhi apa sahaja permintaan kepada sesiapa sahaja untuk bersekongkol dengannya, baik wang, wanita, pangkat dan sebagainya. Malah mereka juga sering membuat berbagai-bagai ugutan dalam keadaan-keadaan tertentu untuk mendapat kerjasama dari mangsa yang biasanya berada dalam keadaan tersepit.

d] Pada saat negara sudah hancur kerana kegoncangan yang terus menerus atau negara tersebut kehabisan daya akibat perang saudara yang berlanjutan dengan musuh luar, maka kita boleh meramalkan kehancuran negara tidak akan lama lagi berlangsung, dan mereka dengan mudah dapat kita kuasai. Sebab kekayaan ada dalam gegaman kita, malah seluruh kekayaan harta benda ada dalam kekuasaan kita. Maka kita menyuap negara yang sedang kelaparan itu demi sedikit, agar mereka begitu amat bergantung kepada kita. Sementara mereka melepaskan dari bantuan kita, maka yang kita lihat adalah peristiwa menyedihkan yang menimpa negara itu”.

-Bila sesebuah negara berada dalam kegawatan yang meruncing, menunggu masa untuk hancur dan runtuh, di mana si Yahudi sedang bermain di belakangnya, maka mereka tidak akan berlengah-lengah lagi untuk menguasai atau merampas negara itu secara lagsung ataupun tidak langsung dan meletakkan negara itu di dalam cengkamannya. Di antara langkah yang mereka ambil ialah dengan mempergunakan segala kekayaan yang mereka miliki untuk merampas negara yang dirundung malang itu, biasanya dengan tektik menghulurkan bantuan secara berdikit-dikit untuk meletakkan negara itu di dalam ikatannya. Justeru itu lebih senanglah mereka menguasai negara tersebut.

e]”Dalam dunia politik kita harus tahu bagaimana caramerampas harta benda tanpa keraguan sedikitpun, jika ianya banyak membantu dan menguntungkan kita. Atau kita dapat mengikuti jalan damai. Cara ini banyak berpengaruh. Yang penting, bagaimana kita dapat membuat mereka takut atau mata kita penuh wibawa, sehingga hal itu akan membuahkan ketaatan pada kekuasaan kita”.

-Sebagaimana lumrah, si Yahudi tidak teragak-agak melakukan apa sahaja untuk mencapai segala maksudnya itu, termasuk merampas harta benda ataupun membunuh sesiapa sahaja yang tidak dikehendaki oleh mereka, khususnya orang-orang yang menentang atau anti mereka. Dengan itu akan menimbulkan rasa gerun dan gentar kepada mereka yang cuba menentang atau mengagalkan kehendaki Yahudi. Justeru itu orang-orang tersebut bersedia untuk menjadi pengkhianat kepada agama, bangsa, dan negara mereka sendiri, terutama kepada mereka yang termasuk dalam golongan penyeleweng akibat didorong oleh nafsu sarakah untuk meraih kesenangan dunia yang tidak bertepi.

f]Kekejaman adalah unsur utama dan merupakan petanda kekuatan sebuah negara. Maka kita wajib memakai cara dan tipu daya, bukan sekadar untuk kemaslahatan sahaja, melainkan juga tercapainya kemenangan. Faktor yang mendatagkan kebahagian negara adalah terpusatnya penguasa pada satu orang yang bertanggungjawab memegang pemerintahan. Tanpa kekuasaan mutlak tidak mungkin kemajuan akan datang”.

-Yahudi adalah kaum yang tidak bermoral. Justeru mereka tidak merasa kekok-kekok untuk melakukan kekersan dan kekejaman untuk mencapai cita-cita jahat. Menurut ajaran Yahudi sistim pemerintahan yang zalim dan kejam adalah merupakan sistim pemerintahan yang baik di dunia hari ini kiranya cara itu dapat menghasil dan menjayakan hasrat dan cita-cita mereka.

g]Kita akan memanfaatkan mereka yang menjadi mengsa kelaparan dan rintihan derita. Salah satu daripada penyakit itu mampu berdiri sendiri untuk menghancurkan tunas masyarakat. Dengan demikian kekuatan rakyat kita letakkan di bawah belas kasih pada tokoh yang mampu menumpaskan kekuatan penindas”.

Yahudi tidak akan melepas peluang mengambil ksempatan daripada kepincangan yang berlaku dalam msyarakat yang menderita kelaparan atau menderita berbagai-bagai kesukaran. Justeru itu mereka dengan mudah dapat mempengaruhi masyarakat tersebut dengan merangsangkan nafsu syahwat mereka ke arah kemusnahan.

Dalam keadaan kegawatan seperti itu , Yahudi akan menonjolkan seseorang tokoh yang dapat mempengaruh masyarakat dan mampu menghadapi golongan penindas masyarakat, sedangkan pemimpin tersebut mudah dipengaruhi untuk merealisasikan maksud jahat Yahudi.

Yahudi biasa menggunakan fahaman komunis untuk mencapai tujuan tersebut, di mana salah seorang daripada pengasas komunis si Yahudi Karl Marx, anggota gerakan Freemansory yang ke 31.

Protokol II

a] Kita akan memilih sebahagian orang awam menjadi ketua pemerintah. Kita memerlukan hamba semacam itu yang tidak faham strategi politik dan pemerintahan. Lalu mereka akan kita jadikan kakitangan yang bermain di atas papan catur. Pemainnya adalah para penasihat kita yang ahli dan berpengalaman puluhan tahun memerintah dunia. Sementara orangp-orang umami [bukan Yahudi] amat bodoh memanfaatkan kedudukan objektif. Mereka hanya berjalan di atas teori tanpa mahu berfikir barang sejenak apakah teori itu akan diterapkan. Oleh kerana itu kita tidak perlu menghitung-hitung kualiti mereka”.

- Demi kepentingan mereka akan memilih dari kalangan orang awam untuk dilantik sebagai pemimpin kerajaan atau negara. Pemimpin-pemimpin seperti ini yang cetek pengetahuannya mengenai politik dan pemerintahan negeri atau negara akan diperalatkan oleh Yahudi untuk mencapai tujuan rakus dan jahat mereka. Penasihat-penasihat Yahudi yang berpengalaman dan berpengaruh dengan mudah dapat memperalatkan mereka seperti pemain-pemain catur mengatur buah-buah catur mengikut strategi yang telah mereka atur untuk mencapai tujuan mereka.

Kejadian-kejadian yang jelas dapat dilihat berlaku dalam sejara negara-negara Arab, di mana orang-orang asing yang bekerja di negara-negara Arab itu telah berjaya dengan sewenang-wenangnya mempengaruhi pemimpin-pemimpin di negara-negara tersebut untuk bertindak sesuka hati mereka dalam mengejar kemewahan dan kesenangan hidup, sehingga negeri atau negara mereka terpaksa menanggung hutan akibat pemborosan pemimpin-pemimpin mereka yang telah tertipudaya oleh si Yahudi.

Sebagai contoh perkara seprti ini telah berlaku di negara Mesir semasa di bawah pemerintahan Khadyu Said dan Ismail, dan di Tunisia pula semasa negara itu di bawah pemerintahan Mohammad Sadiq Bey.

Protokol II

a]Kita bermaksud tampil sebagai pembebas buruh dan membebaskan mereka dari kezaliman. Kita akan menasihati mereka supaya mereka mahu bergabung dalam tingkat-tingkat pasukan kita yang terdiri dari kaum Sosialis, pengacau dan komunis. Kita akan selalu berada dalam kedudukan membangun komunisme dan memeliharanya dengan topeng seolah-olah kita membel kaum buruh dengan sukarela, demi persaudaran dan kepentingan umum atau kemanusiaan. Letak kekuatan kita berpunca pada kemiskinan kaum buruh dan penyakit yang berpanjangan, yang dengan itu mereka akan terus berada di bawah perhambaan kita”.

-Kaum Yahudi tidak teragak-agak untuk mempergunakan fahaman komunis untuk mencapai tujuan jahat mereka memusnahkan bangsa-bangsa di dunia. Tujuan utama mereka ialah untuk mencetuskan fitnah huru hara, memecahbelah masyarakat dan menghancur leburkan segala pertubuhan-pertubuhan mereka yang sedia ada. Dengan cara itu Yahudi dengan gampng dapat mencampuri urusan sesebuah negeri atau negara sebagi langah untuk menjajah dunia.

Protokol III

a]”Kita telah memberi dukungan pada setiap parti yang ada, dan kita telah menjdikan kerusi kekuasan menjadi keinginan mereka. Kita juga menyediakan tempat untuk mengadu setiap parti yang ada, dan mereka akan cepat untuk saling baku hantam sendiri. Dengan demikian suasana pada saat itu akan menjadi semakin kacau bilau, yang membawa kepada hilang harta benda [bankrap]. Para jurubicara yang pandai bersilat lidah akan memporak-perandakan setiap majlis permesyuwaratan, menjadi lapangan perdebatan. Juga peranan surat khabar dan para penulis tidak mahu kalah. Mereka berlumba-lumba dalam menyerang siapa sahaja yang pantas diserang. Atau mereka menyerang peranan eksekutif. Pada saat itu, penyalahgunaan atau tindakan sewenang-wenang semakin menjadi-jadi. Maka segala sesuatunya akan berantakan oleh rakyat yang melempiaskan kemarahannya pada para pengusaha”.

Salah satu sifat universal kaum Yahudi ialah suka membuat fitnah di mana sahaja di muka bumi ini untuk mencapai agenda mereka menjai kuasa tunggal adi dunia. Perbuatan jahat seperti inilah sering mereka lakukan ke atas negara-negara sejak dahulu hingga sekarang. Berbagai-bagai perkara mereka lakukan untuk melaksanakan tujuan mereka itu. Mereka menyeludup ke dalam setiap parti politik yang sedia ada dan merangsangkan ahli-ahli parti-parti itu supaya berebut-rebut kersui pucuk pimpinan yang menyebab keadaan menjadi tamab bercelaru dan tidak menentu-kalu.

Yahudi akan memperalatkan orang yang petah bercakap untuk merosakkan setiap mesyuarat yang sedang berlangsung, dan menukarnya menjadi majlis perdebatan, dan buknya majlis untuk mencari penyelesaian dengan sebaik-baiknya. Mesyuarat bukan sahaja menjadi tempat bertikam lidah, tapi juga menjadi medan tempat membaling kersui dan melempar meja. Itulah peranan yang dimain oleh Yahudi.

Di samping itu mereka menubuhkan parti-parti politik sekular yang merosakkan perpaduan umat Islam dengan mengapi-apikan mereka berebut-rebut dan mengejar-bgajar kebendaan dan kemewahan yang akan memusnahkan diri, bangsa, negara dan agama mereka yang suci.

Demikianlah antara kemakaran kaum Yahudi.

Protokol III

a]”kita bertujuan seolah-olah menampakkan rasa simpati dan pembelaan kita kepada kaum buruh. Mereka kita bela dari penderitaan agar mereka bersedia bergabung dengan pasukan-pasukan kita dari kaum sosialis, kaum pengacau serta kaum komunis. Tetapi kita harus membuat mereka untuk selalu berada dalam kedudukan kemiskinan. Dengan demikian mereka dapat kita jadikan hamba-hamba yang sangat patuh pada perintah kita. Lalu kita dapat mengendalikan golongan-golongan itu dengan amat mudahnya dengan memelihara perasaan kedengkian dan kebencian akibat kemiskinan”.

