Meniti Jejak Kejatuhan Yahudi[2]

>> Monday, February 7, 2011





MENITI
JEJAK KEJATUAHAN YAHUDI [part 2]



KESOMBONGAN Yahudi
Dalam Al-Quran

Kesombongan kaum Yahudi ini telah digambarkan dengan terang oleh Allah S.W.T dalam kitab suci al-Quran:

Dalam surah Ghafir, ayat 56 Allah berfirman, maksudnya:
"Sesungguhnya orang-orang yang membantah mengenai maksud ayat-ayat Tuhanmu dengan tidak berdasarkan sebarang bukti yang sampai kepada mereka [dari pehak yang diakui benarnya], tidak ada di dalam dada mereka melainkan perasaan mahukan kebesaran supaya mereka dihargai, kemahuan yang mereka tidak sekali-kali akan dapat mencapainya. Oleh itu mintalah perlindungan kepada Alalh [dari angkara mereka]; “sesungguhnya Dialah jua yang amat mendengar, lagi amat melihat”.Ghafir:56

Surah Al-Imran 78, maksudnya

"Dan sesungguhnya di antara mereka ada segolongan yang memutar lidah pada Kitab [mereka], supaya kamu “Dmenyangka dia sebahagian daripada Kitab [mereka], padahal bukan ia daripada Kitab itu; dan mereka berkata, bahawa ia [adalah] dari sisi Allah, padahal bukan dari sisi Allah, dan mereka berdusta atas [nama] Allah,padahal mereka tahu". Al-Imran:78.

Bukan sahaja manusia yang mereka hinakan, tapi Allah S.W.T. pun mereka berani menghinakannya dengan sewenang-wenangnya tanpa merasa malu dan takut.

Dalam Surah Al-Maidah, ayat 64, maksudnya:

”Berkata orang-orang Yahudi:Tangan Allah terbelenggu [Allah bakhil]. Tangan mereka itulah yang terbelenggu dan mereka dikutuk kerana perkataannya itu. Bahkan kedua tangan Allah itu terbuka [amat pemurah]. Dia memberi rezki bagaimana dikehendakiNya”.Al-Maidah:64

Mereka juga menyakiti, menyeksa dan membunuh nabi-nabi mereka yang diutuskan oleh Allah untuk umat manusia.

Dalam Surah Al-Imran, ayat 112, maksudnya:
”Dan mereka itu kembali dengan mendapat kemurkaan dari Allah serta ditimpa kemiskinan. Demikian itu, kerana mereka kafir akan ayat-ayat Allah, dan membunuh Nabi-nabi tanpa kebenaran. Demikian itu sebab mereka durhaka dan melampau batas”.Al-Imram:112.

Akibat kesombongan yang melampau-lampau itu, kaum Yahudi dimuraki dan dilaknat oleh Allah S.W.T. Akibatnya mereka kehilangan tanah air mereka dan hidup merempat dan bertaburan di seluruh dunia dalam kemarahan dan kebencian umat mansia yang menjadi mangsa kekejaman dan kezaliman mereka.

Dalam Surah Al-A’raf, ayat 177, maksunya:
”Stelah mereka sombong [melnggar] apa yang terlarang, Kami berfirman kepada mereka:Jadilah kera kamu, serta terusir”. Al-A’raf:177.

Surah Al-Maidah, ayat 70,maksudnya:
”Katakanlah:Adakah kamu suka, kukhabarkan kepadamu sesuatu yang lebih jahat balasannya daripada itu di sisi Allah? Iaitu orang-orang yang dikutuk Allah dan dimarahiNya dan dijadikan di antara mereka jadi kera dan babi dan orang yang menyembah taghut [berhala]. Mereka itulah orang yang amat jahat terpedaya, lebih sesat dari jalan yang lurus”.Al-Maidah:60.

Dalam Surah al-Baqarah, ayat 79, maksudnya:
”Maka celakalah bagi orang-orang yang menulis kitab dengan tangannya, kemudian mereka berkata:Ini dari sisi Allah, supaya mereka dapat menjualnya dengan wang yang sedikit. Celakalah bagi mereka kerana tulisan tangannya dan celakalah bagi mereka kerana usahanya”.Al-Baqarah:79.

Kepada kaum Yahudi yang bongkak, sombong dan jahat itu Allah janjikan kepada mereka dengan penghabisan yang buruk, sebagaimana firmanNya dalam Surah Al –Isra’ yang bermaksud:
“Maka apabila datang janji [seksaan] yang kemudian, [Kami bangkitkan musuhmu] sehingga mereka menghina mukamu, dan memasuki masjid [Baitul Makdis], sebagaimana mereka itu telah memasukinya pertama kali, lalu mereka membinasakan apa yang mereka kuasai dengan kebinasaan yang hebat”. Al-Isra:7.

Dalam Surah Al-Hasyar, ayat 14, maksudnya:
“Mereka tidak akan memerangi kamu dalam keadaan bersatu padu, kecuali dalam kampung yang berbenteng atau di sebalik tembok. Permusuhan antara sesama mereka sangat hebat. Kamu kira mereka itu bersatu, sedangkan hati mereka berpecah-belah. Yang demikian itu kerana sesungguhnya mereka kaum yang tidak berakal”. A-Hasyar:14.


YAHUDI Berpindah Randah Ke Mesir

SETELAH dikutuk dan dilaknat oleh Allah S.W.T. kerana kejahatan dan kesombongannya yang melampaui batas, maka orang-orang Yahudi telah menerima padahnya, dan seterusnya terpaksa berpindah randah dan berceperai dari setempat ke setempat dari sejak permulaan sejarahnya lagi. Di antara negara yang mula-mula mereka menjejakkan kaki mereka yang kotor itu ialah Mesir.

Mengikut sejarahnya, Kaum Yahudi mula muncul di Mesir bila Nabi Yusuf a.s. dilantik menjadi Menteri Perbendaharaan Negara di zaman Firaun Hyksos kira-kira antara tahun 1570-1678 Sebelum Abad Masehi. Kemudian Nabi Yusuf a.s.mengundang ayahandanya Nabi Yaakob dan sebelas orang adik beradiknya mengikutnya berhijrah ke Mesir. Nama Yaakob terkenal juga dengan nama timang-timangan Israil.

Keluarga Nabi Yusuf a.s. terus berkembang biak dengan pantas, dan lma kelamaan menjadi sebuah masyarakat yang terkenal dengan nama “Bani Israil” yang bermaksud, “Keturunan Israil”, sempena dengan nama Israil, nama timangan ayhandanya Yaakub. Justeru itu bumi Mesir dianggap bumi yang melahirkan ‘Bani Israil” yang dikenal juga sebagai “Yahudi”.

Perkembangan Bani Israil di Mesir telah mencapai puncaknya dalam zaman pemerintahan raja-raja Firaun. Adalah dipercayai jumlah mereka pada masa itu telah meningkat kepada ribuan orang. Bani Israil ini, ke manapun mereka pergi tetap menimbulkan problem kepada penduduk-penduduk tempatan, dan sekali gus kepada diri mereka sendiri juga, kerana mempunyai sifat-sifat diri yang buruk yang dibenci oleh penduduk tempatan. Antara sikap buruk mereka yang mengundang padah ialah memandang kaumnya terlalu tinggi, dan sebaliknya memandang kaum atau bangsa lain terlalu rendah dan hina; mereka suatu kaum yang terlampau kuat semangat perkaumannya, dan amat memegang teguh kepada adat resam dan budaya mereka, walaupun tidak sesuai dengan masa dan tempat.

Di samping itu, Bani Israil dikurniakan oleh Allah S.W.T. sebagai suatu kaum yang berbakat, rajin dan usaha, serta pintar. Sewaktu di Mesir mereka masih lagi mewarisi sebahagian daripada saki baki ajaran agama nenek moyang mereka yang terdiri daripada agama para nabi yang terdahulu. Justeru itu, walaupun mereka dibenci, tapi kedudukan mereka bertambah kejat dan kuat di Mesir.

Tapi dengan sikap perkauman, bongkak dan sombong yang melampau-lampau, serta memandang rendah dan hina kepada bangsa lain itu, menyebabkan mereka tidak dapat diismilasikan dalam masyarakat Mesir sebagaimana seharusnya berlaku.

Dengan itu Bani Israil bukan sahaja menjadi saingan dan cabaran sengit kepada masyarakat peribumi Mesir, tapi juga telah mencetuskan rasa tidak puas hati, marah, tersinggung dan dendam di hati rakyat Mesir, kerana keangkuhan dan kesombongan mereka yang melampau itu.

Telah timbul rasa kecemburuan di seluruh hati rakyat Mesir, dari segenap peringkat terhadap Bani Israil itu, termasuklah raja mereka yang tidak sukakan telatah Bani Israil yang melampau itu.Berbagai-bagai usaha telah dilakukan oleh pemerintah Mesir untuk mengekang kebangkitan Bani Israil itu. Dalam zaman pemerinahan raja Firaun Rameses II [kira-kira 1223-1290 SM] Bani Israil dilayan dengan amat buruk sekali dengan dikenakan berbagai-bagai tindakan yang kejam, zalim dan tidak berperikemanusiaan. Mereka dipaksa menjadi hamba-hamba dan buruh-buruh kerja berat seperti membuat batu-bata untuk pembangunan negara.


Di dalam al-Quran Allah S.W.T. banyak menceritakan tentang keangkuhan, kezaliman, kekejaman dan kekufuran Firaun itu. Ia terdapat di dalam berpuluh-puluh ayat yang terkandung dalam lebih 25 surah di mana mengikut ulama tafsir nama Firaun telah disebut lebih daripada 70 kali. Kisah-kisah sekitar Firaun dan Bani Israil ini patut dikaji oleh orang-orang Islam, termasuk para pemerintah Islam di sepanjang masa untuk dijadikan contoh tauladan.

Kerajaan Firaun telah bertindak kejam untuk menghapuskan Bani Israil daripada muka bumi. Mereka telah mengeluarkan perintah mengharamkan semua kelahiran anak lelaki di kalangan Bani Israil. Setiap kelahiran anak lelaki hendaklah dibunuh, di mana anak perempuan sahaja yang dibenarkan hidup. Sesiapa yang melanggar perintah tersebut akan menerima hukuman berat. Kerajaan Firaun telah mengrahkan semua bidan kerajaan supaya menjalankan tugas tersebut dengan segera tanpa takut-takut jika yang dilahirkan itu anak lelaki, kalau mereka tidak menjalankan perintah tersebut, sudah tentu mereka akan menerima hukuman berat.

Tujuan Firaun ialah untuk memupuskan keturunan Yahudi daripada muka bumi ini. Di samping itu pada fikiran Firaun, andainya kaum wanita Yahudi lebih ramai dari kaum lelakinya, maka ada canlah puak-puak Firaun untuk mengambil mereka untuk dijadikan hamba abdi, atau untuk dijadikan isteri poligami, Dan jika ditakdirkan beroleh keturunan, maka anak-anak itu bukan lagi anak Yahudi, tapi bangsa baru yang dikenali dengan nama Qibthi. Selama 400 tahun lamanya orang-orang Yahudi hidup dalam kesengsaraan Firaun.

Di tahun-tahun pelaksanaan undang-undang Firaun membunuh anak-anak lelaki itulah Nabi Musa a.s dilahirkan oleh bondanya. Selama tiga bulan lamanya, Nabi Musa a.s. terpaksa disembunyikan oleh keluarganya daripada diketahui oleh orang ramai, khususnya pihak kerajaan Firaun yang sudah tentu akan membunuhnya sebagaimana diperintah oleh Firaun. Bila sampai ke peringkat tidak dapat disembunyikan lagi, dengan hidayah Allah Nabi Musa a.s. dimasukkan ke dalam sebuah peti dan dihanyutkan di Sungai Nil. Dengan kehendak Allah S.W.T. peti yang membawa Nabi Musa a.s. itu hanyut dan tersadai di kawasan permandian keluarga Firaun. Dan dengan takdir Allah pula, Baginda Nabi Musa yang masih kecil itu diambil oleh isteri dan anak Firaun dan dijadikan anak angkat mereka.

Nabi Musa a.s. yang dibesarkan di istana Firaun itu akhirnya mencapai usia dewasa, dan dipilih oleh Allah S.W.T. untuk menjadi Rasul bagi menyampaikan ajaran-ajaran Allah yang telah sekian lama dilupakan oleh umat manusia yang hidup dalam kedurjanan. Bani Israil pun demikian juga, menjdi manusia yang lupa daratan, bergelumang dengan maksiat dan dosa, bersengketa sesama sendiri, berpecah belah, berpuak-puak dan bersuku-suku tanpa perpaduan. Dalam keadaan seperti itulah, maka kelahiran Nabi Musa a.s. adalah kena pada masanya untuk menjadi penyelamat umat.

Allah S.W.T. menghantar Nabi Musa a.s. untuk menyedarkan Firaun yang bongkak, sombong takabur dan kejam itu supaya kembali kepada ajaran tauhid yang sebenarnya, di samping itu juga untuk membawa keluar Bani Israil daripada bumi Mesir ke tempat baru yang lebih aman, iaitu Tanah Suci Baitul Maqdis yang terletak di Palestine.

Dengan membawa mesej tersebut, Nabi Musa a.s. telah berjaya menyatupadu dan menggembelingkan kembali Bani Israil berkat dakwah dan pimpinannya yang berkesan. Beliau juga dengan pertolongan Allah S.W.T. telah berjaya mematahkan kesombongan Firaun yang bertindak kejam ke atas Bani Israil yang sentiasa ditindas tanpa perikemanusiaan. Firaun mendakwa dirinya Tuhan, lalu bertindak dengan sewenang-wenang dan sesuka hatinya.

BERPINDAH Ke Baitul Maqdis

Firaun bertindak balas menentang habis-habisan dakwah Nabi Musa a.s., serta mempertingkatkannya dari masa ke masa tanpa kasihan belas lagi. Mana-mana mereka yang mengikut Nabi Musa a.s. akan dihukum bunuh. Justeru Allah telah memerintah Nabi Musa a.s. supaya merancangkan satu perpindahan besar-besaran untuk menyelamatkan kaum Bani Israil keluar dari bumi Mesir ke suatu tempat baru. Di tempat inilah mereka akan memulakan kehidupan baru. Ini adalah salah satu perpindahan yang terbesar dalam sejarah umat manusia, dan ia juga merupakan satu peristiwa yang penting dalam sejarah kelahiran Bani Israil.