-Kaum Yahudi berpura-pura bersimpati dengan nasib malang yang menimpa anak pribumi, terutama kaum buruh dan berpura-pura membela nasib mereka, justeru itu mereka akan bekerjasama dengan kaum Yahudi yang berselindung di sebalik gerakan-gerakan sosialis, komunis dan kumpulan-kumpulan pengkhianat. Biasanya merela yang bekerjasama dengan Yahudi ini lebih Yahudi dari Yahudi dan bersedia untuk melakukan apa sahaja yang diarah atau diperintah oleh si Yahudi yang boleh bangsa dan negara musnah dan hancur lebur sekalipun.

b]”Di bawah kedudukan rakyat yang berlaku dan cara yang telah kita terapkan, maka rakyat akan percaya penuh kerana kebodohan mereka oleh slogan-slogan kosong dan dongen bualan yang kita rakamkan itu:membenci apa sahaja yang mencuba menjadi pengaturnya. Kebencian itu akan mencapai kemuncaknya, manakala kedudukan ekonomi sudah mulai menurun. Maka golongan tingkat bawahlah yang terutama yang merasakan penderitaan itu. Dan pada saat itulah api pertumpahan darah mulai terbit perlahan-lahan dan merampas harta benda. Maka rakyat kehilangan akal waras lagi, dalam menganalisa situasi, kerana para penguasa tidak lagi mampu memadamkan kemarahan rakyat melalui para pendukungnya, oleh kerana mereka sudah banyak menyalahgunakan kekuasan yang seharusnya untuk kesejahteraan rakyat”.

-Akhirnya rakyat menyedari penipuan-penipuan yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin mereka selama ini yang menabur berbagi-bagai janji kosong yang memang diprogramkan oleh si Yahudi. Dengan mengekploitasikan keadaan yang tidak baik itu, Yahudi dengan mudah berjaya membakar semangat rakyat supaya bangkit memberontak, menentang pemerintah yang tidak amanah, maka dengan itu tercetuslah apa yang dikatakan revolusi yang membanjirkan darah. Itulah merupakan salah satu rangka dasar yang disediakan oleh Yahudi untuk menjajah dunia.

Protokol IV
+] Namun demikian kemerdekaan dan kebebasan akan bermanfaat dan memperolehi tempat dalam memberi kebahagian kepada manusia, apabila kebebasan itu didasari landasan ketuhanan dan rasa takut kepada Tuhan. Dan persudaran umat manusia yang bebas dari pemikiran persamaan yang selari dengan hukum penciptaan itu akan mendatangkan pertentangan langsung. Dengan demikian, maka manusia akan tunduk kepada pemimpin-pemimpin spiritual, mereka akan tenang dan tenteram di bawah organisasi gerejani, dan mereka akan senang apabila diperintah oleh para Rohaniawah mereka. Itulah yang membuat mereka tunduk kepada kehendak Tuhan di atas bumi. Itulah sebabnya mengapa kita harus mencabut pemikiran ketuhanan dari mereka, dan menggantikannya dengan menyibukkan dalam menghitung-hitung kepentingan material”.

-Pernyataan di atas ditujukan khusus oleh orang-orang Yahudi kepada orang-orang Masihi atau orang Nasrani [Kristian], kerana menjadi matlamat utama Yahudi Zionis ialah untuk merosakkan agama Masihi itu terlebih dahulu, sebelum merosakkan semua agama yang ada di dunia, termasuk agama Islam yang suci. Kepada Yahudi hanya mereka sahaja yang betul dan bijaksana, dan yang lain-lainnya semuanya bodoh dan salah

+] “Hal yang menentukan bagi kita adalah kita harus mencabut tradisi berfikir keagamaan yang ada dalam fikiran manusia. Pada masa itu masyarakat akan terlepas bebas dan makin membenci agama serta politik. Harta benda akan menjadi satu-satunya tujuan mereka dan mereka akan berlumba-lumba bermati-matian sekadar untuk mendapatkan harta benda tadi yang dipercayai sebagai alat untuk mencapai kesempunraan hidup dan segala nafsu mereka. Pada saat itu segolongan dari mereka akan bergabung dengan kita untuk melawan musuhnya yang bukan dari kalangan Yahudi, tanpa perlu melalui revolusi, namun begitu ia sudah mencukupi kiranya hal itu menjadi persaingan dan berjalan terus menerus. Justeru rasa benci itui akan tetap berkobar-kobar serta meluap-luap ke atas golongan atasan.”

Yahudi memang sedar bahawa agama, khususnya agama Islam mempunyai pengaruh yang besar terhadap penganut-penganutnya yang setia. Dengan beragama manusia terikat denganya peraturan-peraturan dan norma-norma hidup yang pada umumnya mewjibkan mereka melakukan perbuatan-perbuatan yang baik dan mencegah mereka daripada melakukan perkara-perkara yang mungkar dan keji yang boleh merosakkan diri, masyarakat dan bangsa. Justeru mereka berusaha untuk menghakiskan fahaman-fahaman agama di hati umat manusia dan mendorong mereka kepada kekufuran atau athis yang tidak mempercyai apa-apa agama, malah menangggap agama sebagai candu yang merosakkan. Orang-orang tidak beriman sudah dengan gampang dapat dipengaruhi Yahudi untuk mewujudkan keadaan yang tidak tenteram dan kucar-kacir dalam masyarakat yang amat disukai oleh Yahudi untuk menangguk di air keruh. Inilah salah satu jalan kepada Yahudi untuk menguasai manusia dan bangsa-bangsa di dunia yang mereka anggap semuanya bodoh, kecuali bangsa Yahudi sahaja.

Hal ini telah dimasyurkan oleh Karl Marx, seorang ilmuan Yahudi yang berasal dari Jerman, iaitu pengasas kepada fahaman komunis yang menafikan adanya Tuhan. Menurut Karl Marx kehidupan manusia hanya berputar di sekitar kebendaan sahaja. Dengan itu, katanya bendalah yang yang menjadi sumber kehidupan, dan agama hanya khayalan manusia belaka. Justeru manusia yang berfahaman sosialis komunis tidak mempercayaai adanya Tuhan pencipta alam ini..

Kemudian muncul pula seorang Yahudi dari Perancis, iaitu seorang sasterawan dan ahli falsafah yang memperkenalkan teori Existensialisme, iaitu fahaman kewujudan manusia yang tidak disenghajakan.

Menurut Satre manusia dilahirkan tanpa dirancang ataupun dikehendaki oleh dirinya sendiri, jusetru itu katanya, seseorang manusia tidak bertanggungjawab ke atas apa yang dilakukannya.

Katanya tidak ada Tuhan yang menjadikan manusia, apa lagi untuk merancang atau menghalang manusia untuk melakukan apa sahaja yang dikehendakinya. Justeru itu manusia boleh melakukan apa sahaja yang disukainya untuk mencapai matlamat hidupnya.

Selepas itu timbul pula seorang ahli fikir Yahudi, Sigmund Freud yang memperjuangkan seks bebas. Katanya sekslah yang mendorong manusia untuk maju dan mencapai kejayaan.

Fahaman ini amat besar pengaruhnya di kalangan manusia di dunia barat yang menyebabkan kehidupan masyarakat barat menjadi musnah dan hancur tanpa akhlak.

Kemudian timbul lagi seorang Yahudi yang melengkapkan lagi fahaman seks bebas ini dengan pendapatnya yang mengatakan hidup dalam ikatan perkahwinan dan berkeluarga adalah hasil pemikiran yang sudah lapuk, justeru tidak lagi relevan dalam masyarakat sekarang.

Dari ini lahir pula berbagai-bagai fahaman yang menyeleweng dari kebenaran, antaranya fahaman Emansipasi, yang bererti tuntutan yang sama bagi wanita yang mendapat sambutan yang begitu hebat di Eropah dan telah brjaya merosakkan seluruh akar umbi kehidupan kekeluargaan dan kemasyarakatan di negara-negara Eropah itu.

Protokol V
a]”Untuk memelihara sikap putus asa dan ragu-ragu mereka, pertama kita harus kedudukan terus menerus kacau bilau di segala sektor kehidupan. Kita juga munculkan pendapat yang selalu bertentangan. Jika ada pendapat mereka yang nampak dipersetujui rakyat, maka kita cepat bertindak untuk membantahnya dengan dalil yang lebih kuat.Akhirnya rutuhlah alasan-alasan orang Umami [bukan Yahudi]. Golongan ahli politik yang bukan Yahudi akan memilih alternatif yang dirasakan paling bagus, iaitu diam dalam percaturan politik yang pemerintahan kita untuk selalu berbuat keslahan yang meresahkan rakyat, pemerintahan yang melanggar undang-undang. Hingga rakyat akan hidup dalam kegelapan undang-undang yang mengaturnya. Rakyat tidak lagi mampu menggunakan akal untuk berfikir, kerana situasi negara berada dalam kegelapan. Dalam kedudukan yang serba tak menentu, orang pun akan kesulitan untuk membincangkan masalah negara. Pada situasi demikian, wajar kalau api fitnah terpercik di setiap sudut. Itulah yang menyebabkan megoncangan yang tak pernah berhenti yang mana melanda negara Arab dalam jangka waktu yang lama. Hingga terjadi penangkapan-penangkapan oleh Jabatan Perisik, akhirnya penjara-penjara pun penuh sesak”.

-Untuk menyemarakkan keraguan dan keputusasaan di kalangan masyarakat, Yahudi akan berusaha untuk mencetuskan kekacauan yang berterusan dalam semua bidang, baik politik, ekonomi, budaya, sosial dan sebagainya. Mereka akan berusaha untuk menyalakan pendapat yang bercanggah dalam masyarakat sebagai salah satu cara untuk mencetuskan kekacauan dalam masyarakat yang akan membawa kemusnahan di mana si Yahudi akan mengambil kesempatan untuk menangguk di air dalah keadaan stiuasi yang gawat itu.

b] “Kita akan memakai cara apapun yang pada pokoknya mencegah usaha yang akan melawan kekuasaan kita. Iaitu pada saat strategi kita hampir membuahkan hasil dalam pergolakan yang amat mendadak. Untuk mencapai maksud tersebut, kita akan menjalankan praktik hukuman mati bagi sesiapa sahaja yang cuba menghalanginya, hukuman itu akan berakibat positif, iaitu ketaatan yang buta”.

-Yahudi akan menggunakan apa sahaja cara untuk mencegah penentangan terhadap kekuasaannya dalam suasana politik yang bergolak yang menghasil kejayaan yang cemerlang kepada Yahudi dalam usaha utnuk menegakkan kekuasaannya. Antaranya Yahudi akan menjatuhkan hukuman mati ke atas sesiapa sahaja yang cuba menentang kekuasaanya itu. Itulah cara yang amat berkesan kata Yahudi.

c]”Pada setiap zaman sudah menjadi kelziman bahawa rakyat akan selalu memegang ucapan para pemimpin mereka, seolah-olah ucapan itu terwujud dalam praktiknya. Oleh sebab itu kita cukup mengatur lembaga-lembaga untuk memperbanyak naskah-naskah pidato yang memberikan sejuta harapan bagi rakyat. Sementara apa yang mereka pidatokan itu dapat terwujud atau tidak, itu tidak perlu diambil kira. Pokoknya rakyat harus dibuat kenyang oleh banyaknya makanan pidato yang memuaskan mereka”.

-Yahudi dengan tipu dayanya yang licik itu akan menggunakan segala peluang yang ada untuk melaksana dan menjayakan cita-cita jahat mereka. Agen-agen Yahudi menyediakan teks-teks ucapan yang muluk-muluk yang sedap didengar untuk dicanangkan oleh pemimpin-pemimpin tempatan yang mereka sebahagian besarnya tidak akan dan tidak mampu untuk dilaksanakan oleh mereka. Akhirnya rakyat jelata naik bosan dan muak mendengar ucapan-ucapan yang berapi dan janji-janji yang manis tapi kosong, seperti tin kosong yang tidak berisi. Ini menyebabkan mereka naik marah, dendam dan berontak yang menjadi keadaan negara menjadi panas dan gawat. Dan inilah peluang yang ditunggu oleh si Yahudi untuk menagguk di air keruh

d]”Rakyat harus kita buat tidak curiga sedikit pun kepada kita. Oleh sebab itu peranan akhbar pembangkang harus nampak sebagai akhbar pembangkang. Dengan begitu akan banyak menumpang tulisan politikus pembangkang. Maka melalui tulisan mereka itulah dapat kita ketahui apa yang mereka kehendaki tanpa merugikan kepentingan kita sendiri”.