Tempat yang menjadi sasaran mereka dikenali sebagai Zion yang terletak di wilayah Kan’aan. Bani Israil atau Yahudi mendakwa tempat inilah merupakan tanah tumpah darah mereka dan merupakan bumi yang dijanjikan oleh Tuhan kepada mereka untuk dijadikan sebuah negara Yahudi. Tempat inilah akhirnya dikenali sebagai Palestin sampai sekarang. Dakwaan Bani Israil itu tidak berasas dan karut, kerana sejarah menunjukkan bahwa negara asal kaum Yahudi bukan Palestin.

Sejauh yang diketahui penghijrahan Nabi Musa a.s. dan kaumnya itu berlaku dalam zaman pemerintahan Firaun Merneptah, iaitu putera kepada Firaun Ramsis II, yang hidup kira-kira antara tahun 1223 SM hingga 1290 SM yang juga terkenal dengan kekejamannya. Firaun dan tentera-tenteranya yang ramai itu dengan ganas memburu Nabi Musa a.s. dan pengikut-pengikutnya yang lari untuk menyelamatkan diri.

Sebelum terlepas dari buruan Firaun dan tentera-tenteranya itu, dan sebelum berjaya meninggalkan negara Mesir untuk melepaskan diri, mereka terpaksa menempuh berbagai-bagai halangan yang besar. Laut Merah menjadi penghalang mereka yang utama. Bagaimanakah caranya mereka yang begitu ramai bilangannya itu untuk menyeberangi Laut Merah dalam masa yang singkat? Andainya mereka lambat sampai ke seberang sana, mereka mungkin akan menjadi mangsa dibunuh oleh tentera-tentera Firaun yang sedang memburu mereka. Tapi dengan mukjizat yang dikurniakan oleh Allah S.W.T. kepada Nabi Musa a.s. mereka berjaya menyeberanginya menerusi satu kawasan yang kemudiannya dikenali sebagai Segenting Suiz. Dengan menggunakan tongkat mukjizatnya Nabi Musa a.s. dengan mudah sahaja membelah laut itu untuk mereka menyeberanginya. Bila mereka selamat menyeberangi Laut Merah, dan sewaktu Firaun laknatullah dan tenteranya yang mengejar Nabi Musa a.s itu berada di perutnya, maka dengan perintah Allah laut itupun segera bertangkup kembali menenggelamkan Firaun dan tentera-tenteranya menyebabkan mereka mati kelemasan di tengah-tengah laut yang bergelora itu.

Mengikut Taurat ayat 37, Surah Exodus jumlah Bani Israil yang mengikut Nabi Musa a.s. berhijrah itu seramai 600,000 orang, tidak termasuk kanak-kanak. Tapi mengikut sumber-sumber sejarah yang lain jumlahnya hanya seramai 6,000 orang atau satu sumber lagi mengatakan jumlahnya seramai 15,000 orang semuanya.

Dalam perjalanan mereka ke Kan’an atau Palestine itu tempat yang mereka tuju ialah Baitul Maqdis. Dalam perjalanan tersebut, Bani Israil yang dipimpin oleh Nabi Musa a.s. itu melakukan berbagai-bagai perkara yang amat menyedihkan hati Nabi Musa a.s. Bila sampai berhampiran dengan Palestine, tegasnya Baitul Maqdis, berkatalah Nabi Musa a.s. kepada kaumnya:
“Wahai kaumku! Masuklah kamu ke Tanah Suci [Palestine] yang diperintahkan oleh Allah untuk kamu memasukinya], dan janganlah kamu berbalik undur ke belakang [jika kamu undur] kamu kelak menjadi orang-orang yang rugi [di dunia dan di akhirat]”. Surah Al-Maidah: 21.

Tapi mereka ingkar kepada perintah Nabi Musa a.s. itu, dan memilih untuk berpatah surut ke belakang, lalu mereka menjawab dengan helah dan tipu daya:
“Wahai Musa! Bahawasanya di negeri itu ada kaum yang gagah perkasa, dan sesungguhnya kami tidak akan memasukinya sehingga mereka keluar daripadanya, kemudian jika mereka keluar daripadanya, maka sesungguhnya kami akan masuk [ke negeri itu]”. Surah Al-Maidah:22.

Walau pun telah diberi nasihat berkali-kali oleh Nabi Musa a.s., tapi mereka tetap berkeras tidak mahu menerimanya, lalu mereka berkata:
“Wahai Musa! Kami tidak akan memasuki negeri itu selama-lamanya selagi kaum itu masih berada di dalamnya, oleh itu pergilah kamu bersama Tuhanmu dan perangilah mereka. Sebenarnya kami di sinilah duduk menunggu”. Surah Al-Maidah:24.

Nabi Musa a.s. merasa amat sedih dan kecewa dengan kedegilan kaumnya itu, lalu Baginda pun bermunajat kepada Allah Subhanu Wata’ala, ujarnya:
“Wahai Tuhan! Sesungguhnya aku tidak dapat menguasai selain daripada diriku sendiri dan saudaraku [Harun], oleh itu pisahkanlah di antara kami dengan kaum yang pasik itu”. Surah A-Maidah:25.

Doa Nabi Musa a.s. dimakbulkan oleh Allah Yang Maha Berkuasa. FirmanNya:
“Sesungguhnya negeri itu adalah diharamkan kepada mereka memasukinya- selama empat puluh tahun, mereka akan merayau-rayau dengan binggungnya [di sepanjang masa tersebut] di padang pasir [Sinai], maka janganlah engkau berdukacita terhadap kaum yang pasik itu”. Surah Al-Maidah:26.

Demikianlah Allah S.W.T. menimpakan balasan kepada kaum yang bongkak dan sombong itu dengan hidup merayau-rayau di padang pasir- berpanas di waktu siang dan berdingin di waktu malam selama berpuluh-puluh tahun lamanya seperti gerombolan haiwan yang tidak bertempat untuk tinggal.

Namun begitu setelah melalui sejarah yang panjang dengan kelahiran para nabi-nabi, termasuk nabi-nabi dari kalangan mereka sendiri, maka pada akhirnya orang-orang Yahudi berjaya juga memasuki bumi Palestine dan mendudukinya.

Oleh kerana sikap Bani Israil yang keji dan hina itu, sekali lagi mereka yang tinggal di Kan’an itu ditarbiah oleh Allah S.W.T. Kalau di Mesir mereka ditindas oleh Firaun, dan kali ini pula mereka ditindas dan ditekan oleh pihak berkuasa kerajaan Rom, menyebabkan mereka terpaksa lari bertaburan meninggalkan Kan’an. Orang Rom tidak sukakan Bani Israil kerana sikapnya yang angkuh dan sombong yang melampau itu. Mereka terpaksa berpecah-pecah dalam kumpulan-kumpulan kecil dan berteberan di segala tempat yang boleh mereka jejaki, seperti di Eropah Timur, di Rusia dan di Bulkan.

Andainya kita meniliti lembaran sejarah, ia dengan jelas menunjukkan bahwa kaum Yahudi ini di mana sahaja mereka tinggal, terutama di kota-kota besar di seluruh dunia, sudah tentu mereka akan membentuk sebuah masyarakat mereka sendiri, sebuah masyarakat tertutup yang dikenali dengan nama “Ghetto”. Dan satu lagi hakikat yang harus kita insafi ialah di mana sahaja orang-orang Yahudi tinggal, mereka akan menggalakan pertumbuhan segala macam kejahatan, seperti riba, monopoli, tipu daya, pengkhianatan, perjudian, pelacuran, perzinaan, pembunuhan dan segala macam kejahatan dan kerosakan yang mungkin tidak terfikir oleh manusia yang normal.

Tapi kerana sikap mereka yang angkuh dan sombong itu Bani Israil tetap tidak dapat hidup dengan aman dan selesa di mana-mana sahaja mereka pergi. Mereka dipandang dengan penuh keserongan dan kebencian oleh penduduk-penduduk tempatan yan merasa tidak senang dengan kehadiran mereka. Justeru itu mereka terpaksa berpindah lagi untuk mencari tempat yang lebih selesa kepada mereka untuk dihuni.

Kepada mereka yang tidak ingin berpindah randah, mereka akan berusaha membaiki keadaan supaya menjadi normal dan kedudukan mereka boleh diterima oleh masyarakat tempatan. Berbagai-bagai tindakan akan mereka ambil, tanpa mengira halal atau haram, asalkan boleh memberi keuntungan kepada mereka. Biasanya tindakan yang mereka ambil ialah menimbun harta kekayaan, tanpa mengira sumbernya halal atau haram, seperti dengan cara menipu dan mengamalkan riba yang terang-terang diharamkan oleh Islam. Cara lain yang sering mereka lakukan juga ialah mengejar ilmu pengetahuan setinggi-tingginya kemudian menghasilkan sesuatu dengan ilmu itu supaya dihormati dan dikagumi orang. Dengan itu dapatlah mereka hidup dalam sesebuah masyarakat tanpa merasa kekok dan serba salah kerana pandangan masyarakat tempatan yang buruk terhadap mereka. Dengan pencapaian itu kaum Yahudi akan merasa bangga dan sombong, kerana masyarakat tempatan khususnya, terpaksa tunduk hormat kepada mereka. Kerana dengan harta benda dan ilmu pengetahuan istimewa yang mereka miliki, mungkin mereka dapat mempengaruhi masyarakat tempatan dan mengubah pandangan masyarakat terhadap mereka.

Cita-cita inilah yang menjadi pendorong kepada Bani Israil untuk terus maju dalam berbagai-bagai bidang. Kerana dorongan inilah ramai anak-anak Yahudi memenuhi pusat-pusat pengajian tinggi dan uiversiti-universiti di Eropah. Demikian juga kerana dorongan tersebutlah orang-orang Yahudi berjaya menguasai bidang-bidang perindustrian di Eropah selepas meletusnya Revolusi Perindustrian

Yang tidak kurang bahayanya ialah mereka akan berusaha untuk menghancurkan sesuatu nilai penting yang mengikat sesebuah masyarakat. Dan dalam hal ini ikatan yang paling penting nilai-nilai kegamaan, seperti agama Kristian atau Islam. Kita jangan lupa Yahudi memusuhi semua agama, kecuali agama Yahudi. Ikatan inilah yang paling ketara sekali membezakan mereka dengan masyarakat tempatan yang majoriti bilangannya. Bila ikatan agama ini telah hancur atau hapus, maka tidak akan ada lagi perbezaan antara mereka dengan masyarakat tempatan. Dengan itu tidak ada lagi pandangan hina masyarakat tempatan terhadap kaum Yahudi, kerana semuanya telah menjadi sama sahaja.

Salah satu cara untuk melonggarkan ikatan agama dalam masyarakat, khususnya masyarakat Barat ialah menyebarkan aliran sekular dalam masyarakat kapitalis untuk mendidik manusia berpegang kepada “sikap sejagat” atau “sikap universal” yang secara automatik akan meleburkan segala pegangan kepada batas-batas sempadan kenegerian, perkauman dan kebangsaan dan diganti dengan fahaman keuniversalan. Kemudian barulah diserapkan dengan ajaran-ajaran keYahudian, seperti ajaran “Freemanson” dengan desiplinnya yang amat ketat.

Demikianlah kita lihat kaum Yahudi menimbulkan kejahatan, kekacauan dan keresahan di mana sahaja di mana sahaja mereka berada di dunia, yang menyebabkan masyarakat ataupun bangsa yang menerima kehadiran mereka merasa terguggat dan terancam, terutama kepada kaum Nasrani.

NEGARA Untuk Orang Yahudi?

PADA ahun 1897 orang-orang Yahudi kian lantang melahirkan cita-cita mereka untuk mendirikan sebuah negara Yahudi di Palestin, dan mereka buat pertama kalinya mengadakan kongres kaum Zionis di Bazel, Switzerland. Tujuan mereka yang utama mengadakan kongress itu ialah mewujudkan cita-cita jahat pembentukan sebuah negara Yahudi di Palestin yang mereka dakwa sebagai tanahair mereka yang disediakan oleh tuhan untuk mereka, iaitu satu dakwaan yang sebenarnya dusta.
Di akhir persidangan itu mereka telah membuat keputusan yang terkutuk menjadikan bumi Palestin sebagai daerah yang halal untuk menerima pelarian dan penempatan kaum Yahudi, sedangkan pada masa itu, malah sekarang juga bumi Palestin adalah merupakan sebahagian daripada wilayah milik umat Islam, dan pada masa itu ianya terletak di bawah pemerintah Daulah Usmaniah yang berpusat di Turki dan diperintah oleh Sultan Abdul Hamid.

Kemudian orang-orang Yahudi telah menghantar satu rombongan perwakilan menemui Sultan Abdul Hamid di kota Istambul, Turki dipimpin oleh Ketua Kongres Zionis itu, iaitu Dr. Teodor Hertzl dan ditemani oleh seorang Yahudi penduduk Turki, namanya Qurrah Shu Afandi. Mereka telah membuat tawaran kepada Sultan Abdul Hamid untuk membayar sebahagian daripada hutang-hutang negara Usmaniah, serta menawarkan suapan sebanyak 5 juta lira emas Usmaniah sekiranya Sultan Abdul Hamid bersetuju dengan cadangan mereka menjadikan Palestin sebagai wilayah penempatan orang-orang Yahudi.

Tapi Sultan tidak bersedia menerima tawaran dan mentah-mentah menolak tawaran yang cukup lumayan itu, kerana baginda menyedari akan bahaya-bahaya yang akan menimpa umat Islam, terutama warga Palestin jika baginda menerima tawaran itu.

Tawaran para peserta rombongan yang sekular dan jahat itu telah ditolak oleh sultan Abdul Hamid. Pada sangkaan rombongan tersebut Sultan Abdul menolak tawaran itu kerana jumlahnya yang kecil dan tidak mencukupi dengan selera Sultan, lalu mereka meningkatkan lagi tawaran tersebut, iaitu dengan janji untuk menyelesaikan semua hutang kerajaan Usmaniah, berjanji untuk memperlengkapkan armada lautnya dan akan memberi suapan kepada Sultan sebanyak 150 juta lira emas Usmaniah sekiranya baginda bersetuju dengan cadangan mereka mengenai Palestin.

Tapi tawaran yang mewah itu tetap ditolak oleh Sultan Abdul Hamid rahimullah antara lain ujarnya, “.....dua gengam abu dari tanah suci itu tidak akan ditukar walau pun dengan semua kekayaan umat Yahudi yang terdapat di dunia ini”.

Orang-orang Yahudi itu amat marah dan kecewa dengan penolakan Sultan Abdul Hamid itu, lalu mereka membuat rancangan jahat untuk menggulingkannya daripada takhta pemerintahan. Lalu mereka membuat rancangan dan pakatan jahat, menyusun kerjasama dengan kumpulan-kumpulan jahat yang iri hatikan Daulah Islamiah, seperti kumpulan Masonri, Kaum Nasionali Turki [Nasionalis Thurani], orang-orang Yahudi Ad-Dounmah, iaitu orang-orang Yahudi Turki yang munafik yang pura-pura masuk Islam untuk menyembunyikan kekafirannya. Akhirnya pada tahun 1909 mereka telah berjaya menggulingkan Sultan Abdul Hamid, iaitu Khalifah kaum Muslimin, dan menyingkirkan Baginda dan keluarganya ke Saloniki, di mana baginda dilayan dengan buruk, hidup terseksa dan terhina di tangan orang-orang kafir yang kejam dan zalim.

Orang-orang Yahudi amat bernasib baik kerana mendapat kerjasama dan bantuan daripada kerajaan British dalam usaha mereka untuk merompak bumi Palestin untuk dijadikan tanah air mereka yang haram. Dalam hal ini kerajaan British telah menyumbangkan segala bantuan yang diperlukan oleh kaum Yahudi, termasuklah bantuan ketenteraan. Di antara orang-orang British yang memberi sumbangan besar kepada Yahudi pada masa itu ialah Dr. C. Weisman, seorang profseor kimia dan Rotchshid, seorang banker.

Kemudian kerajaan British bertindak lebih jauh lagi dengan membuat satu perjanjian yang dikenali dengan nama “Deklarasi Balfour” pada 2 Novermber 1817l; ketika Perang Dunia pertama masih belum lagi belum tamat. Deklarasi ini dibuat dengan persetujuan Nasrani Amerika Syarikat yang memusuhi umat Islam. Deklarasi ini amatlah penting kerana ia memberi jaminan kepada Yahudi untuk memiliki bumi Palestin, kerana deklarasi ini secara terang-terangan menyatakan kerajaan British yang Nasrani akan membantu kaum Yahudi diPalestin.

Sebenarnya ini adalah kerja sama yang pertama terjalin di antara pihak Nasrani dengan pihak yang bermusuh secara tradisi kerana percanggahan akidah. Dua musuh dapat bersama demi kepentingan mereka bersama yang amat penting terdapat di Asia Barat. Dengan itu British masih lagi kekal menjdi musuh Islam hingga ke hari ini.

Pada tahun 1903, Joseph Chamberlain pertama kali membuat satu gagasan untuk menempatkan golongan Yahudi Zionis yang tidak dikehendaki di negra-negara Eropah di Kenya. J.Chamberlain telah menawarkan satu kawasan seluar 5,000 kilometer yang terletak di dataran tinggi Mau, Kenya yang berhawa sejuk.

Tawaran itu telah dibahas dalam kongres Zionis yang diadakan di Basel pada tahun 1903.

Sebahagian daripada mereka telah pun pergi ke sana untuk memulakan kehidupan baru. Tapi alam sekeliling tidak dapat menerima mereka. Ramai daripada kalangan Yahudi Zionis itu telah dimakan oleh singa dan dibaham oleh binatang-binatang buas yang lain yang tidak dapat menerima kehadiran mereka. Justeru mereka terpaksa berundur beramai-ramai meninggalkan tempat tersebut dan terpaksa melupakannya buat selama-lamanya.

Bila Perang Dunia pertama tamat, kuasa-kuasa besar pada masa itu telah bersetuju menubuhkan sebuah pertubuhan yang dinamakan Liga Bangsa- bangsa yang didukung oleh kaum Nasrani. Pada tahun 1922 Liga Bangsa-bangsa ini telah memberi mandat kepada kerajaan British ke atas Palestin untuk memudahkannya dari segi ekonomi, sosial, kebudayaan, pembangunan, politik dan segala-galanya menjadi tanah air kaum Yahudi. Dengan itu jelaslah peranan besar British dalam pembentukan negara Yahudi di bumi Palestin.

Untuk melicinkan penubuhan negara Yahudi di Palestin itu, kerajaan British telah melantik seorang Pesuruhjaya Tinggi yang pertama untuk Palestine, iaitu seorang warga Yahudi yang bernama Herbert Samuel. Dia memegang jawatan yang penting itu selama enam tahun. Selama memegang jawatan tersebut, Herbert Samuel telah berusaha keras untuk mewujudkan suasana dan keadaan yang benar-benar memungkinkan sebuah negara Yahudi wujud di bumi Palestin.

Herbert Samuel telah bertindak kejam terhadap anak-anak pribumi Palestin. Dia juga telah mengeluar perintah membenarkan orang-orang Yahudi berhijrah ke Palestin, dia telah menaikan kadar hasil tanah dengan tinggi supaya warga Palestin tidak bersedia membayarnya dan menjualnya kepada kaum Yahudi, membenarkan impot gandum dari Australia dan dijual secara terbuka di pasar-pasar, supaya hasil gandum petani-petani tempatan tidak mampu menandinginya dan menyebabkan petani-petani itu tidak lagi bersedia untuk menanam gandum.

Walaupun warga Palestin ditindas sebegitu rupa, tapi tidak ada petani warga Palestin yang bersedia menjualkan tanah air mereka kepada Yahudi, apa lagi lari meninggalkan kampung halaman mereka yang mereka cintai walaupun ada beberapa kerat rakyat tempatan yang bekerjasama dengan Yahudi mendesak warga Palestin menjualkan tanah-tanah mereka. Justeru itu hanya sedikit benar orang-orang Palestine yang menjual tanah mereka kepada orang Yahudi.

Mengikut perangkaan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu pada tahun 1918 muka bumi Palestin yang dimiliki oleh orang Yahudi tidak lebih daripada dua peratus daripada jumlah keseluruhan wilayah Palestin, kemudian pada tahun 1948 jumlah tanah-tanah Palestin yang dimiliki oleh orang Palestin meningkat sedikit, itu pun hanya sebanyak 5.8 peratus daripada jumlah keseluruhan muka bumi Palestin. Namun begitu, 3.8 peratus daripada tanah-tanah Palestin yang dimiliki oleh Yahudi itu bukanlah dibeli daripada warga Palestine, tapi merupakan tanah-tanah yang diberikan oleh pemerintah British yang dirampas daripada warga Palestine kepada pendatang-pendatang Yahudi.

Di samping itu ada juga tanah-tanah itu, terutama di utara Palestin asalnya dimiliki oleh tuan-tuan tanah yang menetap di negara jiran, Lubnan menjual tanah-tanah mereka kepada orang-orang Yahudi. Demikian juga dengan keluarga Sirsak dan Salam yang turut menjual tanah-tanah mereka kepada orang-orang Yahudi. Namun begitu jumlah tanah-tanah yang dijual itu tidaklah banyak sebagaimana digembar-gemburkan untuk memburuk-burukkan moral orang-orang Palestin.

Selain daripada British, ada lagi negara-negara besar lain yang menyokong Yahudi, iaitu Amerika Syarikat, Perancis, Rusia dan sekutu-sekutunya, hingga Yahudi di Palestin menjadi bertambah bongkak dan sombong, serta bermaharajalela mnyeksa orang-orang Palestin hingga ke hari ini. Dan mereka masih kekal di situ dengan bongkak dan sombongnya menguasai negara tersebut walaupun mendapat tentengan hebat daripada anak-anak peribumi.

British sewaktu menguasai Plaestin dengan sesuka hatinya telah menjual sebahagian kecil daripada tanah-tanah bumi Palestin yang dapat mereka kuasai kepada orang-orang Yahudi menerusi Pertubuhan Zionis Sedunia, dan dengan sewenang-wenangnya menghalau penduduk-penduduk tempatan warga Arab Palestin. Tanah-tanah yang dibeli oleh Zionis itu diberikan secara percuma kepada Yahudi yang ingin tinggal di Palestin sebagai galakan kepada mereka. Dan sememangnya dari sejak bermula lagi, orang-orang Yahudi yang berada di Palestin itu ingin terus menetap di bumi Palestin dan tidak bercita-cita untuk meninggalkannya lagi buat selama-lamanya walaupun setelah mereka mati. Sekali di Palestin tetap di Palestin.

Dalam hal ini, seorang pemimpin Yahudi yang terkenal, David Ben-Gurian, pernah menegaskan:
“Di negeri kita ini [Palestin] hanya tersedia ruang untuk orang-orang Yahudi belaka. Kita akan mengatakan pada orang-orang Arab:”Berambuslah kamu! Segera tinggalkan negeri ini!”. Dan andainya mereka tidak setuju dengan kemahuan kita itu, jika mereka melawan apa yang telah menjadi kehendak kita tersebut, maka kita pun harus mengusir mereka ke luar dengan segala kekuatan yang dapat kita kerahkan”.

Orang-orang Yahudi bukan sahaja mengganyang bumi Palestin, tapi juga mengganyang negara-negara jirannya, dengan menyerang dan membunuh mereka. Dalam serangan-serangan itu yang mendapat sokongan kuat dari Amerika Syarikat dan sekutu-sekutunya, banyak jiwa yang terkorban, terutama orang-orang tua dan kanak-kanak yang tidak berdosa. Banyak darah yang tumpah membanjiri bumi di samping memusnahkan harta yang tidak terpermenai.

Israil telah diisytiharkan sebagai sebuah negara pada 14 Mei 1948 di Kota Tel Aviv, sebuah kota yang baru mereka dirikan sempena dengan penubuhan negara haram itu. Pertubuhan Bangsa-bangsa yang pro Yahudi itu terus mengakui kewujudan negara baru itu. Dengan kewujudan negara Yahudi itu di atas peta dunia, maka bererti secara automatik peta negara Palestine telah hapus dari peta dunia.

Sejak ditubuhkan pada tahun 1948 itu muka bumi Israil bertambah luas juga sebagaimana yang mereka rancangkan. Semuanya itu mereka lakukan secara haram, iaitu secara rompakan atau menghalau dan memburu pemilik-pemilik tanah itu yang terdiri dari warga Palestine supaya meninggalkan tanah-tanah mereka dan berhijrah ke mana sahaja mereka sukai di muka bumi Allah ini. Sebaliknya dengan cara itu muka bumi kepunyaan warga Palestine menjadi kurang setiap tahun kerana ditelan oleh perompak Yahudi yang tamak dan haloba itu.

Dan kini yang tinggal kepada Palestin hanya sekangkang kera, iaituTebing Barat atau Gaza, dan itupun telah dikepung oleh Yahudi dengan tembok yang kukuh dengan bantuan sekutunya Mesir yang juga menutup sempaannya dengan Tebing Barat untuk menghalang pergerakan warga Palestin

Sebelum kewujudan Israil pada tahun 1948, wilayah tersebut menjadi kediaman semua warga Palestin tanpa mengira bangsa atau agama mereka, baik Islam, Krisitan atau Yahudi. Mereka hidup tanpa permusuhan dalam suasana aman dan damai.

Tapi sejak kelahiran Israil keadaan telah berubah menjadi kucar-kacir, tidak ada lagi keharmonian di kalangan penduduknya akibat daripada kedegilan dan kerakusan penjarah Israil.

YAHUDI Memusuhi Segala Bangsa Dan Agama

YAHUDI ialah satu kaum yang bongkak dan sombong yang memusuhi semua agama, khususnya agama Islam dan umat Islam. Permusuhannya terhadap agama lain, khususnya agama Kristian, tidak ketara, kerana pemimpin-pemimpin agama itu dapat mereka peralatakan untuk kepentingan Yahudi. Sebagaimana telah diketahui berbagai-bagai cara telah dan akan mereka lakukan untuk menghancurkan Islam dan umat Islam, terumasuklah cara menggunakan kekuasaan atau kekuatan senjata yang membunuh. Bagi Yahudi, nyawa umat Islam tidak ada harga satu sen pun, kecuali untuk menjadi sasaraan peluru dan bom.

Kebencian mereka terhadap Islam bermula dengan kebencian mereka terhadap Rasulullah S.A.W. dan dakwah Baginda yang secara tegas dan nyata menyeru dan memimpin manusia ke jalan yang benar dan diredai Allah S.W.T. Sifat jahat dan khianat ini adalah pusaka daripada sifat datok nenek mereka dahulu yang sentiasa menetang dan mendurhakai dakwah para ambia’ mereka, malah membunuhnya dengan sewenang-wenangnya. Ini membuktikan bagaiama buruk, degil dan jahatnya orang-orang Yahudi.

Kaum Yahudi menentang dakwah Baginda Rasulullah S.A.W. bukalah kerana ajaran Baginda Rasulullah S.A.W. itu tidak benar atau tidak selaras dengan ajaran para ambia’ mereka yang terdahulu, bukan kerana itu, tapi mereka menentang Baginda Rasulullah S.A.W, kerana Baginda bukan lahir dari kalangan mereka, sedangkan mereka sangat berharap Nabi akhir zaman itu lahir dari kalangan mereka, dan juga kerana mereka merasa bimbang dakwah yang dibawa oleh Baginda Rasulullah S.A.W. itu dapat merosakkan kepentingan mereka, baik dari segi sosial, ekonomi dan politik di Madinah, yang telah mereka nikmati sejak zaman berzaman lagi.

Malah sebelum kelahiran Baginda Rasulullah S.A.W. lagi ada di antara kaum Yahudi itu telah berpindah dan berkumpul di negeri Hijaz dalam Jazirah Arab dengan harapan Nabi yang ditunggu-tunggu itu akan lahir di kalangan mereka, kerana mereka tahu dari kitab agama mereka bahwa nabi akhir zaman itu akan lahir daripada kalangan bangsa Arab.