-Salah satu meddia penting untuk mencanangkan propoganda dan mempengaruhi fikiran orang ramai ialah akhbar. Kaum Yahudi tidak melepaskan peluang ini, malah menggunakannya sepenuhnya untuk menyebarkan dasar dan pengaruh mereka untuk mencapai matalamat mereka menguasai dunia. Untuk lebih menimbulkan kesan mereka mewujud atau menggunakan akhbar-akhbar suara pembangkang untuk mewujudkan ketidkharmonian dan kekacauan sesebuah negara untuk menuju kehancuran yang akan memberi ruang kepada mereka untuk meraih kuasa dengan apa cara sekali pun.

Protokol VI

a]”Kita akan mendorong mereka untuk hidup bermewah-mewah tanpa batas, sebagaiman yang telah kita lakukan sebelum ini. Kita akan tambah upah kerja bagi kaum buruh. Bersamaan dengan itu kita naikkan harga dagangan barang-barang keperluan pokok sebagai alasan kerana buruknya hasil tanaman. Juga kita akan sebarkan bibit kekacauan di kalangan kaum pekerja industri dengan menggemarkan mereka bermabuk-mabuk minuman keras dan ubat bius lainnya. Masa itu juga kita akan pakai semua alat-alat perlengkapan untuk mengusir orang-orang yang pandai di antara mereka [Qayim], iaitu orang-orang bukan Yahudi dari muka bumi. Kita tidak perlu memperhitungkan nasib mereka di saat mereka perlu kepada kita. Kita akan memberikan konsep perbaikan nasib buruh kepada para pekerja yang tertindas, untuk mencari jalan keluar kepada masalah mereka di bidang ekonomi. Propaganda kita di bidang ekonomi akan banyak membantu ke arah itu”/

-Sebenarnya tidak ada ruang yang ditinggalkan kaum Yahudi untuk merosakan umat manusia. Mereka menggunakan peluang-peluang tersebut untuk menyebarkan bibit-bibit kejahatan, baik berupa idea, fahaman dan tindakan yang akan membuka ruang yang lebih luas kepada Yahudi untuk memegang tampuk kekuasaan di segenap ceruk dunia ini. Salah satu bidang yang amat berkesan untuk merosakkan umat mansuia ialah menanamkan fahaman kebendaan dalam diri manusia, baik di timur atau di barat yang menjadi puncak kerosakan yang begitu meluas di kalangan umat mansuia sejagat, tanpa mengira bangsa dan agama sekali pun bila diresapi oleh semangat kebendaan tunggulah saat kejatuhan mereka yang akan memberi peluang kepada Yahudi untuk memegang tampuk kekuasaan. Kita jangan lupa semangat kebendaan yang meluas itulah yang menjdi salah satu punca kepada kejatuhan umat Islam di masa-masa lalu dan juga akan datang.

Protokol VII

+]”Di antara masalah paling mendesak, kita perlukan ada tingkatan manusia-manusia bodoh di belakang kita. Serta banyakkan kakitangan-kakitangan tentera yang ikhlas mendukung tujuan kita”.

-Orang-orang yang bodoh ataupun bangsa-bangsa yang dianggap bodoh tidak akan terlepas peluang untuk diperalatkan oleh Yahudi untuk menyokong cita-cita perjuangan kaum Yahudi yang batil itu. Malah kebiasaannya orang-orang yang bodoh seperti itu mudah diperangkapkan oleh Yahudi dengan dihlurkan berbagai-bagai umpam kebendaan yang begitu laris di pasaran moral. Mereka yang tertelan umpam kebendaan ini sudah tentu dengan mudah bersedia untuk mengikuti apa sahaja arahan Yahudi. Di samping itu mereka juga akan memperbanyakkan polisi-polis rahsia yang bersedia untuk menjadi tali barut Yahudi untuk menegakkan perjuangannya yang batil itu.

+]”Kita akan dikelilingi oleh ribuan pemilik bank dan pengusaha serta .kaum jutawan lain, sebab hal ini tidak dapat lepas dar peranan “wang”. Selama mereka memegang jawatan kunci di pmerintahannya, maka kita akan memberikan semacam kepastian dukungan. Apa lagi kepada mereka yang bukan Yahudi. Orang semacam ini perlu didukung penuh agar mereka banyak melakukan sakndal lalu mempunyai rekod kejahatan yang mengankagumkan. Agar dukungan mereka kepada kita tetap terjami, maka kita tekan mereka dengan berbagai cara yang halus. Apabila lambat laun dukungan itu mengendur dan kemudian mereka mengelak untuk bebkti kepada Zionis, maka mereka akan kita masukkan ke dalam bilik-bilik penjara. Dengan cara ini mereka akan tetap setia mendukung program kita”.

-Sudah tentu Yahudi tidak teragak-agak untuk memerangkap pemimpin-pemimpin negara ke dalam perbuatan kotor, keji dan mengaibkan, yang bertujuan untuk melempiaskan nafsu liar dan jahat kerana terpengaruh dengan hasutan syaitan durjana. Kemudian Yahudi dengan tipu dayanya yang licik akan menekan pegawai-pegawai yang curang itu bekerjasama dengan mereka untuk mencapai tujuan jahat Yahudi. Sudah tentu dalam keadaan terperangkap sebegitu, pegawai-pegawai tersebut sukar untuk menolak, dan mematuhi apa sahaja si Yahudi, termasuk membocorkan rahsia-rahsia negara mereka kepada musuh. Sebaliknya jika mereka enggan bekerjasama si Yahudi akan mendedahkan segala rahsia sulit kejahatan mereka itu kepada umum yang akan membawa mereka ditangkap dan diseret ke muka keadilan yang akan menempoh proses yang memalu danmengibkan.

+]”Dengan bantuan Eropah kita akan terus meluaskan api fitnah. Pertentangan dan permusuhan biar saling berterusan. Hal ini jelas akan membawa keuntungan di pihak kita. Pertama,kita mampu mengendalikan setiap kegoncangan yang timbul dan disesuaikan dengan kehendak kita. Kedua, dengan tipu daya dan khabar angin, kita akan berhasil menjerat melalui jaring-jaring yang telah kita pasang.baik di pelbagai bahagian setiap pemerintahan ataupun lainnya. Di mana jaring kita tidak terputus dengan kerjasama di sektor industri, teknik, dan bantuan-bantuan kewangan yang telah kita siapkan sejak awal.Kita menciptakan manusia-manusia pintar yang berotak Zionis, di mana mereka akan menipu setiap kesepakatan yang telah kita tetapkan, kemudian kita menampakkan [tentunya dengan membohongi mata dunia] seolah-olah kita membongkar kejahatan orang pintar itu. Lalu dunia akan mempercayai kita bahawa kitalah sebenarnya golongan yang penuh dengan tanggungjawab untuk menenangkan keadaan dunia. Dengan demikian anggapan umum akan mengatakan kitalah golongan yang menyelamatkan kemanusiaan”.

-Para penulis yang menjadi agen Yahudi atau penulis-penulis upahan Yahudi akan membuat berbagai-bagai penyelewengan dalam tulisan-tulisan mereka, memutarbelitkan fakta-fakta dan mereka-rekakan perkara yang tidak benar, termasuklah fakta-fakta sejarah yang mereka ubahsuaikan dengan selera Yahudi. Mereka tidak segan-segan mempersalahkan tokoh-tokoh Islam, alim ulama, agama Islam itu sendiri yang dituduh menjadi punca kepada kejatuhan umat Islam. Malangnya sesetengah umat Islam, terutama generasi muda yang cetek pengetahuannya mudah mempercayai fakta-fakta salah yang ditulis oleh agen-agen Yahudi itu. Malah hukum Islam dan Baginda Rasulullah s.a.w. sendiri sering dijadikan mangsa oleh musuh-musuh Islam dengan dilemparkan berbagai-bagai tuduhan dan berbagai-bagai fitnah yang amat jahat. Akibat percayakan putar-belit Yahudi itu sering menimbulkan perpecahan di kalangan umat Islam, dan menampakkan Yahudi sebagai golongan yang berwibawa dan penyelamat kemanusiaan daripada kemusnahan. Justeru itu kita umat Islam hendaklah lebih berhati-hati dalam menghadapi fitnah-fitnah lecek yang dilakukan oleh si Yahudi dan agen-agennya untuk merosakkan umat manusia dan dunia.

+]”Kita wajib menyebarluaskan fitnah di seluruh pelusuk dunia. Dengan cara itu kita akan dapat menguasai mereka dengan jaringan wang yang telah kita pasang pada setiap kementerian dalam sesebuah pemerintahan melalui politik kerjasma kewangan dan industri. Akan tetapi kita akan bertindak sebaliknya”.

-Memang telah diketahui dasar Yahudi suka menyebarluaskan berbagai-bagai fitnah dan menyalakan api peperangan di segenap pelosok dunia dengan tujuan untuk meangguk di air keruh bila kekacauan meletus. Tapi senafas itu juga Yahudi menonjolkan diri mereka sebagai makhluk yang cintakan keamanan dan ketenteraman dan bencikan segala bentuk kesusahan dan penderitaan dan berusaha untuk menghapuskannya dari muka bumi ini. Banyak orang, termasuk umat Islam tertipu dan lakun helah si Yahudi yang mempunyai talang seribu wajah. Untuk mudah difahami lihat apa yang berlaku di Palestine. Walaupun yang tidakkan perdamaian ialah si Yahudi, tapi mereka mencanangkan ke segenap ceruk dunia bahawa yang tidak sukakan perdamaian ialah bangsa Palestine dan umat Arab yang mereka telah ganyang habis-habisan. Demikianlah liciknya lakunan Yahudi.

+]”Bahawa banyak kekuatan polis yang mutlak kita perlukan, untuk mneyelesaikan pelaksaananmgaris-garis-garis yang dimuka. Dan hendaknya di seluruh dunia ada kelompok-kelompok yang terdiri dari beberapa kelas manusia yang bodoh, ditambah kekuatan tentera dan polis yang ikhlas menjalankan tujuan-tujuan kita”.

-Sejarah lama dan baru memang dengan jelas menunjukkan bahawa Yahudi sentiasa menggunakan kekuatan ketenteraan dan kepolisan dalam usaha untuk menegakkan kekuasaannya yang amat ertentangan dengan semangat demokrasi. Dan itulah Yahudi.

Protokol VIII
“Kitaakan melengkapi fasiliti pemerintahan dengan pasukan yang kuat. Mereka terdiri dari ahli ekonomi yang berpengalaman puluhan tahun. Itulah sebabnya mengapa ilmu ekonomi menjadi ilmu yang amat penting bagi orang Yahudi khususnya. Dengan memegang kendali perekonomian dunia, maka kita akan selalu dikelilingi oleh pemilik bank terutama mereka yang memiliki wang berbilion ringgit, sebab dengan wang akan terlaksana segala maksud hati”.

-Menurut kaum Yahudi seluruh kekayaan yang terdapat di alam maya ini adalah milik orang Yahudi. Dan mereka percaya dengan memegang sumber ekonomi, mereka dengan mudah dapat melaksanakan segala cita-cita jahat mereka ke arah menawan dunia. Dengan memiliki kekayaan, bererti mereka memiliki kuasa dan justeru dengan wang mereka akan berjaya mencapai segala tujuan dan maksud mereka.

Protokol IX

a]”Kita telah dapat menipu generasi yang baru, selain generasi Yahudi. Mereka telah dapat kita rosakkan dengan banyaknya kuman penyakit yang mengerumuni otak mereka. Kuman penyakit itu telah kita sebarkan menerusi pengajaran tentang doktrin mahupun hasil pemikiran kita yang sudah kita palsukan sebelumnya. Oleh kerana yang memberikan kepada mereka adalah kita sendiri, maka kita sendiripun dapat melihat hasilnya yang gemilang. Mereka menelan apa sahaja yang kita suapkan tanpa banyak mengunyah, atau ada ralat sedikit dari mereka. Kita pun dengan mudah mengganti dengan memberikan sedikit penafsiran yang kita buat untuk mengubah segala bentuk peraturan dan hukum yang mereka miliki sebelumnya”

-Salah satu strategi penting yang dijalankan oleh Yahudi untuk membinasakan umat manusia ialah dengan merosakkan akal fikiran mereka dengan ajaran-ajaran yang sesat dan menyeleweng menerusi teori-teori dan fakta-fakta yang telah dipalsukan. Justeru itu mereka, termasuk kaum-kaum iantelecual tidak lagi dapat berfikir betul untuk membezakan mana yang baik dan mana yang buruk. Pengaruh Yahudi telah meresap ke dalam otak pemikiran mereka, menyebabkan segala tindak tanduk mereka, sama ada disedari atau tidak disedari telah menjadi Yahudi. Malah lebih Yahudi dari Yahudi sendiri.

Protokol X

a]“Apabila telah kita wahyukan ke dalam otak setiap individu dari mereka tentang kepentingan yang menyangkut peribadi mereka, maka kita akan mudah menghancurkan kehidupan kekeluargaaan di antara mereka [bukan Yahudi], dan kita dapat merosak tujuan pendidikan”.

b]”Apabila kita mengajarkan kepada setiap individu bahawa mereka harus memikirkan keperluannya sendiri, kita akan dapat menghancurkan kehidupan keluarga orang-orang yang umami [bukan Yahudi], dan kita dapat merosakkan pendidikan mereka”.

-Berbagai-bagai usaha telah dan akan dilakukan oleh Yahudi untuk menghancur kehidupan kekeluargaan yang harmoni. Bila kehidupan kekeluargaan telah hancur, maka bererti tapak asas sesebuah masyarakat telah musnah, yang akan memembawa kehancuran kepada sesebuah masyarakat dan negara. Dengan itu Yahudi berharap mereka akan berjaya untuk memegang tampuk kekuasaan demi untuk mencapai segala impiannya untuk menakluk dunia.

c]”Ketika kita berhasil menciptakan lembaga-lembaga pemerintahan atas nama kebebasan dan kemerdekaan, maka mulai rosaklah tatatertib politik di negara yang bersangkutan. Negara tadi akan dihinggapi demam “peang”, iaitu penyakit yang telah menahun yang menghalalkan darah di antara saudara sendiri. Dan apabila hal itu terjadi, maka kita tinggal menunggu saat-saat Sakaratul-maut menjemputnya. Kemerdekaan telah melahirkan sistem pemerintahan yang berdasarkan undang-undang. Pada hal sebelum lembga ini tercipta, orang lebih menyenanginya dipayungi dengan sistem pemerintahan orang-perorang. Sebab lembaga penggubal undang-undang tidak lain hanyalah institusi yang banyak mempropogandakan fitnah-fitnah, pertentangan dan persaingan antara parti. Kedudukan yang semacam ini akan membuat peranan pemerintah menjadi lemah. Parlimen lebih memiliki keleleuasan, sebagaimana peranan akhbar yang mampu menghentikan kegiatan para pengusaha. Akhirnya hal itui semua menjadikan mereka malas dan lemah, sehingga berlanjutan dan akirnya mereka memerlukan dukungan-dukungan. Kedudukan semacam itu ternyata menjadi sebab utama runtuhnya singgahsana mereka dari dataran bumi. Lalu diganti dengan sistem republik. Di saat itu kita angkat seorang pemimpin yang bukan ahlinya, mereka kita ambil dari hamba-hamba yang amat taat kepada kita. Dengan teknik ini kita akan mampu meletakkan bom-bom yang siap meledak dengan dasyatnya. Tanggungjawab dari peristiwa tersebut kita pikulkan kepada Presiden dan menteri-menterinya. Pada saat itu dengan penuh harap akan kita tuntut tanggungjawab dari pelaksanaan strategi kita. Laluan perhatian kita difokuskan kepada pegwai-pegawai yang bergaji rendah. Kita hasut mereka untuk menggoncangkan kedudukan presiden, dan jika api perpecahan sudah mulai kiT sulut, sebentar lagi kehancuran yang total akan menimpa negara itu”.

-Memang menjadi matalamat Yahudi untuk menghancur dan meruntuhkan sesebuah kerajaan atau negara dan di atas keruntuhan itu menegakkan sebuah kerajaan baru yang sesuai dengan selera Yahudi yang ganas itu. Di atas keruntuhan itu Yahudi melalui rakyat negara tersebut akan menubuhkan sebuah negara republik yang kononnya lebih baik daripada segala sistem pemerintahan yang lain. Kalau kita rajin meniliti sejarah niscaya kita akan dapati sejak abad ke-19 lagi mana-mana negara yang telah berjaya dirubuhkan, maka di atas keruntuhan itu sebuah kerajaan republik akan ditegakkan, kerana ramai manusia telah terpikat dengan propoganda Yahudi tentang negara republik untuk keadilan yang merata kepada umat mansia, walaupun apa yang berlaku adalah sebaliknya.

Berhati-hatilah dengan tipu daya Yahudi yang biasanya berada di belakang setiap kemakaran yang berlaku di dunia ini, baik kecil ataupun besar, sebelum semuanya menjadi lebur dan musnah di kaki Yahudi durjana.
d]”Kekuasaan kita bermula sejak rakyat yang telah dikoyak-koyak oleh perpecahan dan terseksa di bawah kemuflisan para penguasaha. Kedudukan seperti itulah yang akan kita kendalikan di bawah kekuasaan kita. Mereka akan melaungkan slogan “Gulingkan mereka, dan berilah kami penguasa tunggal yang bersifat antarabangsa, yang akan menyatukan kita dan menghapus sebab-sebab perpecahan, iaitu batas-batas kawasan, nasionalisme, agama, hutang-hutang negara dan sebegainya. Seorang penguasa yang mampu memberikan kedamaian dan kebahagiaan, yang tidak mungkin terjumpa pada pemerintah kita yang sekarang, atau pada wakil-wakil kita yang diParlimen dan lain-lain. Laungan rakyat seperti itu akan selalu kita dengar, apabila kekacauan antara penguasa dan rakyatnya. Permusuhan dan kebencian akan terus berlangsung, di samping banyak kematian akibat kelaparan dan kemiskinan mahupun penyakit menular lainnya. Demikian situasinya, sampai akhirnya orang-orang Umami [bukan Yahudi] tidak mendapat jalan keluar dari kedudukan buruk itu, kecuali mereka harus lari berlindung di bawah kekuasaan harta benda kita dan pengaruh kita yang penuh”.

-Yahudi melakukan berbagai-bagai kejahatan di dalam bebagai-bagai bidang yang luas, kehususnya dalam bidang politik dalam usaha untuk mewujudkan sebuah negara dunia yang terletak di bawah pemerintahan Yahudi. Negara tapal batas itu diperintah oleh seorang raja di mana semua batas-batas kebangsaan, agama dan juga batas wilayah dihapuskan. Sistem rekaan Yahudi ini pernah dijalankan di Rusia dan cuba dieksport ke luar negara, dan berakhir dengan kemusnahan umat manusia.

e]”Dan apabila saatnya kita meraih kedudukan di setiap kerusi pemerintahan, maka kita segera bekerja keras menciptakan dan melipat-gandakan ahli gerakan Freemansonry. Kita akan kumpulkan sebanyak mungkin manusi yang faham tentang moraliti dan mempunyai pendirian teguh. Setelah terlaksana, dari sanalah kita banyak menyadap informasi- informasi mhal. Sudah tentu gerakan Freemansonry ini akan dipimpin oleh kaum intelektual buatan Zionis”.

-Freemanonry adalah gerakan penting kaum Yahudi dalam menjayakan impian besar mereka untuk menguasai dunia dan mentadbirnya mengikut selera Yahudi. Gerakan Freemansonry inilah yang menguasai semua gerakan kaum Yahudi yang terdapat di dunia ini. Lembaran sejarah menunjukkan gerakan Freemasonry inilah yang bertanggungjawab menghancurkan Islam dan umat Islam, termasuklah Dalah Islamiah Turki yang telah tersungkur jatuh yang menjadi pukulan haibat kepada umat Islam di seluruh dunia, yang kesannya terasa hingga ke hari ini.

Perkataan “free” bermakna “bebas”, perkataan “manson” bermakna “pekerjaan membangun” dan “ry” bererti jawatan. Justeru secara harifiahnya, “Freemansonry” bererti “Perkumpulan para pembangun yang bebas, tana terikat oleh sebarang ikatan”. Demikian Freemansonry yang bergerak untuk mencapai impian Yahudi menakluk dunia.

Protokol XII

+]”Peranan apakah yang dapat dimainkan oleh akhabar akhir-akhir ini? Salah satu di antaranya adalah untuk membangkitkan pandangan rayat yang keliru, hal ini dapat membangkitkan emosi rakyat. Terkadang ia juga bermanfaat untuk membangkitkan semangat untuk konfrontasi antara parti politik, tentunya akan banyak menguntungkan pihak kita. Apa lagi saat mereka sedang bertikai, kesempatan baik bagi kita untuk mengadu domba. Namun dengan media massa, jika juga dapat memakainya sebagai alat persahabatan samar, yang kebanyakan orang tidak mengerti kesamaran itu. Kita akan menggendalikan peranan media ini dengan sungguh-sungguh. Sastera dan suratkhabar adalag dua kekuataan yang amat berpengaruh.Oleh kerana itu kita akan banyak menerbitkan buku-buku kita debgan jumlah cetak yang banyak”.

-Hari ini bidang komunikasi telah menjadi begitu canggih. Dunia telah menjadi tanpa sempadan. Mereka yang berada jauh di bahagian utara dunia dengan sekelip mata dapat berhubung dengan mereka yang berada jauh di sebelah selatan, demikian juga dengan mereka yang berada jauh di hujung sebelah barat dunia dengan sekelip mata dapat berhubung dengan manusia yang berada di hujung sebelah timur dunia. Berkat kemajuan teknologi maklumat, maka dunia komunikasi telah berada di hujung jari manusia. Petik atau tekan sahaja terbukalah apa yang dikehendaki.

Kecanggihan di bidang tekonologi ini telah membuka peluang yang canggih kepada Yahudi. Mereka telah menggunakan sepenuhnya segala peluang tersebut untuk menyebar kepalsuan dan fitnah pesona yang dengan pentasnya mudah tersebar ke seluruh pelosok dunia. Itulah dia mengambil segala kesempatan untuk menyebar kejahatan dalam usaha untuk merealisasikan impian mereka yang bejat.

+]”Media pertama, kita jadikan sebagai media yang ,rasmi, iaitu media yang selalu siap sedia untuk membela kepentingan rakyat. Dengan strategi ini mata rakyat akan tertipu. Media yang kedua, kita jadikan semi-rasmi, yang berkewajipan meneutralkan setiap pembangkang yang hendak membakar semangat api permusuhan atau pemberontakan. Sedang media yang ketiga adalah bertugas sebagai media yang berpihak menjadi pembangkang bayangan. Di dalam berita utamanya harus menampakkan sikap permsuhan. Dengan memasang perangkap semcam itu, akan kedapatan orang-orang berwatak pembangkang menjadi pengarang yang gigih dan banyak menentang. Maka kerja kita tinggal mencatat mereka dalam “Daftar hitam kita”.

- Yahudi memang mempergunakan dengan seluas-luasnya segala media untuk menyiarkan segala macam bahan yang bersifat emosional yang bertujuan untuk menyebarkan keburukan dalam pemikiran pembacanya, baik dalam bidang pendidikan, politik, seni dan budaya yang menyeleweng. Untuk tujuan tersebut mereka bahagikan media-media itu kepada tiga kelompok sebagaimana terdapat dalam ceraian protokol di atas. Tujuan mereka ialah untuk merosakkan moral manusia, dan menjatuhkan mereka ke dalam lubuk kebinasaan. Matlamat akhir Yahudi ialah pecah belah dan perintah.