Sementara menunggu kelahiran Nabi yang terakhir itu, orang-orang Yahudi yang berpindah itu berusaha membangu kan kehidupan mereka ke tingkat yang tertinggi, mereka menanam pengaruh politik, memancang ekonomi di tempat mereka tinggal itu. Dengan usaha yang gigih itu, mereka berjaya menguasai bidang perniagaan dan ekonomi perkebunan di Madinah dan juga di sekitarnya, juga di Khaibar dan Taima’. Mereka lalu membentuk masyarakat tersendiri yang bebas dan merdeka di setiap negeri mereka yang mereka tinggal itu.

Justeru itu, bila Rasululah S.A.W. dan umat Islam berhijrah ke Madinah untuk membentuk sebuah negara Islam yang pertama di dunia, umat Islam terpaksa memetraikan perjanjian politik yang khusus dengan kaum Yahudi di Madinah untuk menentukan bentuk hubungan dan kerjasama yang perlu antara orang-orang Islam dan Yahudi. Tapi bila mereka dengan sewenang-wenangnya merobek-robek dan menginjak-injakkan perjanjian itu, dan berpakat untuk membunuh Nabi S.A.W. dan menghancurkan Islam, maka terpaksalah umat Islam memerangi dan menumpaskan mereka di seluruh Jazirah Arab.

Orang Yahudi menghasut orang-orang kafir supaya memerangi dan membunuh Baginda Rasulullah S.A.W.dan mereka sendiri juga merancang untuk membunuh Baginda.

Sejak itu kaum Yahudi sentiasa memusuhi Islam dan umat Islam, di sepanjang sejarah, tidak pernah surut-surut atau padam-padam sehingga ke hari ini.

Pada umumnya ada dua cara Yahudi melancarkan serangan terhadap Islam, pertama mereka mungkin melakukannya secara terang-terangan, sebagaimana mereka menyerang orang-orang Arab Palestin atau melanggar Lubnan, dan kedua secara diam-diam atau sulit-sulit, dengan jalan menyusup masuk ke dalam pentadbiran sesebuah kerajaan atau pertubuhan-pertubuhan yang berpengaruh, khususnya pertubuhan politik, dan dari situ mereka akan menyusun strategi untuk menyerang dan menghancurkan Islam dan masyarakat Islam dari dalam.

Mereka sanggup bekerja dan besengkongkol dengan sesiapa sahaja, walaupun musuh-musuh mereka yang terang-terangan dengan tujuan untuk menjatuh dan menghancurkan Islam, baik mereka Nasrani, nasionalis, sosialis, komunis atau kapitalis dan sebagainya. Mereka menghancurkan negara-negara Islam, merampas bumi Sinai dan Golam dan merampas dan menduduki serta menubuhkan negara Yahudi bumi Palestin dengan menghalau warga Arab Palestin dari tanah air mereka sendiri.

Usaha bersama mereka yang jahat itu telah membuahkan hasil yang mereka ingini, iaitu dengan kejayaan mereka menghancurkan Islam dan umat Islam.

Yahudi ialah kaum yang bongkak, tamak dan jahat. Mereka adalah pencetus yang utama kepada segala kejahatan yang menimpa Islam, umat Islam dan negara Islam di seluruh dunia sejak dahulu hingga sekarang. Berbagai-bagai jenis dan cara yang mereka lakukan terhadap Islam, baik secara langsung atau tidak langsung.

Secara langsung mereka merampas tanah-tanah kepunyaan orang-orang Arab Palestin dan menghalau, mereka juga menyerang dan membunuh umat Islam sebagaimana mereka lakukan terhadap orang-orang Arab Palestin dan orang-orang Arab Lubnan. Secara tidak langsung pula, mereka mungkin mempengaruhi atau menghasut orang lain, seperti orang-orang British atau Amerika, khususnya orang-orang Kristian yang juga sentiasa memusuhi Islam supaya bertindak kejam terhadap umat Islam dan agama Islam. Dalam hal ini mereka mungkin melakukan provokasi-provokasi kejahatan secara terselindung yang menimbulkan kemarahan mereka yang terlibat, kerana kesangsian yang disengajakan itu, lalu menuduh umat Islam yang terlibat dan terus mengambil indakan tanpa usul periksa terlebih dahulu. Kerana fitnah membina senjata pemusnah besar Iraq diserang oleh Amerika Syarikat dan sekutunya, kemudian dijajah, tapi senjata yang dicari tidak pernah ditemui, kerana benda yang dicari itu memang tidak pernah ada.

Allah berulang kali menyebut dalam kitab suci al-Quran tentang kemungkaran-kemungkaran yang dilakukan oleh kaum Yahudi atau Bani Israil. Malah hingga ke hari ini pun kaum Yahudi masih bermaharajalela melakukan berbagai-bagai kejahatan, justeru merekalah yang menjadi sumber segala kekacauan yang berlaku di dunia dalam berbagai-bagai bidang keselamatan, ekonomi dan kebudayaan seluruh umat manusia.


MANUSIA Dalam Kaca Mata Yahudi

Orang Yahudi suatu bangsa yang mempunyai sifat perkauman yang pekat-likat. Mereka memandang hina bangsa dan agama lain yang bukan agama Yahudi, memandangnya lebih hina daripada haiwan. Justeru itu orang-orang Yahudi diwajibkan memperalatkan bangsa-bangsa lain sebagai kuda tonggangan untuk mencapai cita-cita, hasrat dan kepentinan Yahudi yang memang tidak berperikemanusiaan itu.

Sebagai kaum yang mengaku diri mereka sebagai bangsa pilihan yang unggul, yang tidak ada taranya di dunia ini, kaum Yahudi membahagikan manusia kepada dua golongan, pertama bangsa Yahudi pilihan yang terunggul dan kedua bangsa bukan Yahudi yang dipanggil Goyim. Dalam kacamata orang-orang Yahudi, kaum Goyim adalah kaum yang jahat terdiri dari pemabuk dan penghirup darah dan harus mereka kuasai dengan menggunakan akal fikiran dan juga kekerasan.

Sikap kasar dan biadab orang-orang Yahudi ini mereka dakwa sejajar dengan ajaran agama Yahudi mereka, selaras dengan apa yang terdapat dalam kitab Taurat, selaras dengan madah-madah dalam Thalmud dan selaras pula dengan apa yang terdapat dalam Protocol of Zion.

Thalmud ialah kitab suci yang direka oleh pendeta-pendeta Yahudi untuk mengganti kitab Taurat yang telah mereka ubah kandungannya itu. Surah-surah dalam Thalmud inilah yang dipanggil Protocols. Pada umumnya kandungan Thalmud ini menggambarkan komplot jahat kaum Yahudi Zionis terhadap bangsa-bangsa lain yang ada di seluruh dunia ini, mendedahkan sikap angkuh, biadap, curang, khianat, perosak, pemusnah, penyesat dan pelampau kaum Yahudi, dan adalah menjadi kegemaran mereka untuk menghina bangsa-bangsa lain yang bukan bangsa Yahudi, serta mereka beranggapan kaum Yahudi adalah bangsa pilihan Tuhan.

Mengikut orang Yahudi dalam Yesaya terdapat seungkap madah yang bermaksud:
“Dan orang-orang asing itu menggembalakan kambing-kambingmu, dan menjadikan orang-orang asing itu penggarap lahan-lahan pertanian, dan mengurus kebun-kebun anggurmu. Adapun kamu akan dipanggil oleh pendita-pendita Tuhan, akan diberi perdikat pembantu-pembantu Tuhan, kamu akan memakan kekayaan bangsa-bangsa dan di atas kemuliaan mereka kamu memerintah”.

Mengikut orang Yahudi, Talmud ada menegaskan:
“Setiap orang Yahudi wajib berusaha supaya kekuasaan di atas bumi menjadi miliknya, bukan menjadi milik orang lain”.

Protocol of Zion, padal 11 pula menegaskan:
“Orang-orang bukan Yahudi ibarat segerombolan kambing, sedangkan kami seperti serigala”.

Orang-orang Yahudi menghalalkan semua cara untuk mencapai semua tujuan. Ini serupa dengan falsafah yang dianjurkan oleh Niccolo Macheavelli [1469-1527] yang menjadi dasar perjuangan kepada semua orang-orang Yahudi baik di mana mereka berada di dunia ini. Inilah cara yang dilakukan oleh orang-orang Yahudi kepada dunia, terutama kepada orang-orang Arab dan umat Islam.

Inilah yang diajar oleh Protocols of Zion pasal lima yang bermaksud:
“Semboyan kita haruslah bererti:Semua sarana kekuasaan dan kemunafikan mengharuskan supaya tindakan kekerasaan itu prinsip. Tipu daya dan kemunafikan merupakan lndasan dasar bagi negara-negara yang tidak ingin meletakkan mahkotanya di bawah tapak kaki para pengikut pemerintah yang baru. Dan kejahatan inilah yang merupakan satu-satunya jalan untuk mencapai kebajikan. Kita hendaklah tidak ragu-ragu membeli kehormatan, kecurangan atau tipu daya, kalau hal itu membantu kepentingan kita”.

Antara berbagai-bagai tujuan perjuangan kaum Yahudi, selain daripada mendiri dan memiliki sebuah negara Yahudi di Palestine, ia juga bermatlamat untuk mencapai kekuasaan ekonomi, dan memiliki semua sumbernya, baik yang terdapat di darat ataupun di laut, seperti sumber petrol, gas, perlombongan, perdagangan, perindustrian sebagainya.

YAHUDI Menguasai Media Massa Dunia

Yahudi memang percaya peranan penting media massa dalam mempengaruhi pemikiran dan pendapat dunia. Justeru itu mereka telah lama memperalatkan media massa untuk mencapai tujuan mereka yang jahat itu, dan usaha mereka itu memang berjaya.

Mereka memanipulasikan segala laporan dan berita media massa dan berjaya mempengaruhi pemikiran manusia khususnya mengenai Palestin supaya memihak atau pro Yahudi walaupun mereka sebenarnya berada di pihak yang salah- merompak negara orang dan membunuh rakyatnya.

Melaluji media massa itu mereka berjaya menguasai fikiran dan pendapat umum untuk menganggkat darjah orang-orang Yahudi, menyembunyikan segala kejahatannya, mendedahkan segala kesilapan dan kelemahan musuh-musuhnya. Justeru itu Yahudi menguasai media-media massa dalam semua bidang untuk menyebarkan cita-cita dan perjuangan Yahudi ke seluruh dunia.

Mereka menggunakan media massa, baik media cetak atau media elektronik untuk menabur fitnah yang berpanjangan ke seleruh dunia. Dengan fitnah itu mereka harap bangsa-bangsa lain yang bukan Yahudi akan bersengketa sesama sendiri, berpecah-belah dan lemah supaya dengan itu kaum Yahudi dapat menguasai dan mempengaruhi bangsa-bangsa lain sesuka hati mereka.

Sehingga kini Yahudi telah berjaya menguasai sebahagian besar daripada media massa yang berpengaruh di dunia, dalam bidang akhbar, majalah, buku, tv, filem, radio dan sebagainya. Dalam bidang penerbitan, antara akhbar-akhbar dan majalah-majalah yang telah mereka kuasai ialah The Time, The Daily Telegraph, The Daily Express, The New Chronicle, The Daily Mill, The Daily Herald, The Observer, The Sunday Times, The Economist dan lain-lain.

Kaum Yahudi juga telah berjaya menguasai ajensi-ajensi berita yang terkenal dengan membeli hak miliknya, antaranya agensi Reuter dan Associated Press [A.P].

Pada tahun 1956, kapitalis Yahudi telah berjaya menguasai 899 buah akhbar harian dan majalah, di antaranya 50 buah majalah dalam bahasa Inggeris dan 36 buah akhbar dan majalah dalam Perancis.

Sama ada disedari atau tidak disedari, media-media massa yang dikuasai oleh kaum Yahudi itu memain peranan yang penting dalam penyebaran fitnah yang boleh mencetuskan persengketaan antara bangsa, persaingan ekonomi yang hebat, mengapi-apikan perbezaan pendapat, permusuhan kaum, demonstrasi dan dan rusuhan-rusuhan yang boleh menjuruskan arah kekerasaan dan penumpahan darah, atau pun rampasan kuasa, terutama di negara-negara yang tidak sebulu dengannya atau pun dengan sekutu-sekutunya.

Dalam hal ini mereka melancarkan program-program yang boleh mencetuskan minat melampau pembaca atau penuntun terhadap sesuatu rancangan yang mereka kendalikan itu, terutama rancangan-rancangan yang tidak berfaedah dan boleh menimbulkan kesan yang buruk dan merosakkan, seperti rancangan-rancangan yang penuh dengan unsur-unsur keganasan yang melampampau atau unsur-unsur seks yang boleh mempengaruhi, terutama golongan-golongan muda untuk ikut melakukan berbagai-bagai kemungkaran yang keji dan hina yang boleh menimpakan kerosakan kepada diri, keluarga, agama, bangsa dan negara mereka.

Di samping itu tokoh-tokoh Yahudi juga memegang berbagai-bagai jawatan penting dalam bidang penerbitan. Antara mereka ialah Eugene Meyer [Washington Post], Henry Grunwald Ketua Pengarang Majalah Times, Katherine Graham, Penerbit Wahington Post, Joseph Leyyeld, Editor Eksekutif, The New York Times, dan Max Frankell, New York Times.

Yahudi memang amat percaya peranan media-massa amatlah penting kepada perjuangan mereka. Protocol Zion fasal lima menegaskan:
“Sastra dan media-massa merupakan kekuatan terbesar dan paling menentukan, kerana itulah pemerintah kita akan membelinya sebanyak mungkin.......”.

Di dalam bidang perfileman pula Yahudi telah berjaya menubuhkan syarikat-syarikat perfileman yang terkenal di seluruh dunia, antaranya Metro Golden Mayer, Warner Bross, dan Colombia.

Di samping itu pelakon-pelakon dan penerbit-penerbit terkenal juga terdiri daripada orang-orang Yahudi. Antara mereka ialah Harrison Ford, Sanda Bulock, Billy Crystal, Duftin Hofman, Paul Newman, Michael Doughlas, Ben Kingsley, dan Goldie Hawn. Sementara pengarah dan penerbit pula terdiri daripada Steven Spielberg, Oliver Stone, Aaron Speling, Michael Man dan Mel Brooks.