+]”Kita harus menguasai sepenuhnya peranan penerbitan, tanpa kecuali. Apabila kita buka pintu lebar-lebar kesempatan bagi akhbar untuk menyuarakan maksudnya tanpa pengawasan yang ketat dari pihak kita, maka tidak ada gunanya sedikit pun strategi yang telah kita sepakti bersama.
“Tidak ada satu berita pun yang boleh didengar oleh telinga rakyat, kecuali harus didengar oleh telinga kita lebih dahulu. Itulah yang kita inginkan dan ternyata saat ini berjalan seperti apa yang kita kehendaki”.

-Tidak dapat disangkal lagi Yahudi dari masa ke masa kian berjaya menguasai sebahagian besar akhbar-akhbar di seluruh dunia. Pada tahun 1956, yang keramaianya pada masa itu tidak lebih daripada 15 juta orang telah berjaya memiliki 899 buah akhbar dan majalah yang diterbitkan dalam berbagai-bagai bahasa. Di antara penerbitan itu 50 buah majalah diterbitkan dalam bahasa Inggeris, kira-kira 36 jenis akhbar dan majalah yang diterbitkan dalam bahasa Perancis dalam berbagai-bagai genere. Semua penerbitan itu menyebarkan idea-idea jahat Yahudi untuk merosakkan manusia dengan matalamat untuk mencapai impian mereka menguasai dunia.
Mana-mana penerbitan yang anti-Yahudi atau enggan bekerjasama dengan Yahudi akan disembelih begitu sahaja dengan tidak diberikan iklan untuk menampung kos penerbitan akhbar atau majalah tersebut yang akan menyebabkan penerbitanya tergendala atau gulung tikar, terutama penerbitan akhbar-akhbar. Sedangkan syarikat-syarikat besar pembekal iklan itu dikuasai oleh Yahudi atau mereka yang pro Yahudi.

+]”Kita akan memiliki aneka akhbar pendukung yang banyak memberi kesempatan kepada pelbagai parti politik untuk menumpahkan emosinya sedalam-dalamnya. Golongan yang satu dengan yang lain, saling bertentangan antara kaum bangsawan, Republikan atau dengan kaun pengacau yang ikut campurtangan dan menambah keruhnya suasana politik. Surat khabar itu ibarat tuhannya orang Hindu:Sang Wisnu, di mana dia mempunyai ratusan tangan yang akan mengumpulkan setiap pendapat yang berbeza. Dan apabila perampasan itu telah selesan itu telah selesai, maka segera akan diberikan kepada kita untuk kepentingan yang mulia. Hal itu berjalan dengan baik, kerana kebodohan pemimpin-pemimpin parti itu sendiri”.

-Di samping itu Yahudi juga mewujudkan akhbar politik yang menyiarkan berbagai-bagai pendapat parti politik yang bercanggah dan bertentangan antara satu lain. Dalam akbar seperti ini caci mencaci, tuduh menuduh, kata mengata, dan caci mencaci adalah perkara biasa dalam penerbitannya untuk menunjukkan keadaan negeri atau negara yang tidak aman atau kacau-bilau yang akan menimbulkan kesan psikologi yang buruk terhadap masyarakat. Dan itulah memang rancangan Yahudi sebagaimana terdapat dalam cabutan Protokol di atas.

Protokol XIII

A]”Agar kita dapat menjauhkan mereka dari mengungkap strstegi kita yang baru dalam bi dang politik, maka pandangan mereka kita alihkan melalui pelbagai alat-alat perlengkapan hiburan atau perjudian. Kita mendirikan sebanyak mungkin tempat yang menimbulkan berlakkunya kemaksiatan. Juga kita perbanyakkan iklan di akhbar atau di majalah, menyeru mereka agar masuk dalam bidang pertandingan ratu cantik, atau bertopengkan kesenian dan olahraga. Hiburan semacam itu akan banyak melalaikan mereka dari mengurusi permasalahan kita, yang mungkin akan membuat petentangan antara kita dan mereka. Di saat mereka kehilangan cara berfikir yang sihat dan berfikir bebas, maka kitalah satu-satunya pembuat rencana yang unggul.Kita akan berusaha untuk cepat mengalihkan pandangan umum ke arah pemikiran yang menyingkapkan rahsia kita. Kita akan membelokkan pandangan umum tadi, bahawa yang kita kerjakan sekarang ini adalah demi kemajuan dan kebebasan berfikir melalui agen-agen kita yang tidak mereka sangka bahawa meeka adalah pengikut kita. Dan kita akan dapat mengarahkan pendapat umum kepada teori-teori kita yang menampakkan kemodenan.........”.


Salah satu cara yang lazim dilakukan oleh Yahudi untuk merosakkan sesuatu bangsa ialah merosakkan generasi mudanya yang bakal mengusai kepimpinan negara. Golongan-golongan muda ini dirosakkan pemikirannya dengan berbagai-bagai fahaman dan pengetahuan songsang yang sekaligus mersosakkan akhlak mereka dan meminggirkan mereka dengan Islam yang suci. Dalam masyarakat kita golongan ini dikenali dengan golongan yang diresapi oleh penaruh barat.

Sudah tentu golongan ini lebih suka menyerbu pub-pub dan kelab-kelab malam daripada mendekati rumah-rumah ibadat, lebih suka mengulangi rumah-rumah persundalan daripada ke tempat-tempat pengajian dan kuliah-kuliah agama, Lebih suka ke tempat perjudian untuk mengadu nasib, meneguk arak........ Sebaliknya pihak berkuasa pula samada disedari atau tidak disedari menambahkan lagi bilangan tempat-tempat maksiat itu untuk memeriahkan lagi suasana-suasana di mana syaitan-syaitan berkeliaran untuk mencabar Tuhan.

Protokol XVI

“AGAR kita dapat menumpas setiap kegiatan organisasi lawan, maka kita terlebih dahulu menumpas tunas-tunas organisasi yang muncul. Dengan kata lain, kita mendirikan pendidikan yang sesuai dengan strategi kita. Kita akan mempersiapkan para rektor dan para pensyarah dengan cara yang teliti dan rahsia. Mereka akan bergerak tanpa kesedaran, bahawa gerakannya itu tidak mampu keluar dari batas yang kepatuhan yang tinggi kepada pemerintah. Kita akan membuang undang-undang hukum masyarakat am atau pendidikan politik dari k urikulum yang ada, kecuali bagi golongan kecil para pelatih untuk -bidangnya masing-masing. Pendidikan tinggi tidak diberi keizinan untuk melahirkan sarjana yang hendak mengubah undang-undang yang mereka menganggapnya sebagai orang yang membuat malapetaka. Pendidikan tinggi tidak boleh melahirkan cendekiawan muda yang mempunyai perhatian terhadap masalah politik, yang masalah itu tidak difahami oleh orang tua mereka sendiri. Kita akan melahirkan generasi muda yang penurut, senang pada penguasa, berkeperibadian damai dan sanggup berbuat untuk kepentingan umum”.

-Di Rusia, sebuah negara komunis yang sistemnya pemerintahannya dicipta oleh tokoh Yahudi, menentukan sistim pendidikannya sejajar dengan sistim komunis, justeru itu kurikulumnya terlebih dahulu ditentukan oleh pemerintah untuk melahirkan graduan yang sesuai dengan sistim komunis. Mana-mana sistim yang tidak sejajar dengan dasar pendidikan komunis tidak dibenar, kerana itu pelajaran sejarah mungkin berubah-ubah mengikut selera keadaan dan masa, dan demikian jugalah bidang-bidang pendidikan yang lain. Para penulis, pengarang, dan penyair yang menghasilkan karya yang tidak sejajar dengan dengan dasar komunis akan ditekan, diusir ataupun terpaksa meninggalkan negara itu untuk mencari penghidupan di negara lain yang bukan komunis.

Protokol XVII

a]“KITA akan hapus seluruh penulisan yang memuat contoh-contoh baik. Kita akan hapus semuanya dari ingatan manusia tentang masa lalunya yang tidak menguntungkan kita. Dan yang akan kita tinggalkan kini ialah satu kebenaran objektif yang menetapkan kesalahan yang pernah dilakukan leh pemerintahan bukan Yahudi”.

Yahudi tidak teragak-agak untuk melakukan apa sahaja, termasuk mengubah aliran sejarah untuk menguntungkannya dalam perjuangan untuk menakluk dunia. Mereka dengan sewenang-wenangnya mengubah ajaran Islam yang benar dengan mencampuradukkanya dengan fakta-fakta sejarah palsu dan dusta nntuk mengeliru fikiran umat Islam, termasuk sirah Baginda Rasulullah sendiri yang dicampuradukan dengan pembohongan untuk membruk-burukkan Baginda dan mengelirukan dan memesongkan fikiran umta Islam, terutama generasi muda yang tidak begitu memahami sejarah Islam yang sebenarnya.

b]”KITA akan mengawasi kegiatan para peguam. Mereka kita samakan dengan kakitangan kerajaan yang menjawat sebagai pelaksana hukum. Kedudukan para peguam dan para hakim sama sahaja. Mereka tidak berhak bertemu dengan pelanggan dan tidak menerima berkas perkara, kecuali setelah diperiksa oleh mahkamah yang lebih tinggi”.

Sudah tentu tidak bidang yang diganggu-gugat oleh Yahudi menerusi berbagai-bagai cara dan tipu daya yang licik. Sudah tentu bidang kehakiman tidak akan terlepas daripada menjadi mangsa kejahantan mereka untuk mempengaruhi sistim keadilan supaya membuat keputusan yang boleh memberi keuntungan kepada mereka, walaupun tindakan itu terang-terangan mengenepikan kebenaran dan keadilan.

c]”PADA suatu ketika, perbuatan polis rahsia bukan lagi dianggap perkara yang jahat, tapi merupakan perkara yang terhormat dan terpuji.Kita akan memilih anggota polis-polis rahsia di segenap lapisan, bawah mahupun atas, dari kalangan para pegawai kerajaan, wartawan, penerbit, penjual buku dan penulis. Buruh, pemandu kereta peribadi atau teksi, pelayan dan sebagainya, mereka tidak boleh menjalankan tugas secara bebas. Kerana, mereka sebagai saksi atau informan sahaja. Di samping itu kita akan memberi kuasa kepada para pemeriksa, yang terdiri daripada para perwira polis. Mereka kita serahkan tanggungjawab untuk memeriksa informasi yang masuk dan sekaligus melakukan penangkapan terhadap mereka yang dicurigai. Apabila diketahui ada informasi yang tidak disampaikan, maka para cerdik pandai itu dituduh menggelapkan informasi ditentang orang-orang yang menentang ideologi kita”.

Negara-negara komunis, khususnya di Rsuia yang fahamannya diasas oleh Yahudi banyak mempunyai polis-polis rahsia yang dilantik oleh pemerintah untuk membuat laporan kepada pihak berkuasa mengenai mereka yang disyaki kaum reaksioner yang tidak dikehendaki oleh pihak pemerintah. Sistim ini juga yang dijalankan oleh Yahudi bila mereka berkuasa nanti. Tidaklah dapat dinafikan ramai orang menjadi mangsa kepada polis-polis rahsia ini, sebagaimana ramainya orang-orang yang menjadi korban di tangan informer-informer dalam zaman pentadbiran Jepun di Tanah Melayu itu, rakyat yang tidak berdosa bukan sahaja diseksa, dipenjara malah juga dibunuh atas tuduhan palsu para infomer yang sakit hati, cemburu ataupun menyimpan dendam pada mangsa.

d]”Kita telah berhasil menyebar peradaban yang penuh kuman-kuman penyakit kotor di negara-negara yang memiliki peradabaan yangterkenal luhur”.