Dan Studio Hollywood itu sendiri pun diasas oleh orang Yahudi.

Dalam hal ini, sungguh malang, kerana Yahudi telah lama berjaya mempengaruhi media-massa Arab dan Islam menerusi rancangan-rancangan radio dan tv dan filem-filem yang beraneka rupa yang disiar dan ditayang di negara-negara Arab dan seluruh dunia Islam.

Mengenai cara-cara mengumpul kekayaan, Protocol Zion mengajar orang-orang Yahudi dengan menegaskan:
“Kita wajib melaksanakan perdagangan atas dasar persaingan. Dengan cara ini kelak akan dapat mencegah orang-orang bukan Yahudi untuk memelihara dan mempertahankan kekayaan yang dihasilkan oleh buminya, dan melalui cara persaingan ini semua kekayaan akan masuk ke dalam peti wang kita”.

Dari segi keselamatan pula, Yahudi sentiasa berusaha untuk menguatkan bidang ketenteraannya, baik dari segi kuantiti atau kualitinya, supaya menjadi suatu bangsa yang unggul dan ditakuti. Sesungguhnya Yahudi terpaksa bersiap siaga, kerana mereka sentiasa berada di dalam kebimbangan akan diserang oleh sesiapa yang telah mereka khianati dan zalami, dan sebagai langkah persediaan untuk menyerang mana-mana pihak yang tidak ingin bekerjasama dengannya atau enggan mengikut telunjuknya, sebagaimana mereka sering lakukan terhadap Lubnon dan Syria jiran sempadan negara mereka.

Yahudi juga menggunakan bidang pendidikan untuk menyebarkan perjuangan mereka dengan merosakkan pemikiran umat Islam, terutama jenerasi-jenerasi baru. Satu cara yang sering mereka lakukan menerusi rancangan pendidikan ialah dengan merekakan beraneka rancangan menarik dengan tujuan untuk meleka, merosakkan akal dan fikiran manusia, terutama umat Islam, maka dengan itu mereka dengan mudah dipengaruhi brbagai-bagai isme dan fahaman yang bercanggah dengan akhlak dan agama yang suci dan mulia, seperti membuat filem-filem yang menggalakkan manusia hidup dalam pergaulan bebas yang tidak terbatas, dan menganggapnya sebagai satu cara hidup moden yang dikehendaki, mulia dan terpuji.

Protokol Zion, fasal dua menegaskan:
“Kitalah yang menampilkan Charles Darwin, Karl Marx dan Nietche, dan kita bukan tidak tahu pengaruh-pengaruh buruk yang diakibatkan oleh teori-teori ini terhadap pemikiran mnusia”.

Dalam Protokol Zions, fasal sembilan menegaskan:
“Kita telah merosak generasi bukan Yahudi masa kini. Kita telah merosak akhlaknya dengan mengajarkan ajaran yang kita ketahui bahawa itu sebenarnya suatu ajaran dan teori-teori yang rosak, dan kita sudah berusaha menanamkannya dalam otak mereka”.

KEMUSNAHAN Akibat Permainan Yahudi

USAHA-usaha gigih yang dilakukan secara berpanjangan oleh Yahudi bukanlah sia-sia, kerana ia telah menimbulkan kesan yang buruk terhadap umat Islam di seluruh dunia. Malah mereka sebenarnya telah meraih kejayaan yang besar.

Yahudi menerusi ejen-ejen mereka telah berjaya menerbitkan berbagai-bagai majalah dalam bahasa Arab yang memuat ruangan hiburan secara melulu. Para pembaca, terutama dari golongan muda memang amat terpengaruh dengan bahan-bahan seperti itu, menyebabkan mereka lebih meminati budaya barat yang anti Islam daripada budaya mereka sendiri yang mereka anggap telah lapuk.

Biasanya dalam media-media seperti itu mereka siarkan tulisan-tulisan, ilustrasi-ilustrasi dan gambar-gambar tentang kebebasan wanita-wanita dunia barat yang tidak berakhlak. Untuk menjadi lebih keliru, mereka campuradukkan dengan tulisan-tulisan mengenai ajaran Islam yang mengandungi bahan-bahan yang batil yang bercanggah dengan Islam hasil daripada rekaan mereka sendiri.

Media-media itu akan memberi keutamaan kepada hasil-hasil karya cendikiawan Yahudi untuk mecanangkan konsep-konsep Yahudi yang menyeleweng itu, seperti Arnold Toynbee, Heigel dan Sigmund Freud.

Mereka mempermain-mainkan hukum fiqah dalam Islam dengan hujung pena mereka. Ada cendakiawan Yahudi itu menggalakkan masyarakat melakukan hubungan seks semasa wanita atau isteri datang haid. Katanya kaum wanita lebih terangsang nafsunya dalam masa haid daripada waktu-waktu lain, dan kata mereka tidak ada apa-apa kesan sampingan yang buruk terhadap lelaki atau perempuan dalam melakukan hubungan seks yang diharamkan oleh Islam itu. Malah ada sesetengah penulis itu cuba menggambarkan seolah-olah ada Hadis Rasulullah s.a.w. yang mengharuskan perlakuan tersebut. Tujuan mereka ialah untuk menimbulkan pertelingkahan dengan kandungan kitab suci al-Quran di mana di dalamnya Allah dengan tegas melarang perbuatan terkutuk itu.

Penulis pernah membaca sebuah buku bahasa Inggeris yang beredar di Malaysia di mana pengarangnya menggalakkan para pembacanya melakukan hubungan seks di masa wanita datang haid sebagaimana dianjurkan oleh penulis-penulis Yahudi itu. Malah penulis juga pernah melihat di pasaran buku yang sama diterjemahkan ke bahasa Malaysia. Justeru penulis tidak berkesempantan membacanya, maka tidaklah dapat dipastikan sama ada bahagian tersebut dimasukkan juga ataupun dibuang dalam versi terjemahannya. Jodol buku itu pun penulis telah terlupa buat waktu ini.

Malah sebelum itupun Yahudi telah lama mempermain-mainkan kisah para Rasul atau Kisasul Ambia’ dengan berbagai-bagai cerita khayal dengan unsur-unsur Israliat yang mempesonakan pembaca-pembacanya.

Demikianlah kita lihat pengaruh Yahudi yang tersebar luas di seluruh dunia, termasuk negara-negara Islam.

Dalam bidang perfileman pula, pengaruh-pengaruh filem Yahudi yang berunsur lucah, cabul, tahyul dan bertentangan dengan ajaran Islam amat ketara dalam masyarakat kita hari ini. Filem-filem seks yang berunsur lucah amat digemari oleh peminat-peminat, terutama dari kalangan generasi muda yang kebanyakannya telah kehilangan arah hidupnya. Biasanya filem-filem seperti ini dikeluarkan oleh penerbit-penerbit filem gergasi, seperti Holywood yang dimiliki oleh Yahudi yang hingga hari ini Yahudi masih lagi menjadi teras kepada ekonomi Amerika Syarikat.

Ada penerbit-penerbit filem Melayu yang berlumba-lumba menerbit filem-filem seperti itu, khususnya dalam menggambarkan lelaki dan perempuan yang bukan muharim boleh bercampur gaul dengan bebas seperti hewan sekandang, tanpa pantang dan larang.

Di samping itu banyak pula filem-filem yang menggambarkan orang-orang Islam yang melawan takdir Ilahi, sihir dan cerita-cerita yang boleh menguggat akidah umat Islam yang menontonnya.

Yahudi juga menggambarkan budaya yang merosakkan kehidupan kekeluargaan Islam, mereka menggalakkan manusia hidup bebas, isteri anda boleh berpasangan dengan suami orang lain, dan sebaliknya anda pula boleh berpasangan dengan isteri orang lain. Bertukar-tukar suami dan bertukar-tukar isteri. Suami dan isteri boleh berdansa di khalayak ramai dalam keadaan bercampur gaul seperti sekumpulan kerbau dalam kandang. Tanpa kekok dan tanpa segan-silu. Malah lebih jauh lagi para suami juga digalakkan bertukar-tukar kunci rumah dengan mana-mana lelaki sealiran dengannya......bertukar-tukar isteri, bertukar-tukar suami, isterimu, isteri aku dan sebaliknya suamimu, suami aku.

Anak-anak gadis dan isteri-isteri orang tanpa kekok dan segan silu boleh menanggalkan pakaian mereka di hadapan lelaki lain yang bukan muhram, sedangkan si ayah atau si suami tidak merasa cemburu dengan tingkah laku anak-anak gadis dan isteri mereka yang berkelakuan tidak senonoh itu, malah melanggar hukum agama yang mengharamkannya. Ini adalah akibat daripada membenarkan anak-anak gadis atau isteri mendedahkan aurat di khalayak ramai tanpa segan dan silu.

Kegemaran anak-anak gadis dan wanita-wanita Islam hari ini memakai seluar ketat dan sendat, berbaju singkat seperti pembalut nangka, bengkak di atas, bengkak di bawah, kempis di tengah, menonggek di belakang, menampakkan lubang pusat dan melondehkan buntut tidak lagi pelik pada hari ini, malah boleh dilihat di merata-rata tempat, di tepi jalan, di pasar raya, di pejabat-pejabat, di kedai makan, malah di rumah-rumah ibadah juga, mereka tak kisah.

Demikianlah pengaruh ajaran Yahudi telah meresap jauh ke dalam kehidupan umat Islam dalam berbagai-bagai bidang.


PERTUBUHAN-pertubuhan Yahudi


Untuk melaksanakan segala tujuan jahat itu, Yahudi telah menubuhkan berbagai-bagai gerakan dan pertubuhan yang beraneka rupa, baik secara sulit atau terang-terangan. Sejarah membuktikan bahwa pertubuhan-pertubuhan ini memang begitu handal mengambil setiap peluang dan kesempatan yang terbuka untuk mencapai maksud jahat mereka demi kepentingan kaum Yahudi.

Sebenarnya kaum Yahudi telah pun menubuhkan beberapa pertubuhan pengganas sejak tahun 1940an lagi, malah mungkin lebih awal dari itu lagi. Antara pertubuhan-pertubuhan ganas yang terkenal pada masa itu ialah Irgun, Haganah dan Stern Gang yang namanya masih disebut hingga sekarang bila orang berbicara mengenai kaum Yahudi di Palestin.

Pada tahun 1945, ketiga-tiga pertubuhan itu telah bermaharajalela melakukan berbagai-bagai keganasan. Mereka dengan sewenang-wenangnya membunuh orang-orang Arab Palestin, serta merosakbinasakan berbagai-bagai kemudahan awam di bumi Palestin.

Sebahagian daripada sumber kewangan mereka diperolehi dripada tabung yang dikumpul khas di Amerika Syarikat. Dana itu sengaja dikumpul oleh rakyat Amerika Syarikat untuk membolehkan pertubuhan-pertubuhan pengganas itu membeli berbagai-bagai jenis senjata untuk memberi kemudahan kepada mereka membunuh orang-orang Arab Palestin yang tidak berdosa.

Kemudian angota-anggota pertubuhan pengganas itu telah dipilih menjadi anggota tentera dalam kerajaan Israel, dan mereka telah diberikan latihan-latihan yang khusus untuk membunuh orang-orang Arab tanpa berperikemansiaan untuk membolehkan mereka menegakkan cita-cita haram Yahudi menubuhkan sebuah negara Israel yang menjadi idaman mereka sejak sekian lama. Negara yang terus menjadi pertikaian hingga ke hari ini.

Dalam gerakan pembunuhan itu, pengganas-pengganas Yahudi itu, antara lain pengganas-pengganas Yahudi itu telah membunuh penduduk-penduduk kamung Deir Yassin. Mana-mana yang terselamat terpaksa melarikan diri berpindah secara besar-besaran dari kampung halaman dan tanah air mereka. Inilah yang diharap-harapkan oleh orang-orang Yahudi untuk membolehkan mereka merampas bumi yang ditinggalkan itu.

Pada 17 September 1948 kumpulan Stern Gang dengan sewenang-wenangnya telah membunuh wakil pengaman PBB di Jerusalam, kerana tidak bersetuju dengan wakil PBB itu yang bertindak mengubah gencatan senjata yang baru dicapai itu kepada satu perjanjian damai yang mereka percaya boleh merugikan mereka, dan sebaliknya boleh menguntungkan rakyat Palestin yang mereka musuhi itu.

Pihak berkuasa Yahudi tidak mengambil sebarang tindakan ke atas pembunuh wakil pengaman PBB itu hingga ke hari ini.

Di antara berbagai-bagai pertubuhan Yahudi lagi yang memperjuangkan cita-cita kaum Yahudi dengan apa cara sekali pun ialah:

-Kerjasama Israel Sedunia

-Kongres Yahudi Sedunia.

-Persatuan Wartawan Yahudi Sedunia.

-Majlis Permesyuaratan Pertubuhan Yahudi.

-Pertubuhan Israel Sedunia.

-Pertubuhan Zionis Sedunia.

Antara pertubuhan-pertubuhan sulit Yahudi pula ialah:

-Free Masonary.

-Rotary Club.

-Lion Club.

Kita hendaknya tidak lupa, walaupun ada berbagai-bagai pertubuhan Yahudi yang berbeza-beza dan beraneka ragam, baik bersifat sekular, sosialis, bersifat politik, ataupun keagamaan dan sebagainya, tapi mereka semuanya tetap Yahudi yang mempunyai cita-cita perjuangan yang sama dan sehala, iaitu “orang Yahudi untuk orang Yahudi”.



WORLD ZIONIS ORGANISATION [W.Z.O-ZIONIS]


PERKATAAN “Zionis” yang digunapakai pada hari ini membawa erti kaum Yaudi itu sendiri. Perkataan Zionis ini pertama kali dipakai oleh seorang budayawan Yahudi bernama Mathias Acher [1864-1837].

Daripada perkataan Zionis itu terbit pula perkataan Zionisme yang bererti fahaman atau ajaran yang dianuti seluruh kaum Zionis atau Yahudi.

Sementara perkataan “Zionis” itu berasal daripada perkataan “Zion”. Ada mereka yang berpendapat perkataan “Zion” yang berasal daripada perkataan Ibrani [Yahudi] yang bererti “batu” dan yang dimaksudkan batu di sini ialah ikatan batu haikal Sulaiman di Baitul-Maqdis.

Ada orang yang berpendapat perkataan “Zion” itu berasal daripada nama sebuah bukit yang terletak di sebelah Barat Daya Baitul Maqdis.

Sebaliknya ada pula yang berpendapat “Zion” itu berasal daripada nama sebuah tempat di mana seorang Nabi Allah a.s berkubu untuk mempertahankan Baitul Maqdis.

Tempat ini merupakan tempat suci kepada kaum Yahudi, dan mereka percaya di sinilah tempat kediaman tuhan mereka Yahweh atau Jehorah untuk mentadbir seluruh alam ini.

Di samping itu ada lagi berbagai-bagai pendapat yang berbeza mengenai erti atau maksud perkataan “Zion” itu.

Walau bagaimanapun pendapat yang memberi pengertian “zion” itu sebagai bukit yang dipercayai oleh orang-orang Yahudi sebagai tempat suci dan tempat asal-usul mereka adalah lebih memberi makna. Orang-orang Yahudi Zion ini dipanggil Zionis kerana mereka ingin kembali ke tempat suci mereka itu.

Sementara World Zionis Oganisation atau Zionis ialah sebuah pertubuhan Yahudi antara bangsa, iaitu Pertubuhan Zionis Sedunia. Ia ditaja oleh beberapa orang tokoh Yahudi yang terkenal, seperti Theodor Herzl dan Chain Weizmann. Theodor Herzl telah menyusun doktrin Zionisme sejak tahun 1882 lagi, dan pada tahun 1896 doktrin itu disusun dengan lebih sistematik dalam bentuk sebuah buku yang diberi jodol Der Judenstaat yang bererti Negara Yahudi. Kongress Zionisme yang pertama yang diadakan di Basel, Swiss pada tahun 1897 telah menerima doktrin yang dibuat oleh Theodor Hertzl itu ideologi resmi Zionisme.

Sebenarnya WZO adalah sebuah pertubuhan politik, sosial dan budaya. Ia ditubuhkan pada tahun 1897 dalam satu kongress kaum Yahudi di Basle, Switzerlnd dipengerusikan oleh Thedore Heerzal [1860-1904]. Dia adalah pemimpin Zionis yang pertama.

Ideologi penting yang diperjuangkan oleh WZO ialah membenci bangsa Arab atau anti Semitisma di samping memperjuangkan cita-cita untuk kembali ke Palestin.

Ia sebuah pertubuhan Yahudi yang menjalankan dasar perkauman yang melampau yang ditegakkan atas dasar agama Yahudi dan warisan kebangsaan Yahudi yang amat sempit.

Tujuan utama WZO ditubuhkan ialah untuk membina sebuah negara Yahudi di bumi Palestin, yang di dalam bahasa Ibrani disebut “Eretz Israel” yang bermakud “Bumi Orang-orang Israel”.

Tapi tujuan WZO ditubuhkan ialah lebih jauh lagi dari itu, iaitu untuk menduduki semua wilayah Arab yang terbentang dri Sungai Nil, di Mesir hingga ke tebing Sungiai Euphrates di Iraq sebagaimana terdapat dalam Protocol Zionis, malah lebih jauh lagi meliputi seluruh rantau Timur Tengah.

WZO ditubuhkan selepas berbagai-bagai usaha lain untuk membaikpulih nasib orang-orang Yahudi menemui jalan buntu. Ia membawa fahaman politik yang tidak mengenal erti kesopanan atau kemanusiaan dalam usaha untuk mengejar kelahiran sebuah negara kebangsaan Yahudi [Jewish National Home].

Kejayaan mereka yang terbesar setakat ini ialah kejayaan mereka menindas hak-hak orang Arab Palestin ke atas bumi mereka dan dengan kejamnya merampas tanah-tanah hak mutlak kepunyaan orang-orang Arab Palestin.

WZO berpegang kepada konsep perjuangannya untuk “Penyatuan Bangsa Yahudi, Ketinggian dan Kelebihan bangsanya daripada bangsa-bangsa yang lain. Mereka percaya dengan apa yang tercatat dalam TALMUD bahawa mereka adalah sebahagian daripada keagungan dan kemuliaan Ilahi. Justeru itu mereka mempunyai hak menguasai dan memenopoli dunia dan seluruh isi-isinya.

Menurut kepercayaan Zionis mereka adalah satu-satunya bangsa yang berhak memerintah dan mengendalikan kerajaan dunia. Justeru negara Israel yang mereka dirikan dan perjuangkan adalah seuah negara perkauman untuk bangsa Yahudi sahaja, dan tidak mungkin dikongsi dengan bangsa-bangsa lain.

Dalam menjalankan aktivitinya itu, Zionis menjalinkan hubungan yang rapat dengan rakan-rakan sekutunya yang sudah lama menjadikan Islam sebagai musuh mereka, khususnya negara-negara Barat dan pemeluk-pemeluk agama Kristian yang sengaja tidak mahu menyedari bahawa mereka telah tertipu oleh Yahudi yang pandai memain kayu tiga sedangkan pada hakikatnya Yahudi memusuhi semua agama. Di samping itu orang-orang Kristian dan orang-orang Eropah mempunyai persamaan dengan orang-orang Yahudi yang mempunyai sikap benci yang melampau terhadap Islam dan umat Islam, khususnya orang-orang Arab.

Kerjasama erat antara Yahudi dan orang-orang Kristian yang terdiri daripada bangsa Inggeris, Perancis, Pertugis, Itali, Amerika Syarikat dan sebagainya itu telah bermula sejak pertengahan abad ke 17 lagi. Mereka bekerjasama teguh dengan mendokong satu cita-cita khianat dan jahat untuk membinasakan Islam dan umat yang tidak pernah menganggap mereka sebagai musuh walaupun berlainan agama.

Pihak Zionis pula memberi kerjasama yang kuat kepada orang-orang Yahudi dari serata dunia yang berhijrah ke Palestin. Pertubuhan Zionis memberi kepada mereka bantuan moral dan material kepada mereka untuk membina penempatan baru di bumi Palestin hingga bilangan mereka meningkat ramai, dan akhirnya terbentuk sebuah negara Yahudi atau Israel di Palestin sebagaimana menjadi cita-cita mereka sejak sekian lama.

Selain itu untuk membuktikan bahawa bumi Palestin itu bukan hak orang Arab Palestin, maka Zionis secara haram bertindak menghapuskan segala fakta sejarah, geografi dan kemsyarakatan dan sebaliknya memutarbelitkan fakta sejarah untuk membuktikan bangsa Arab suatu bangsa yang kejam dan ganas, sedangkan yang sebenarnya yang jahat dan ganas adalah bangsa Yahudi itu sendiri yng telah menjadi perompak dan pengganas di bumi Palestin.

Mereka memutarbelitkan fakta sejarah untuk membuktikan bahawa orang-orang Arab Palestin bukanlah warga Palestin yang sebenarnya sebagaimana dibuktikan oleh sejarah, dan mendakwa mereka hanya berada di Palestin secara kebetulan kerana kebiasan perpindah-randahanya manusia seperti orang-orang nomad yang tidak mempunyai tempat kediaman yang tetap, justeru itu orang-orang Arab Palestin kata orang Yahudi bukanlah satu bangsa Palestin. Tujuan Zionis ialah semata-mata untuk menghalalkan pendudukan Yahudi di Palestin.

Justeru mengikut penipuan mereka bumi Palestin itu adalah tanah air milik orang-orang Yahudi, maka sesiapa sahaja orang Yahudi boleh memasuki bumi Palestin dan menetap di negara itu sebagai warga negara. Justeru setiap orang daripada mereka diwajibkan berkhidmat dalam pasukan tentera Israel. Orang-orang Yahudi di mana sahaja mereka berada dikehendaki memberi khidmat bakti mereka sepenuhnya dengan apa sahaja yang boleh sebagaimana diperlukan oleh Israel.


Yahudi Menentang Zionisme


Ada segolongan orang-orang Yahudi tidak setuju malah menentang Zionisme. Di antara mereka ialah kumpulan-kumpulan Not In My Name, Jews Against Zionisme, The Great Gulf Between Zionis, Judaism dan Naturei Karta, iaitu sebuah kumpulan Yahudi ortodoks.

Alasan utama golongan ini ialah Zionisme memperjuangkan ideologi yang perkauman. Mereka juga tidak percaya, orang-orang Yahudi terusir dari tanah air mereka kira-kira 2000 tahun yang lalu kerana kalah peperangan. Sebliknya mereka percaya orang-orang Yahudi telah terusir dari tanahair mereka kerana begitu banyaknya sosa-dosa besar yang mereka lakukan, yang menyebabkan mereka dimurkai Allah dan tersingkir dari tanah air mereka.

Mereka juga tidak setuju dengan sikap yang tidak wajar, kejam dan zalim yang dilakukan oleh kaum Yahudi di bumi Palestin, malah kata mereka orang-orang Yahudi sepatutunya bersikap wajar dan setia kepada para pemerintah di mana sahaja mereka tinggal, sebagaimana orang-orang Yahudi di zaman dahulu yang hidup dengan aman dan damai, tanpa berusaha untuk menubuhkan sebuah kerajaan baru mereka sendiri sebagaimana dilakukan oleh orang-orang Yahudi yang tinggal di Palestin sekarang.

Golongan Yahudi ini walaupun mereka tinggal di bumi Palestine tapi menolak malah menentang pemerintahan Zionis di Palestin. Mereka bukan sahaja menolak menyertai pilihanraya yang diadakan oleh rejim Zionis di negara rompakan itu, malah enggan menerima bantuan kewangan yang dihulurkan oleh pemerintah Zionis kepada mereka. Golongan Yahudi Orthodoks ini akan terus berusaha dan semoga negara rompakan Zionis di Palestin itu akan segera roboh dan di atasnya ditegakkan sebuah kerajaan baru yang damai.

Malah mengikut laporan, ada pemimpin-pemimpin Yahudi Orthodox ini, seperti Rabbi Moshe Hirsch dari Jerussalem sering melakukan kunjungan untuk bertemu dengan pemimpin-pemimpin dan menyatakan mereka hanya ingin hidup di bawah pemerintahan Palestin dan bukannya di bawah pemerintahan Zionis Israil seperti sekarang.


FREEMASONRY

“Dan sesiapa yang mencari selain dari Islam sebagai Din [peraturan hidup] maka sesekali tidak diterima dan ia di akhirat kelak dari golongan mereka yang rugi”.S:Ali Imran:85.


FREEMASONARY ialah sebuah pertubuhan sulit Yahudi yang amat merbahaya dan mengancam. Perkataan “Freemason”, berasal dari bahasa Inggeris, dan terdiri dari dua perkataan, iaitu “free” dan “mason”. Masing-masing perkataan mempuyai ertinya yang tersendiri, dan ia jua mempunyai sejarah yang tersendiri. Perkataan “mason” bererti “tukang batu” atau “tukang bangunan", yang terdapat di kepulauan British antara abad ke-10 dan abad ke 15. Apa yang dimaksudkan dengan “tukang batu” di sini ialah juru bina yang pakar membina bangunan-bangunan yang mudah reka bentuknya, seperti pondok, bangsal dan kedai pada masa tersebut.

Pada abad-abad tersebut “mason” atau “tukang batu” seperti juga dengan tukang kayu, tukang tenun dan sebagainya, masing-masing mempunyai pertubuhan [guilds] mereka sendiri yang berjuang untuk menjaga kepentingan ahli-ahlinya, seperti membela ahli-ahli mereka yang menghadapi tuduhan atau pendakwaan di mahkamah.

Justeru pertubuhan mason ini telah lama wujud, iaitu antara abad 10 hingga abad 15 lagi.

Tujuan asal Freemason ditubuhkan oleh orang-orang Yahudi ialah untuk menjaga keselamatan bangsa Yahudi, dan untuk menyekat pengaruh ajaran Nabi Isa a.s. atau al-Masih.

Tapi Freemason yang ditubuhkan oleh Yahudi ini tidak ada kaitan dengan pembinaan kapal atau bangunan-bangunan seperti gereja sebagaimana didakwa oleh sesetengah orang, kerana ianya ditubuh dengan tujuan yang berlainan dari itu, iaitu untuk menjaga kepentingan Yahudi.

Di kalangan para “mason” itu selain daripada pandai bertukang batu, ada juga di kalangan mereka yang pandai dalam bidang-bidang yang lain, seperti dalam bidang rekabentuk atau akitek. Mereka ini merancang dan melukis rekabentuk bangunan-bangunan besar, seperti gereja-gereja besar [cathederals], dewan-dewan, bangunan-bangunan univerisiti dan sebagainya. Mereka juga pandai memahat dan mengukir batu-batu ke dalam berbagai-bagai bentuk dan rupa, serta memiliki berbagai-bagai kepandaian lagi yang berhubung dengan bangunan. Justeru mereka mempunyai kedudukan yang tinggi dan dihormati dalam masyarakat.

Ada sesetengah golongan percaya daripada merekalah lahirnya perkataan “freemason” yang digunapakai hingga ke hari ini untuk menamakan sebuah pertubuhan Yahudi.

Ada pihak yang berpendapat freemasonry ini telah wujud sejak tahun 37 M lagi, di samping itu ada pula pendapat mengatakan ia telah wujud pada tahun 43 M lagi.

Mengenai perkataan “free” diawal perkataan “freemason” itu pula, ahli-ahli bahasa dan ahli-ahli sejarah mempunyai pendapat yang berbeza.

Ada yang berpendapat perkataan “free” itu berasal daripada sejenis batu pejal yang keras yang sukar dipahat, iaitu “freestone”.

Ada juga mereka yang berpendapat ianya berasal daripada perkataan “free" yang bermaksud kebebasan yang dimiliki ahli bina yang boleh bergerak ke mana sahaja yang mereka sukai, atau bebas daripada dikenakan cukai atau bebas daripada undang-undang.