-Yahudi memang terkenal dengan perancangan-perancangan dan tindakan-tindakan jahat dan ganas untuk merosakkan pemikiran dan akhlak manusia untuk merealisasikan impian myang keji untuk menguasai dunia ini. Justeru itu mereka sentiasa menyebar unsur-unsur dan b ahan-bahan yang keji dan hina yang boleh merosakkan fikiran dan moral, terutama di kalangan penduduk yang tinggi dan luhur peradabannya. Justeru itu peradaban mereka yang luhur itu menjadi rosak dan kotor dengan racun-racun berbisa yang disuntik oleh si Yahudi.

Pengaruh-pengaruh negatif Yahudi itu menjalar masuk ke dalam semua lapangan hidup, baik pendidikn, seni, budaya, politik dan sebagainya, malah meresap juga ke dalam bidang agama. Ramai tokoh-tokoh Yahudi yang berwibawa dan termasyur dalam berbagai-bagai bidang dengan pendapat yang menyeleweng, antaranya ialah Satre, Sigmund Freud, John Dewey, Karl Marx dan ramai lagi tokoh-tokoh yang terkenal dengan pendapat mereka yang songsang.

e]”Kita telah berjuang dengan gigih menghancurkan kehormatan ahli-ahli agama dan goongan umami [bukan Yahudi] di mata orang banyak. Dengan demikian kita berhasil mengacau utusan mereka yang akan menghambat tujuan kita, dengan mematikan peranan para ulama dari hari ke hari. Hari ini telah bebas bagi orang yang ingin melepaskan aqidahnya. Waktu kehancuran agama Masihi tidak lama lagi dan tidak lama kemudian akan hancur sepenuhnya. Tinggallah agama lain yang mudah untuk dirobohkan. Kita membatasi peranan para paderi. Ahli-ahli agama makin kita sudutkan ke pelbagai penjuru dan tidak lagi dapat bersuara. Maka pengaruh mereka tidak lagi diperhatikan. Ajaran mereka akan nampak bertentangan dengan adat yang baru. Perlahan-lahan kita juga akan memusnahkan peranan pope. Sebagai gantinya, kita angkat seorang pengusaha Israel, sebagai pope bagi seluruh alam”.

-Memang Yahudi memusuhi agama, dan telah lama bertindak untuk menghancurkan agama-agama, antaranya dengan menghina para ulama dan pemimpin-pemimpin agama dan meremeh-remehkan peranan mereka yang ternilai dalam Islam. Di samping itu Yahudi juga telah berjaya menerusi agen-agennya membataskan perananpendidikan Islam, seperti sampah sarat yang tidak berharga. Dengan cara itu Yahudi berharap dapat terus menghapuskan fikiran-fikiran Islam daripada pemikiran umat Islam. Maka dengan itu yang menghapuskan Islam bukannya Yahudi, tapi umat Islam sendiri yang telah diresapi oleh pengaruh barat atau Yahudi dengan berbagai-bagai fahaman dan isme-isme yang merosakkan

f]”Media kita akanmendedahkan segala tulisan-tulisan dengan berbagai-bagai kebohongan yang kita sengaja. Kemudian kita tujukan ke alamat pemerintah, atau organisasi-organisasi keagamaan. Dengan tujuan agar gerak mereka tidak terlalu berleluasa”.
-Yahudi menggunakan berbagai-bagai media cetak untuk menyebarluaskan berbagai-bagai pembohongan dan fitnah terhdap pemimpin-pemimpin dan juga umat Islam seluruhnya. Mereka menyebarkan berbagai-bagai kenyataan palsu untuk memburuk-burukkan Islam dengan berbagai-bagai tuduhan dusta, seperti membuat tuduhan orang Islam sebagai pelampau, kumpulan fundmentalis dan berbagai-bagai label rekaan lagi untuk mencetuskan ketakutan dan kebencian orang-orang bukan Islam kepada orng-orang Islam. Sedangkan si Yahudilah yang menjadi punca kepada segala kekacauan itu.

Protokol XX
a]Bahawa kebankrapan berbagai negara di bidang ekonomi adalah hasil ciptaan kita yang geilang. Hutang yang menjerat leher negara bukan Yahudi, makin lama makin terasa sakitnya. Bantuan luar telah kita lakukan, boleh dikatakan negeri sebagai laksana setompok dedalu yang menghisap habis segenap kekuatan perekonomiannya. Justeru sebentar lagi akan kita lihat sebuah pemandangan yang menyejukkan mata Zionis Antarabangsa, iaitu negara yang bersangkutan akan bersujud di kaki Zionis, atau mereka akan mati perlahan-lahan kehabisan darah”.

Banyak negara-negara ekonominya telah tercaing-caing hancur dan menjadi muflis, dan biasanya di belakang kemuflisan itu adalah Yahudi yang memain peranan penting untuk menghancurkan negara-negara tersebut. Justeru itu negara-negara tersebut akan mencari bantuan negara luar, terutama dari Yahudi atau negara-negara yang pro Yahudi untuk terus hidup, apatah lagi Yahudi pula menunjukkan kesediaannya untuk melaburkan bantuan dengan jujur, sedangkan keadaan sebenarnya merupakan “telunjuk lurus, kelingking berkait” yang akan bertindak menelan mangsa yang datang bersujud di kaki. Dan mana-mana negara yang enggan yanya anti-Yahudi atau enggan menerima bantuan Yahudi akan dibiarkan mati kekeringan secara perlahan-lahan seperti pokok yang ketiadaan air dan baja dan diracun secara pelahan.

Protokol XXI
a]”Di tangan kitalah terhimpun kekuatan yang mengkagumkan. Yang kita pegang adalah emas. Dalam jangka dua hari sahaja, kita dapat mengaut keuntungan seperti yang kita ingini. Lalu kita masukkan ke dalam gudang penyimpanan. Bukankah kita dapat nyatakan dengan tegas bahwa kekuatan yang ada di tangan kita ini adalah atas kehendak Allah? Apakah masih juga diragukan bahawa emas yang tersimpan berkilo-kilo di dalam gudang itu tidak akan dapat membantu mewujudkan cita-cita kita bersama? Bukankah sebentar lagi impian kita yang mulia, yakni menguasai seluruh dunia di bawah bendera Zionisme Antarabangsa akan segera tercapai?”.

Yahudi menawarkan berbagai-bagai cara dan formula di bidang ekonomi yang mempunyai maksud yang tersembunyi untuk membawa bersamanya cita-cita jahat Yahudi. Biasanya mereka mencanangkan dua bentuk sistim ekonomi yang begitu terkenal sejak kebelakangan ini, iaitu sistim ekonomi Kapitalis dan sistim sosialis. Mereka membuat penentuan dntara dua sistim itu beradasarkan iklim tempatan mana sastu yang ssesuai ditawarkan. Sedangkan kedua-dua sistim itu telah terbukti membawa kemusnahan dan kehancuran pada akhirnya. Namun begitu banyak negara di dunia telah terjebak dalam kedua-dua sistim ini, yang begitu pentas tersebar disebar oleh Yahudi yang ingin melihat kemusnahan dunia dan mendirikan Yahudi di atas keruntuhan itu.

XXII
Dalam usaha Yahudi untuk mencapai cita-cita mereka untuk menakluk dunia mereka tidak teragak-agak untuk melakukan kekerasaan sebagaimana telah terbukti di masa-masa yang lalu.

XXIII
Setiap orang Yahudi wajib mendidik seluruh umat manusia supaya mematuhi dan setia dengan arahan yang dibuat oleh Yahudi.

XXIV
Orang-orang yang hendak dilantik sebagai pemerintah mestilah seorang yang bersikap keras, kejam dan tegas dalam pemerintahannya.


WIRA jahat Yahudi

Theodor Herzl

Salah seorang tokoh Yahudi yang terkenal ialah Theodor Herzl, atau Benjamin Ze-ev dalam bahasa Ibrani. Dia adalah pengasas pertubuhan pelampau Yahudi yang dikenali sebagai Zionis dan fahamanya dipanggil Zionism.

Dia juga adalah salah seorang perintis Yahudi yang merancang untuk menubuhkan sebuah negara untuk orang-orang Yahudi yang tidak bernegara waktu itu.

Dia dilahirkan di Budapest, Hungary pada tahun 1860. dan dididik dengan suntikan semangat primordialisme Yahudi Jerman.

Pada tahun 1878 dari Hungary dia telah berpindah ke Wina [Vienna] Austria, dan belajar ilmu undang-undang di sana hingga lulus.

Theodor Herzl mencburkan dirinya dalam bidang penulisan skrip drama, dan salah sebuah karyanya yang termasyur ialah The Ghetto

Dia juga pernah bekerja sebgai wartawan dengan Neue Freie Press, iaitu penerbitan yang liberal.

Peristiwa Dreyfus pada tahun 1894 menjadi titik tolak kepada kaum Yahudi untuk berfikir tentang nasib masa depan mereka. Dalam peristiwa itu seorang Kapten yang berkerunan Yahudi telah dihukum atas tuduhan menderhaka. Peristiwa ini telah menyedarkan T.Herzl tentang kewujudan semangat anti-Yahudi yang amat kuat di Eropah, khususnya di Jerman.

Justeru itu pada pendapatnya penubuhan sebuah negara kebangsaan Yahudi dan dikuasai oleh orang Yahudi sahaja dapat menyelesaikan segala problem yang dihadapi oleh orang Yahudi di seluruh dunia.

Pada tahun 1896, dia telah menerbitkan sebuah buku berjudul “Der Judenstaat” yang bermaksud “Negara Yahudi”. Buku ini amat populer di kalangan orang Yahudi. Dalam buku itu dia telah mencadangkan supaya dikumpul dana daripada orang-orang Yahudi untuk mewujudkan negara yang sedang dirancang itu.

Dia juga meminta sumbangan kewangan daripada jutawan-jutawan British, seperti Lord [Baron] Rothschild dan Lord [Baron] Hirsch, tapi tidak berhasil. Mereka anggan menghulurkan bantuan. Dia juga berusaha mempengaruhi Baron Rothschild supaya menerima cadangannya untuk menubuhkan sebuah negara Yahudi di salah sebuah tanah jajahan British pada masa itu, iaitu di Sinai dalam negara Mesir atau di Palestin atau pun di Pulau Cyprus.

Dia percaya pemimpin-pemimpin British akan bersetuju dengan cadangannya dengan tujuan untuk mengelak pelarian Yahudi dari Eropah, khususnya Rusia daripada membanjiri England iaitu dengan mengalih pengaliran itu ke arah lain, khususnya ke Timur Tengah. Soviet Rusia pada waktu itu pula telah bertindak mengusir orang-orang Yauhdi keluar dari negara mereka secara besar-besaran.

Theodor Herzl telah menganjurkan Kongres Zionisme Sedunia yang Pertama di Bassel, Switzerland pada 29 Ogos, 1897. Seramai 204 orang perwakilan Yahudi telah hadir. Tujuan utamanya ialah untuk menyelesaikan problem orang-orang Yahudi dengan jalan menubuhkan sebuah negara kebangsaan khusus untuk orang-orang Yahudi.

Kongres Zionisme itu telah berjaya menghasilkan beberapa keputusan yang penting, antaranya melahirkan Pertubuhan Zionis Sedunia, bendera, lagu kebangsaan negara Israel dan membentuk Tabung Kewangan Zionis.

Kongres itu juga telah membuat keputusan yang tegas bahawa orang-orang Yahudi sanggup memulakan satu perang dunia tanpa sama sekali mengira risiko yang akan menimpa dunia pada masa itu.

Kongres itu telah melantik Theodor Herzl sebagai pemimpin pergerakan pembentukan negara kebangsaan Yahudi yang telah diwar-warkan itu.

Untuk menjayakan rancangan tersebut, maka di antara tahun 1897-1905 T.Herzl telah menganjurkan beberapa persidangan sulit. Persidangan-persidangan itu telah menghasilkan ssekumpulan dokumen rahsia, antaranya mengandungi rancangan-rancangan untuk mencetuskan revolusi di Rusia, menghapuskan sistim pemerintahan khalifah dan kesultanan dalam Empayar Islam Turki, dan sudah tentu rancangan penubuhan negara Israel khusus untuk orang-orang Yahudi. Dalam kongresnya yang ketujuh telah dibuat keputusan bahwa Palestin adalah bumi pilihan mereka untuk dijadikan negara Yahudi itu.