Seperti biasa, ia mempunyai jaringan hubungan yang rapat dengan Pertubuhan Zionis Antara Bangsa [WZO]. Ia melaungkan slogan perjuangannya yang dusta, iaitu “kemerdekaan, persaudaran, persamaan dan kemanusiaan”.

Pertubuhan ini juga dikenali dengan nama “Pembangun Yang Bebas”. Mula-mula ia timbul di London pada tahun 1717, kemudiannya timbul pula di Jerman pada tahun 1937. Ianya sebuah pertubuhan yang tersebar luas di seluruh dunia. Ia mempunyai peraturan sulit di mana anggota-angotanya bekerjasama secara sulit untuk mencapai matlamat perjuangan mereka. Kerana begitu sulitnya sesuatu tindakan itu diambil, maka tidak siapa yang mengetahui “siapa yang menolong siapa”.

Pertubuhan ini dipengaruhi dan dikendalikan oleh “Pemikiran Yahudi Antara Bangsa”. Justeru dalam masa pemerintahan Parti Sosialis Kebangsasan Jerman, pertubuhan Free Masonary diharamkan di negara itu.

Sehingga kini pertubuhan sulit Yahudi ini telah berjaya menebar jaringnya di dalam berbagai-bagai bidang, terutama dalam bidang ekonomi masyarakat antarabangsa.

Tujuan utama Free Masonary ditubuhkan ialah untuk mencapai tujuan Yahudi membina kembali “kerajaan Yahudi”, dan untuk menguasai dunia seluruhnya. Ia bertujuan untuk menarik sokongan antarabangsa terhadap perjuangan Yahudi tersebut. Dan sudah tentu ianya anti Islam.

Seorang bapak Yahudi yang terkenal, Dr. Th. Herzl pernah menegaskan, tentang Freemasonary dengan kata-katanaya:“Kelab Masonary yang terbesar di seluruh dunia dan bekerja secara senyap-senyap adalah berkedudukan sebagai pelindung untuk mencapai cita-cita kami. Sesungguhnya kaum Nasrani yang hina, akan menolong kamu untuk mencapai kemerdekaan kami, dan ejen-ejen kami yang bukan Yahudi akan memberikan banyak kebahagian kepada kami”.

Freemasonary memain peranan yang penting dalam menumpaskan bangsa Arab pada tahun 1948, justeru berjaya melahirkan sebuah negara bumi di bumi Palestin yang mereka rompak dengan pertolongan-pertolongan kuasa besar. Negara-negara Arab pada itu tewas di tangan Yahudi, kerana Freemasonary telah berjaya menyeludup masuk orang-orang Yahudi untuk bekerja di pejabat-pejabat kerajaan Arab, malah sebahagian daripada tokoh-tokoh Arab pada masa itu adalah terdiri daripada ejen-ejen Yahudi.

Walau bagaimana pun, rahsia Freemasonary ini telah terbongkar juga, kejahatannya telah terdedah. Berita-berita kejahatannya telah didedahkan untuk pengetahuan umum, khususnya umat Islam. Media massa, termasuk buku-buku telah menyelongkar segala tindakan jahat dan hina rancangan Freemasonary untuk menghancurkan Islam dan menakluk dunia. Justeru Freemasonary sudah lama tidak menjadi rahsia sebagai organisasi sulit Yahudi. Hampir semua orang yang berpendidikan mengetahuinya.

Mengikut persatuan Freemasonary, kumpulan atau perhimpunan mereka dipanggil “lodge” yang dahulunya bererti “rumah kongsi” atau “rumah panjang”, tempat tinggal para pekerja. Dewan atau rumah tempat mereka bertemu atau berjumpa pula dipanggil “masonik hall”, atau “masonik tempel” yang bererti “rumah hantu”.

Freemasonary berkembang dengan pesat dari England ke Scoland dan Ireland, dan seterusnya merebak ke tanah jajahan takluk British, termasuk Amerika Utara, Timur Jauh dan ke negara-negara lain juga.

Lodge atau kumpulan Freemasonary yang pertama kali ditubuhkan ialah Bengal Lodge pada tahun 1729. Di Eastern Archipelago pula lodge yang mula-mula sekali ditubuhkan ialah Zetland, iaitu East Lodge No 508.

Lodge pertama ditubuhkan di Singapura ialah pada 26,2 1845.

Kemudian di Pulau Pinang dengan Royal Prince of Wales Lodge No 1555 E.C. pada 5.7.1875.

Di Perak ialah Jubilee Lodge No 2225 E.C. Taiping ditubuhkan pada 14.9.1887.

Di Kuala Lumpur, dengan Read Lodge No 2337 E,C,,ditubuhkan pada 10.1.1889.

Lodge-lodge lain yang didaftarkan di Malaysia dan Singapura di bawah Perlembagaan Scottish dan Irish ialah:

Lodge Scotia No 1003 di bawah Perlembagaan Scottish, Pulau Pinang, pendaftaran pada 1.2.1906.

Lodge Tullibardine di dalam East No.1118 S.C, Kuala Lumpur pada 1.5. 1913.

Lodge St. Patric No 765 Perlembagaan Irish, Singapur pada 4.3. 1954.

Lodge Emerald ini the East No 830, Kuala Lumpur pada 3.3. 1966.

Perkembangan-perkembangan Freemason di lain-lain negara di dunia adalah sebagai berikut: Perancis-Lodge 1725 dan Grand Lodge 1732, Jerman-Lodge 1735, Amerika-Lodge 1734, Belanda-Lodge 1735, Pertugis-Lodge 1735, Switzerland-Lodge 1740, Denmark-Lodge 1745, Itali-Lodge 1763, Belgium-Lodge 1765, Rusia-Lodge 1771 dan Sweden-Lodge 1773.

Kebanyakan ahli-ahli Freemasonary sekarang terdiri daripada ahli-ahli jemputan, dan kebanyakan mereka terdiri daripada orang-orang yang terkenal dalam masyarakat. Orang Yahudi yang julung-julung kali menjadi ahli Persatuan Freemasonary di England, ialah seorang saudagar di London, Danie Diivalle atau Devalle.

Freemasonary telah wujud di negara Malaysia sebagai sebuah pertubuhan sosial, menggunakan nombor Lodge 19 dan 23. Menurut pihak berkuasa, Freemasonary di Malaysia telah ditubuhkan sejak lebih seratus tahun yang lalu, dibawa oleh penjajah Inggeris, malah mungkin lebih lama lagi, iaitu sejak zaman penjajahan Belanda ke atas Melaka sejak tahun 1511 lagi.

Freemansonary di Malaysia berindukkan Freemansonary di England yang dikenali dengan nama Grand Lodges yang mempunyai perlembagaannya yang tersendiri, dan ia tidak mempunyai hubungan dengan Lodges di Amerika atau Jerusalem.

Bilangan ahli Freemansonary di Malaysia ialah seramai 2,984 orang.


AMARAN Rabithah Alam Islam

Rabithan Alam Islam dalam persidangannya yang diadakan di kota suci Mekah pada 14 hingga 18 Rabiul Awal 1384 Hijriyah telah memberi amaran tentang kemerbahayaan Freemansori, iaitu sebuah pertubuhan sulit Yahudi yang menjalankan kerja-kerja subversif untuk merosakkan Islam.

Sehubungan dengan itu persidangan tersebut juga telah membuat beberapa ketetapan untuk perhatian kerajaan Islam dan umat Islam di seluruh dunia.

Persidangan itu menyeru mana-mana umat Islam yang terlibat dengan kegiatan Freemason hendaklah segera berhenti dan memutuskan hubungan dengan pertubuhan Yahudi itu. Malah lebih jauh lagi, mana-mana orang yang terlibat dengannya dilarang untuk diberi sebarang pekerjaan yang berhubungan dengan Islam.

Rabithah juga melarang kerajaan-kerjaaan Islam melantik orang-orang yang pernah terlibat dengan gerakan Fremanson memegang jawatan dalam kerajaan.

Rabithah jua menyeru kerajaan-kerajaan Islam supaya mengharamkan Freemanson di negara masing-masing, dan menutup Lodges atau Rumah Hantu yang sedia ada di negara mereka.

Rabithah mencadangkan supaya sebarang kegiatan Freemanson yang terpalit dengan kegiatan Yahudi hendaklah didedahkan kepada umum dalam bentuk, seperti risalah, buku-buku dan sebagainya untuk disampaikan kepada orang ramai.

Rabithah menyeru semua negara Islam yang mempunyai Kuil Masonik di negara mereka membuat laporan kepada Rabithah.

Sebarang kegiatan Freemanson hendaklah dipantau atau diberikan perhatian yang serius. Demikian juga dengan kegiatan pertubuhan-pertubuhan yang searah dengannya, seperti The Lions Club atau Rotary Club hendaklah sentiasa diawasi dan dicurigai.

ROTARY Club

Apabila rahsia Free Masonary terbongkar dan terdedah, maka Pertubuhan Zionis segera bertindak menubuhkan berbagai-bagai pertubuhan baru yang memakai berbagai-bagai nama. Antara pertubuhan-pertubuhan itu ialah Rotary Club atau Kelab Rotary dan berbagai-bagai pertubuhan lagi yang bercorak kewanitaan, kesihatan, persaudaran dan kanak-kanak sedunia.

Tujuan kelab-kelab ini ditubuhkan adalah sama sahaja, iaitu untuk mencapai cita-cita kaum Yahudi di Palestin dan juga Yahudi di seluruh dunia.

Rotary Club ditubuhkan antara tahun 1903 dan 1908 di wilayah Illionis, Chicago, Amerika Syarikat. Ia diasaskan oleh Paul Harris, seorang peguam, anggota Freemasonary pada tahun 1903. Dia dibantu oleh tiga orang Yahudi lagi, iaitu Silver Sheiller, saudagar arang, Gustav Lower, jurutera perlombongan dan Hiram Chorry, pedagang dan penjahit.

Perkataan “Rotary” Club ialah bererti “kembali”, dan yang dimaksudkan dengan “kembali” itu ialah “kembali ke Palestin” dan membangun kembali kerajaan Yahudi untuk menguasai dunia.

Seperti juga dengan pertubuhan-pertubuhan Yahudi yang lain matlamat akhir mereka ialah untuk mewujudkan sebuah pemerintahan dunia yang diterajui oleh Yahudi yang berpusat di Israil.

Dalam hal ini, tugas Rotary Kelab yang penting ialah mengumpul segala maklumat yang diperlukan untuk disalurkan ke maraks utamanya yang terletak di Chicago yang akan melancarkan tindakan-tindakan yang sesuai.

Rotary Club dengan cepatnya tersebar ke seluruh dunia, termasuk dunia Islam. Kelab Rotary kedua ditubuhkan di San Francisco, yang ketiga ditubuhkan di New York, dan yang keempat di Washington.

Kemudian mereka menubuhkan kelab yang lebih besar, iaitu Rotary Kelab Internasional dalam kongres tahunannya terbesar yang telah diadakan di Wilayah Walt, Amerika Syarikat. Tujuannya ialah untuk membuka peluang kepada orang-orang luar menyertai kelab itu.

Pada masa itu Kelab Rotary Internasional itu telah dianggotai oleh seramai 5,000 orang yang mewakili 50 buah pertubuhan yang baru dibuka di Britain, Kanada dan Irland.

Pada tahun 1998 anggota Kelab Rotary ialah 22 juta orang yang mewakili 430 buah kelab yang terdapat di 160 buah negara di dunia.

Markas-markas operasinya terdapat bertaburan di seluruh dunia, termasuk di dunia Islam, dan markasnya yang terbesar ialah di Israil.

Tempat perjumpaan mereka bukan di markas, tapi di rumah-rumah anggota-anggotanya yang diadakan secara bergilir-gilir mengikut giliran masing-masing, dengan disertai majlis makan malam untuk mengeratkan hubungan di kalangan mereka. Di majlis itu mereka bertukar-tukar fikiran.

Melalui pertubuhan ini, Yahudi telah memprogramkan kurikulum pendidikan dan pembelajaran, olahraga, pergaulan bebas lelaki dan perempuan yang menarik hati para belia, dan beberapa perkara lagi yang boleh merosakkan akal fikiran serta jiwa raga manusia, khususnya umat Islam.

LIONS CLUB

MENGIKUT sejarahnya Lions Club atau Kelab Lions ditubuhkan pada tahun 1915 di Bandar Saint Antonio, Texas Amerika Syarikat. Pengasasnya ialah Mulfin John, pada masa itu seorang peguam muda yang bekerja di sebuah syarikat Insuran di Chicago.

Perkataan “Lions” itu bukannya berserti hewan singa dalam bahasa Malaysia, tapi ia mungkin bererti pengawal atau penjaga Haikal Sulaiman di Masjidil Aqsa atau ia mungkin bererti “merdeka dan bijak demi keselamatan negara kami” [Libertgintelligenceouivationssafety”.

Lions Club adalah merupakan cabang kepada Gerakan Freemason yang didukung oleh Yahudi Antarabangsa.

Tujuan asalnya ialah untuk memberi perlindugnan insuran kepada mana-mana syarikat yang enggan memberi jaminan insuran kepada mangsa-mangas perang. Caranya ialah dengan mengabungkan semua syarikat insuran di bawah satu payung naungan.

Pada masa itu pejabat Lions Club terletak di pejabat Rotary Club dan juga terletak di pejabat cawangan ajaran sesat Bahaiyah di Bandar Saint Antonio, Texas, Amerika Syarikat. Bahaiyah adalah ajaran sesat yang ditubuhkan oleh Yahudi yang bertujuan untuk memecahbelahkan umat Islam.

Dalam perkembangan yang selanjutnya, pejabat Lions Club telah dipindahkan ke New York dan seterusnya ke Washington.

Kongres pertama Kelab Lion telah diadakan pada tahun 1918 yang dihadiri oleh 22 anggota Yahudi Freemason.

Seperti juga dengan Rotary Club, Lions Club juga ditubuhkan dengan tujuan untuk mengabui khalayak ramai tentang peranan Freemasonry yang sebenarnya yang sedang bergerak di sesebuah negara yang dijadikan sasaran.

Malah Lions Club ini ditubuhkan untuk mengganti Rotary Club andainya rahsia kegiatan sulit Rortary Club itu terbongkar nanti.

Untuk menyebunyikan peranan mereka yang sebenarnya itu, Lions Club secara lahiriahnya akan dipamerkan sebagai sebuah pertubuhan yang menghulurkan berbagai-bagai kemudahan kepada masyarakat dan sedia membantu berbagai masalah yang mereka hadapi, tegasnya memberi khidmat sosial.

Mansori

Mansori ialah sebuah pertubuhan yang ditubuhkan oleh orang-orang Yahudi demi kepentingan mereka bersama. Tujuan utama mereka menubuhkan Mansori ialah untuk membantu membangun semula kuil Yahudi di atas tapak Masjidilaksa hari ini.

Mansori ialah sebuah pertubuhan bercorak keagamaan yang pada dasarnya tidak mempercayai semua agama, kecuali agama Mansori.

Mereka menghalalkan perkara-perkara yang haram, seperti riba, perzinaan, minuman keras, perjudian dan rela menjadi ejen negara asing dan mereka bersedia menyerahkan tanah air mereka kepada siapa sahaja yang mereka kehendaki.

Mereka hanya membenar orang-orang Islam melakukan ibadat ritual sahaja, seperti sembahayang, puasa, zakat dan pergi ke masjid untuk beribadat, tapi mereka tidak membenarkan umat Islam memain peranan dalam bidang politik.

Justeru itu mereka seolah-olah beranggapan, bahwa Rasulullah s.a.w. itu seperti seorang rahib atau paderi gereja sahaja, atau seperti seorang syeikh tarikat yang menyeleweng yang lehernya berkalung tasbih dengan mulut berkumat-kamit seperti seorang dukun yang tidak mengendahkan soal-soal kehidupan dunia yang dianggap di luar dari tanggungjawab orang-orang yang mementingkan kerohanian atau akhirat seperti mereka.

Bagi kaum Yahudi Mansori ini kitab suci al-Quran hanya berguna untuk dijadikan tangkal azimat, dibaca untuk mebuat air tawar atau air jampi, dibaca di hadapan jenazah atau di tanah perkuburan yang tidak mempunyai pertalian dengan persoalan-persolan hidup yang begitu penting buat mansuia. Sedangkan bagi umat Islam, dunia ini adalah seperti jambatan untuk membawa mereka menuju ke Akhirat yang kekal dan abadi.

Lega Pertahanan Yahudi

Lega Pertahanan Yahudi atau Jewish Defense Yahudi yang baru ditubuhkan sekitar tahun 1970an oleh Rabbi Meir Kahane, seorang rakyat Amerika Syarikat yang menetap di Israel.

R.M.Kahane telah bertanding dalam pilihanraya Knesset atau Parlimen Israel dan telah berjaya dengan kempemnya yang kejam untuk menghalau seramai 70,000 orang Arab Palestin yang menjadi warganegara Israel dan merancang untuk menubuhkan Lega Pertahanan Yahudi yang ganas itu yang bertujuan untuk menyerang dan membunuh rakyat Palestin.

Dia memiliki dua kerakyatan, iaitu kerrakyatan Amerika Syarikat dan Israel, sehingga dia mati dibunuh oleh seorang rakyat Palestin.

Komunis

Sebenarnya Yahudi memperalatkan apa sahaja demi untuk mencapai kepentinag mereka tanpa mengira halal atau haram, hina atau mulia, hentam sahaja apa yang boleh. Biasanya mereka berselindung di sebalik keselamatan awam untuk menyembunyikan tindakan haram mereka demi kepentingan Yahudi.



Tujuan utama fahaman komunis dibentuk ialah untuk menjayakan kepentingan Yahudi. Ia diasaskan di England pada tahun 1848, di mana Karl [Hein-rich] Marx [1818-1883] seorang Yahudi Jerman dan Frie-drich Engels [1820-1895], seorang sosialis Jerman yang menghabiskan sebahagian besar masa mereka di England, menulis Manifesto Komunis atau “The Comunist Manifesto] dan “Das Capital” di Soho, England.

Ia dijayakan dengan bantuan keewangan sebuah dana khas yang diusahakan oleh sebuah jawatankuasa yang anggotanya terdiri daripada Clinton Roosevelt [nenek kepada Franklin .Delano .Roosevelt,1882-1945, Presiden Amerika Syarikat yang ke-32 ], Horace Greeley dan Charles Dana. Anggota-anggotanya dilantik oleh anggota-anggota “Illuminati”, iaitu kumpulan orang-orang yang mempertuhankan syaitan. Komunis Manifesto adalah sebuah rancangan jangka panjang komunis untuk menawan dunia di bawah Republik Sosialis Soviet Antarabangsa [International of Soviet Sociolist Republic”.

Pada tahun 1842, kumpulan Illuminati ini telah berkumpul mengadakan persidangan di New York, Amerika Syarikat, di mana salah seorang anggota penyembah syaitan itu yang berbangsa Inggeris, Wright dalam ucapannya memberitahu hasrat Illuminati untuk menyatukan golongan-golongan yang tidak beragama atau Nihilist dan golongan yang tidak mempercayai adanya Tuhan atau Ateis dengan pertubuhan-pertubuhan subversif dalam sebuah organisasi yang dikenali dengan nama komunism atau berfahaman komunis yang mereka sendiri menubuhkannya.

Tujuan Illuminati menubuhkan komunis ialah untuk dipergunakan sebagai perkakas untuk melakukan hasutan supaya tercetusnya peperangan dan pemberontakan di mana-mana tempat yang mereka miliki di seluruh duia.

Sementara itu, orang-orang Yahudi menerusi Pemodal-pemodal Bank Antarabangsa Yahudi telah memperalatkan komunis untuk mencapai cita-cita kebendaan mereka, seperti untuk memperolehi wang ringgit, harta benda, kekayaan dan kemewahan hidup.

Dana Tanah Yahudi

Dana Tanah Israel atau The Israel Land Fund ialah sebuah badan yang bergiat cergas dalam bidang pembelian tanah demi kepentingan orang-orang Yahudi.

Mereka bukan sahaja membeli tanah di bumi Palestin tapi juga membeli tanah-tanah di negara-negara lain, khususnya di negara-negara berjiran dengan Palestine, seperti Jordan yang telah menandatangani perjanjian kerjasama dengan Israel pada tahun 1994.

Di Jordan mereka membeli tanah atas nama anggota-anggota masyarakat Yahudi Eropah, kerana undang-undang Jordan tidak membenar orang-orang Yahudi di Israel membeli hartatanah di negara itu.

Sehingga tahun 2009 pertubuhan Dana Tanah Israel telah membeli banyak tanah-tanah dan tempat-tempat kediaman di kawasan Palestine yang dikuasai oleh rejim Zionis.

Tujuan untama mereka membeli tanah-tanah di luar Palestine itu ialah untuk memenuhi impian mereka untuk mewujudkan Israel Raya yang telah lama dirancang oleh Zionis, di mana di dalamnya terdapat negara Jordan.

Gerakan Kebatinan

Orang-orang Yahudi berpura-pura menubuhkan kumpulan kebatinan, gerakan rahsia dan tarikat sufi, yang tujuannya tidak lain tidak bukan, hanya semata-mata untuk menghancurkan Islam di atas nama Islam. Cara seperti ini juga dilakukan oleh orang-orang Kristian untuk menghancurkan Islam. Dari sinilah berkembang biaknya ajaran-ajaran sesat yang menggunakan nama Islam.

Antara ajaran-ajaran sesat yang terkenal di seluruh dunia ialah Qadiani yang muncul di India pada awal abad ke 19 dibawa oleh seorang lelaki yang bernama Ghulam ahmad Al-Gadiani dengan tujuan untuk menghancurkan Islam. Ajaran ini masih wujud hingga sekarang, termasuk di negara-negara Islam.

Haganah

Haganah ialah pertubuhan ganas Yahudi yang ditubuhkan menjelang penubhan negara Israel pada tahun 1948.

Haganah ditubuhkan untuk mencapai tiga tujuan utama, iaitu berusaha untuk memperluaskan wilayah yang diduduki oleh Israel di bumi Palestin.

Berusaha untuk memaksa negara-negara Arab mengiktiraf Israil sebagai sebuah negara yang baru ditubuhkan itu.

Untuk mengusir pelarian-pelarian Arab Palestin yang tinggal di khemah-khemah pelarian mereka yang terletak di negara-negara Arab yang bersempadan dengan bumi Plastin yang dijajahi mereka, seperti Gaza, Tebing Barat dan sebagainya.

Yahudi Memperalatkan Kongsi Gelap Klu Klux Klan

Kaum Yahudi memang telah terkenal dengan tipu dayanya, memperalatkan apa sahaja untuk mencapaikan tujuan mereka, baik dalam bidang ekonomi atau politik tanpa mengira baik ataupun buruk, halal atau haram. Berbagai-bagai media mereka pergunakan untuk mencapai maksud jahat mereka, seperti kepercayaan, isme-isme, agama, pertubuhan-pertubuhan, terutama pertubuhan-pertubuhan seni dan budaya, dan juga pertubuhan politik.

Salah sebuah kongsi gelap yang terkenal di dunia, iaitu Klu Klux Klan pernah diperalatkan oleh Yahudi untuk mencapai maksud dan cita-cita perjuangan mereka yang jahat dan ganas itu. Konngsi gelap ini ditubuhkan pada 25 Disember, 1865 di Tennessa oleh enam orang bekas tentera pihak Amerika Selatan [Confederate] . Pada masa hamba-hamba abdi di Amerika Syarikat telah dibebaskan dan Peperangan Saudara antara Amerika Utara dan Amerika Selatan telah tamat dengan ketewasan di pihak Amerika Selatan.

Pihak Selatan yang tewas dalam Perang Saudara itu telah menubuhkan kongsi gelap Klu Klux Klan yang bertujuan untuk membela harta dan hak-hak mereka yang dirampas oleh pehak Utara dan juga pihak-pihak pemerintah. Kongsi gelap ini berkembang dengan pesat dan mendapat sambutan yang hebat daripada rakyat Amerika Selatan. Pada tahun 1869 bilangan ahlinya dikatakan berjumlah seramai 500,000 orang.

Ketua kongsi gelap Klu Klux Klan ialah General Nathan B. Morrest yang terkenal dengan panggilan “Grand Wizard”.

Kongsi gelap ini mendapat bantuan keewangan daripada seorang Yahudi bernama Judah Benjamin, seorang peguam yang terkenal di England. Justeru, sudah tentu kongsi gelap ini telah diperalatkan oleh kaum Yahudi untuk membantu perjuangan mereka yang ganas itu. Klu Klux Klan didapati masih hidup selepas seratus tahun ia ditubuhkan pada tahun 1865.

Loji Nuklear Israel

Sejak tahun 1958 lagi Israel telah membina loji nuklear di Padang Pasir Dimona, dan terus menjadi pertikaian hingga ke hari ini.

Namun begitu, negara-negara barat, khususnya Amerika Syarikat mengambil sikap neutral terhadap loji nuklear Israel itu, tidak sebgaimana mereka sibuk dengan loji-loji nuklear yang dibina oleh Iran dan Korea Utara, malah mereka mengancam kedua-dua negara itu untuk dikenakan tindakan yang drastik.

Malah Israel juga dengan tipu helahnya tidak mengiktiraf loji nuklearnya sendiri. Ini merupakan tektik penipuan Yahudi yang licik untuk mengabui mata dunia bahwa tidak menumpukan perhatian kepada loji nukleranya untuk tujuan keselamatan.

Yahudi Sumber Keganasan Dunia

Orang-orang Yahudi yang merasa nasib malang menimpa mereka tiba-tiba bangkit untuk membalas dendam. Merekai bangkit menggembeling tenaga dan berusaha melakukan berbagai-bagai konspirasi antarabangsa.

Catatan sejarah menunjukkan bila Raja Edward dari Britain menghalau orang Yahudi dari negara mereka, orang-orang Yahudi yang tinggal di Belanda, Jerman dan juga di Britain telah bangkit dan bersatu untuk bertindak.

Untuk mencapai maksud mereka, orang-orang Yahudi itu telah berusaha mencetuskan kekacauan di seluruh Britain.

Mula-mula mereka menghuruharakan di sekitar kerabat diraja Britain yang memerintah pada masa itu’

Di samping itu mereka telah membakar api sengketa antara kerajaan British dan pihak gereja.

Akhirnya negara Britain terjerumus dalam kehancuran yang tidak dapat dielakkan lagi akibat kemakaran Yahudi.

Tidak cukup dengan itu, orang-orang Yahudi juga berjaya memecah-belahkan agama Kristian sehingga terbentuk mazhab Protestan dan Katholik.

Malah mazhab Protestant itu pun berjaya dipecahkan oleh Yahudi kepada beberapa kumpulan lagi.

Raja Charles I

Raja Charles I Britain juga tidak sukakan orang Yahudi. Beliau bertindak menghalau keluar orang-orang Yahudi dari negaranya. Ini mencetus kemarahan orang-orang Yahudi lalu mereka mengatur strategi untuk menyingkir raja itu dari takhta.

Orang-orang Yahudi telah berpakat dengan salah seorang pemimpin tinggi tentera Britain, Oliver Cromwell untuk menjayakan rancangannya. Untuk menjayakan rancangan itu, Oliver Cromwell telah menerima bantuan kewangan yang besar daripada seorang Yahudi, warga Belanda, Minasbech Esrael

Dan dengan bantuan seorang tokoh Yahudi yang terkenal, Fernandez Carfagal, Oliver Cromwell telah menubuhkan gerakan tentera bawah tanah yang dibekalkan dengan wang dan senjata untuk mencetus kekacauan di Britain.

Justeru beratus-ratus orang tentera upahan yang terlatih dibawa masuk ke Britain. Dengan kerjasama Yahudi, mereka melancarkan serangan-serangan ganas di Britain dan mencetus kepanikan di kalangan penduduknya.

Matlamat sebenar mereka ialah untuk mencetuskan perang saudara antara rakyat dan kerajaan Britain.

Dengan mendapat perlindungan kekebalan diplomatik, daripda De Souz Frnandez, seorang Yahudi yang menjadi Duta Besar Portugis ke Britain, Fernandez Carfagal dapat bergerak bebas di seluruh negara untuk menjalankan konspirasinya.

Mereka mengapi-apikan pertelagahan agama antara mazhab Protestan dan