Kemudian dia telah berkunjung ke Palestin, Turki dan Jerman untuk mendapatkan sokongan mereka mengenai penubuhan negara kebangsaan Yahudi, tapi tidak berjaya juga

Sewaktu di Istambul, Turki dia cuba merasuah Sultan Abdul II dengan tawaran sebanyak 35 juta lira emas supaya Turki menarik balik larangan tidak membenarkan orang Yahudi berada di Palestin, tapi telah ditolak oleh Sultan Abdul Hamid, walaupun beliau mempunyai hutang di luar negara. Dalam percakapan itu, T.Herzl hanya akan tinggal selama tiga bulan di Palestin, tapi Sultan Abdul Hamid teap juga menolaknya.

Theodor Herzl amat marah dan menaruh dendam terhadap Sultan Abdul Hamid yang menolak tawarannnya itu, lalu melancarkan konspirasi dengan kumpulan Zionis dan Freemasonry untuk mrmusnahkan khalifah Turki Uthmaniah. Dan akhirnya Khalifah Uthmaniyah memang hancur, dan Palestin telah jatuh ke tangan British sebelum diserahkan kepada Yahudi yang menjajahnya hingga ke hari ini.

Theodor Herzl pergi ke England untuk bertemu dengan Joseph Chamberlain untk berbincang mengenai penenpatan orang-oang Yahudi di Palestin, tapi cadanan itu telah ditolak, dan seblaik dia telah ditawar dengan sebah wilayah di Uganda, tapi mereka juga tidak menerimanya.

Kemudian T.Hertz pergi pula ke Rusia meminta bantuan Tzar supaya membantu kaum Yahudi untuk menetap di Palestin tapi Tzar juga tidak bersetuju

Theodor Herzl telah mati pada tahun 1904, kerana penyakit radang-radang paru-paru dan serangan jantng.

Pada tahun 1949 mayat pengkhianat berbangsa Yahudi ini telah dipindahkan ke bumi Jerusalem, dan ditanam di suatu tempat dan dinamakan Bukit Herzl meng ambil sempena namanya, Theodore Herzl.

Dr. Chaim Weizmann

Dr. Chaim Weizmaan adalah seorang tokoh Yahudi yang terpenting selepas T. Herzl. Selepas T.Herzl mati pada tahun 1904, D.C.Weizmann inilah muncul memperjuangkan rancangan T.Herzl untuk menempatkan orang-orang Yahudi di Palestin.

Dia dilahirkan pada tahun 1873, di Motol dekat Pinsk, Poland, Rusia. Namun begitu, dia banyak menghabiskan masanya di Mancheter, England. Dia adalah seorang tokoh sains, dan telah menjadi anggota Chovenei Zion sejak di bangku sekolah lagi.

Dia pernah menjadi pensyarah Bio-Chemistry di Universiti Manchester, England pada tahun 1904.

Ketika itu dia berjaya mendampingi para pembesar British dan mengadakan rundingan dengan mereka. Menerusi sahabatnya,C.P.Scott, Ketua Pengarang akhbar Manchester Guardian dia berjaya menemui Llyod George, Menteri Keewangan British dan seorang Yahudi bernama Herbet Samuel, Presiden Lembaga Kerajaan Tempatan.

Justeru dengan itu pengaruh Yahudi atau Zion secara tidak sedar telah berjaya menerbusi ke dalam Kabinet British.

Ketika Perang Dunia pertama meletus pada 28 Jun 1914, C.Weizmann sedang bercuti di Switzerland lalu bergegas pulang ke London untuk mencari sokongan terhadap rancangan penubuhan sebuah negara Yahudi di Palestin daripada pihak Bersekutu. Di London dengan bantuan S.Scott, dia berjaya sekali lagi menemui Lloyd George, waktu itu telah menyandang jawatan Perdana Menteri British. Selepas itu C. Weizmaann telah berjaya pula menemui Arthour Balfour, Setiausaha Luar Britain yang menerima baik rancangan penubuhan negara Yahudi di bumi Palestin.

Seterusnya menerusi S.Scott, dia berjaya lagi menemui beberapa orang tokoh politik British, antaranya Sir Mark Sykes, Ketua Setiausaha Kabinet, Leopold Emsy, kemudian menjadi Setiausaha Tanah Jajahan British dan seorang lagi bernama Lord Robert Cecil. Dengan bantuan mereka inilah C.Weizmann telah dilantik menjadi Pengarah bagi Makmal Tentera Laut Britain [1916-1919].

Dengan memegang jawatan yang penting itu C.Weizmann berusaha keras membantu rancangan pertahanan pihak Bersekutu untuk menumpaskan Jerman dengan harapan mereka akan memberi sokongan penuh perjuangan Zionis untuk menubuhkan negara Yahudi di bumi Palestin. Dalam hal ini C.Weizmann telah berjaya mereka aseton tiruan [synthetic acetone] yang amat diperlukan oleh British untuk menghasilkan letupan dalam membuat bom. Pada masa itu rahsia membuat aseton ini hanya dimonopoli oleh orang Jerman.

Memang benar sumbangan C.Weizmaan itu telah berjaya meningkatkan minat British untuk membantunya dalam penubuhan sebuah negara Yahudi di Plastein, sehingga British mengistiyarkan Deklarasi Balfour pada 2 November 1917, menyatakan sokongan terbuka British terhadap penubuhan negara Yahudi di Palestin.

Moshe Dayan Panglima Perang Yahudi Yang Penipu

Moshe Dayan bukanlah seorang panglima perang dalam erti kata yang sebenarnya. Tapi namanya termasyur buat seketika, bukan sahaja di Israel, tapi di seluruh dunia Arab khasnya, dan di seluruh dunia amnya sebagai seorang wirajahat Yahudi yang berjasa.

Pada tahun 1967, sewaktu memegang jawatan Menteri Pertahanan Israel, telah meletus peperangan yang direncanakan antara tentra Yahdi dengan tentera-tentera Arab yang dikenali dalam sejarah sebagai “Perang Enam Hari”. Tapi sebenarnya perang itu bukan enam hari, tapi hanya beberapa jam sahaja Yahudi telah mengauk kemenangan dan berjaya menawan Sinai dan Bukit Golam, sisa baki bumi Palestin yang masih dikuasai oleh warga Palestin pada masa itu.

Tapi mengikut para wartawan dan para penulis, peperangan itu digambarkan berlangsung dengan begitu gesit antara tentera Arab dan tentera Yahudi yang dipimpin oleh Moshe Dayan. Namun begitu mengikut sumber-sumber Palestin peperangan dalam erti kata yang sebenanrnya tidak pernah wujud, kerana pasukan tentera Arab telah menyerah kalah dan terlebih dahlu berundur sebelum peperangan meletus. Hanya beberapa kerat dari mereka sahaja yang tampil berjihad dan tidak mengikut arahan pihak atasan supaya menyerah kalah dan segera berundur.

Maka dengan itu ditonjolah Moshe Dayan sebagai seorang wira Yahudi yang agong yang telah berjaya menewaskan musuh-musuhnya dari kalanagan umat Islam yang pengecut. Justeru itu dikatakann rancangan peperangan itu merupakan pakatan khianat antara tentera Arab yang belot dengan tentera musuhnya Yahudi yang jahat.

Dengan itu regim Yahudi telah berjaya menambah keluasan tanah yang ditakluknya, iaitu lebih daripada separuh muka bumi Palestin telah berada dalam gemgaman mereka.

Kemudian pada tahun 1973 meletus sekali lagi peperangan antara tentera-tentera Islam dengan tentera-tentera Yahudi yang dipimpin oleh Moshe Dayan juga. Tapi dalam peperangan sebenar yang brlangsung empat har ini, tentera-tentera Yahudi telah kecundang, dengan memberi kemenangan kepada pasukan Isam.

Justeru itu namaKrl Marx Moshe Dayan segera jatuh terguling, kerana dia sebenarnya bukan seorang wira yang sejati sebagaimana digembargemburkan selama ini. Sudah terbukti dia bukan seorang pahlawan, bukan seorang wira bangsa Yahudi yang patut menerima sanjugan yang begitu melangit.

Masyarakat Yahudi telah marah kepadanya. Dia bukan sahaja tidak dihormati, tapi dituduh sebagai pengkhianat bangsanya, kurang cekap dan akhirnya dilucut dari jawatannya.

Demikian tamatnya legenda seorang yang disangka wira. Kalau dia sebenarnya bukan dari kalangan atasan, maka sudah tentu dia kena seret ke mahkamah untuk didakwa, kemudian dicampakkan ke dalam penjara untuk menjalani hidup penuh kehinaan.

David Ben Gurion, Bencikan Bangsa Arab

David Ben Gurion ialah tokoh Yahudi yang amat bencikan bangsa Arab dan bertanggungjawab mengisytiharkan kelahiran Israil sebagai sebuah negara Yahudi yang merdek€a

Dalam ucapan pengisytiharannya pada hari itu walaupun dia menyentuh tentang soal kebebasan dan persasmaan hak untuk seluruh penduduk dalam wilayah yang dijajahai oleh Israil itu, tapi dia tidak sedikit pun menyentuh tentang soal persamaan bagi seluruh penduduk Arab warga asal bumi Palestin itu.



ANDA Dan Yahudi

-Ancaman yang telah dilakukan oleh Yahudi, walau sehebat mana sekali pun tidak pernah berjaya mendirikan sebuah negara Israel di Palestine dalam erti kata yang sebenarnya sebagai sebuah negara yang berdaulat, aman dan bebas.

-Ancaman Yahudi tidak pernah dan tidak akan berjaya memdamkan cahaya Islam, walau pun mereka mendapat sokongan dan bantuan alat-alat senjata yang canggih dan juga bantuan-bantuan ekonomi daripada kumpulan-kumpulan Yahudi dunia dan juga daripada negara-negara kuasa besar seperti daripada negara-negara kafir Britain, Amerika Syarikat dan Perancis.

-Ancaman Yahudi tidak pernah dan tidak akan berjaya memadamkan sinar Islam walaupun sesetengah umat Islam dan negara Islam kerana kepentingan diri sendiri bersekongkol secara ternang-terangan atau bersembunyi-sembunyi dengan orang-orang Yahudi untuk menghancurkan Islam dan umat Islam, terutama di bumi Palestine.

-Ancaman Yahudi itu bukan sahaja tidak dapat memadamkan sinar Islam malah membuktikan bahawa di kalangan umat Islam masih ada ramai lagi mereka yang mempunyai iman yang teguh dan bersedia untuk berjihad di jalan Allah dengan jiwa dan raga mereka, dan dengan semangat juang yang gigih tanpa mengenal erti penat dan lelah. Semangat mereka “patah tumbuh hilang berganti” dalam meneruskan cita-cita suci perjuangan. Daripada percikan api jihad itulah lahirnya pertubuhan-pertubuhan seperti HAMAS di Palestin dan HIZBULLAH di Lubnan yang memang amat digeruni oleh Yahudi.

-Malah ancaman Yahudi itu dengan terang dan berjaya mendedahkan siapakah negara dan umat Islam yang sebenarnya yang bersekongkol dengan Yahudi untuk menghancurkan Islam dan umat Islam.

-Orang-orang kafir, seperti Yahudi malah semua musuh-musuh Islam tidak menduga sama sekali bahawa Islam akan bangkit kembali dari kejatuhannya yang lalu, walau pun mereka telah merosakkan segala-galanya milik orang-orang Islam, baik ekonomi, politik, budaya dan juga pemikiran mereka dengan berbagai-bagai cara menggunakan akal bolos mereka yang memang jahat itu.

-Untuk mencapai kemenangan dalam berhadapan dengan Yahudi ini seluruh umat Islam, tanpa mengira bangsa dan warna kulit mestilah bersatu dalam satu cita-cita, matlamat, usaha dan perjuangan yang murni dan gigih untuk mencapai kemenangan dalam menegakkan agama Allah yang cuba dipadamkan oleh musuh-musuh Islam sejak ribuan tahun yang lampau lagi, dengan berbagai-bagai cara dan jalan, jalan yang terang dan jalan yang gelap, tapi mereka tidak pernah berjaya memadamkannya walaupun sejarah Islam menempuh pasang dan surut mengikut ketentuan Ilahi berdasarkan keimanan umat Islam itu sendiri dalam menghadapi cabaran. Cahaya Islam pasti akan kembali gemilang mnerangi seluruh alam maya ini. Ini psudah pasti, kerana itulah janji Allah S.W.T., janji yang tidak pernah mungkir.

Sikap masyarakat dunia terhadap perjuangan Palestin telah jauh berubah. Kalau dulu mereka memusuhi Palestin, kerana menganggap Israil menjadi mangsa keganasan Palestin. Tapi sejak kebelakangan ini kadaan telah berubah, mereka sedar yang menjadi mangsa bukan Yahudi, tapi Paletin yang dizalami Yahudi.

Mereka mulai sedar apa yang dilakukan oleh warga Palesti ialah untuk menutut hak mereka dari penjajahan Yahudi yang bertindak terlalu zalim ke atas mereka. Sebaliknya Israil juga sejak kebelakangan ini mendapat kritikan dan kecaman bukan sahaja daripada masyarakat Islam, tapi juga masyarakat Barat yang peka dengan hak asasi manusia. Justeru itu sungguh malang kiranya ada pemimpin-pemimpin Islam dan negara-negara Islam yang tidak peka dengan kadaan ini, bukkan sahaja tidak menyokong Palestin, tapi sebaliknya menyokong dan bekerjasama dengan Yahudi untuk mengganyang Palestin.

Semua orang hendaklah merenung kemmbali tentang usaha-usaha jahat yang telah dilakukan oleh Yahudi Zionis dan kejayaan mereka menyesatkan umat manusia di seluruh dunia, di samping berbagai-bagai kezaliman yang telah mereka lakukan.

Orang-orang Yahudi telah lama berjaya memesongkan agama Kristian dari agama tauhid yang benar. Ulama-ulama Yahudi telah berjaya mencipta reori Triniti atau Tuhan Bertiga yang sekali gus telah melempar umat Kristian menjadi musyrik.

Tokoh-tokoh Yahudi juga berusaha untuk membunuh Nabi Isa a.s , tapi Allah menyelamatkan Nabi Isa dengan mengangkat baginda ke sisiNya. Dengan itu si Juda pengkhianat itu yang diserupakan wajahnya dengan wajah Nabi Isa a.s. telah ditangkap dan mereka bunuh.

Sebahagian daripada pengikut Nabi Isa a.s. pada masa itu telah dapat melarikan diri dan sebahagian lagi telah dibunuh oleh orang-orang Yahudi yang kemarukkan darah itu.

Empat orang daripada pengikut Nabi Isa a.s. yang selamat itu telah berjaya menulis ajaran Nabi Isa itu dalam bentuk kitab, dan kitab yang ditulis oleh keempat-empat orang pengikut Nabi Isa a.s. itulah didakwa sebagai kitab Injil oleh orang-orang Kristian yang mendakwa mereka mempunyai 4 buah kitab suci semepena nama empat orang pengikut Nabi Isa a.s. yang menulis kitab itu. Justeru itulah dasar keimanan mereka berbeza-beza dan telah terpesong dari jalan kebenaran, hingga ada di antara mereka yang berpendapat Isa a.s. itu anak Allah.

Sebelum itu tokoh-tokoh agama mereka telah memesong dan meminda kitab Taurat yang diturunkan kepada Nabi Musa itu, dan kemudian menolak kitab Taurat itu seluruhnya.

Kaum Yahudi secara terang-terangan menolak syariat atau agama Allah yang benar yang dibawa oleh para Nabi dan Rasul Allah, khususnya syariat yang dibawa oleh Nabi Musa, Nabi Daud dan Nabi Isa a.a.

Malah bukan setakat menolak syariat Allah, tapi mereka juga telah membunuh beberapa orang Nabi yang tidak mereka sukai, antaranya Nabi Zakaria dan Nabi Yahya a.s.

Kerana begitu besarnya dosa kaum Yahudi itu terahdap Allah, maka Allah telah mengutuk dan melaknatnya menerusi Nabi Daud a.s. dan Nabi Isa al-Masih a.s.

Kita boleh melihat azab yang Allah timpakan ke atas kaum Yahudi sejak di duia lagi, antaranya mereka terpaksa hidup berkeliaran dan merempat di seluruh dunia sejak ribuan tahun yang lampau lagi.

Allah telah memberi amaran keras kepada mereka supaya tidak terus menerus melakukan kemunkaran di bumi Allah, jika tidak, Allah akan menimpakan azab ke atas mereka.

Tapi seperti biasa mereka tidak pernah mematuhi perintah Allah, malah terus menerus melakukan berbagai-bagai kmunkaran hingga ke hari ini. Tunggulah masanya Allah akan melemparkan azab yang pedih ke atas kepala mereka.

Mereka merampas bumi Palestin dan menubuhkan neagra haram Israil, dan serentak dengan itu mereka zalami warga-warga Palestin dengan jalan menyeksa, mengusir dan membunuh mereka tanpa kasihan belas lagi. Hingga ke hari ini mereka telah berjaya merampas dan menduduki lebih daripada ¾ bumi Palestin.

Kaum Yahudi dengan sewenang-wenangnya telah membunuh warga Palestin yang tinggal di khemah-khemah pelarian Sabra dan Shatila, di mana lebih daripada 30,000 jiwa telah mereka korbankan.

Namun begitu, kaum Yahudi dengan bongkak sombongnya mendakwa bahawa Syurga adalah diuntukkan kepada kaum Yahudi, rakan sekutu Dajjal itu. Alangkah hebatnya dusta merek

Jika ada di kalangan umat Islam yang tidak merasa kecewa dan marah terhadap kaum Yahudi yang kejam dan zalim itu, ertinya mereka telah membutakan mata dan hati mereka daripada melihat apa yang telah dan sedang dilakukan leh Yahudi di bumi Palestin. Demikian juga kiranya ada orang-orang Islam yang tidak tersentuh hatinya, tidak merasa sedih dan terharu dengan nasib malang yang dialami oleh umat Islam di Palestin, maka samalah erti mereka telah membutakan mata dan hati mereka daripada melihat penderitaan perit yang telah ditanggung oleh warga Islam Palestin sejak sekian lama di tangan orang-orang Yahudi yang kejam dan ganas itu.

Dengan itu bererti mereka telah lupa dengan pesanan baginda Rasulullah saw. yang bermaksud, “Barangsiapa yang tidur dan tidak mengambil tahu tentang urusan orang-orang Islam, maka dia bukanlah dari golongan mereka [orang-orang Islam]”.

Walau bagaimana pun Palestin sukar untuk ditebus kembali oleh umat Islam dan Yahudi sukar untuk ditewaskan, kiranya umat Islam meminggirkan apa yang telah ditetapkan oleh al-Quran untuk mencapai merju kejayaan.

Di antara sayarat-syarat itu yang telah digaris oleh al-Quran ialah:

-Menerusi perpaduan
“Dan berpeganglah kamu semuanya kepada tali [agama] Allah, dan janganlah kamu bercerai-berai”. Ali-Imran:103

-Tanpa Perbalahan
“Dan janganlah kamu berbantah-bantah yang menyebabkan kamu menjadi gentar dan hilang kekuatanmu”. Al-Anfal:46.

-Menguatkan kekutan pperang
“Dan siapkanlah untuk menghadapi mereka kekuatan apa sahaja yang kamu sanggupi”.An=Anfal:60.

-Membulatkan sikap terhadap Musuh
“Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berperang di jalanNya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kukuh”. As-Saf:4.

-Merangka perbelanjaan perang yang wajar.
‘berjihadlah dengan harta dan dirimu di jalan Allah”.At-Taubah:41.

-Melaksanakan apa yang telah disepakati.
“Hai orang-orang yang beriman, mengapa kamu mengatakan apa yang tidak kamu perbuat. Amat besar kebencian di sisi Alah bahawa kamu mengatakan apa-apa yang tidak kamu kerjakan”.At-Taubah:105.As-Saf:2-3.

“Dan katakanlah,”Bekerjalah kamu, lalu Allah, RasulNya serta orang-orang Mu’min akan melihat pekerjaan mu itu”. At-Taubah:105.

Penulis percaya anda telah mendapat cukup fakta mengenai Yahudi dan perjuangannya untuk menilai diri seorang Yahudi ataupun bukan Yahudi? Anda bukan seorang Yahudi dari segi etnik atau bangsanya, tapi anda mungkin seorang Yahudi dari kerohaniannya, jika anda menerima fikiran Yahudi dan melaksanakan program Yahudi, mendewa-dewakan Yahudi dan fikiran Yahudi, menyokong, bersekongkol dan bekerjasama dengan Yahudi yang bertujuan untuk meruntuhkan Islam dan menghancurkan umat Islam, maka YAHUDlah anda.

Anda sudah tentu dapat menilai diri anda seorang Yahudi atau tidak dengan menjadi faktor-faktor tersebut sebagai kayu ukurnya.

Ingatlah mana-mana umat Islam yang enggan membantu dan menolong umat Islam Palestin yang tertindas dan teraninya sejak sekian lama itu bererti mereka telah mengkhianati Allah dan RasulNya. Ia merupakan satu maksiat dan penderhakaan kepada Allah. Malah iman seseorang hampir tercabut apabila dia melihat saudaranya kebuluran dan kelaparan tapi hatinya tidak sedikit tergerak untuk menghulurkan bantuan.

Rasulullah s.a.w.bersabda,”Tidak beriman kepadakuku siapa yang tidur kekenyangan ,sedangkan jiran sebelah nya merintih kelaparan dan dia tahu hal itu”.

“Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau mengirakan kami salah jika kami lupa atau kami bersalah. Wahai Tuhan kami! Jangan Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang Engkau bebankan kepada orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak berdaya memikulnya. Dan maafkanlah kami, dan ampunkanlah kami, dan berilah rahmat kepada kami. Engkaulah Penolong kami, maka tolonglah kami untuk mencapai kemenangan terhadap kaum yang kafir”.-Al-Baqarah:286.

Wallahu a’alam.

Rujukan
Buku
-Mustaffa Suhaimi – AWAS Yahudi Pesongkan Kandungan Al-Quran-Progressive Publishing House Sdn. Bhd., No 12, Jalan Aum5C/14, Taman Lembah Keramat, 542000 Kuala Lumpur.-2007.

-Nik Azran Muhamed Hj. & Mohd Mahadi Hj.Isa Hj.-Gerakan Freemasonary Musuh Dalam Menghancurkan Islam-Hijjaz Records Publishing [HRP], Jalan PJU 5/9, Dataran Sunway, 47810 Petaling Jaya, Selangor.-2009.

-Anwar M.Aris-Israel Is Not Real-Negara Fiktif Di Tanah Rampasan-Aalam Raya Enterprise, No 21, Jalan 65C, Off Jalan Pahang Barat, Pekeliling Business Center, 53000 Kuala Lumpur.


Majalah
-Ahmad Termizi Yusof-al-Islam-Februari 1983-Utusan Melayu [M] Bhd., Jalan Chan Sow Lin, Kuala Lumpur 07-04.

-Rafiq An Natsyah –Alihbahasa Dr.Saudi Juned-Dakwah-November 1981-Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia, 1260, Jalan Ledang, Kuala Lumpur.

-Zainuddin Ayip-Masjid al-Aqsa Terancam Roboh-Milenia Muslim- Jun 2010 MMP Communications Sdn. Bhd.,68-B,Jalan Kampung Attap, 50460 Kuala Lumpur.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template Werd by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP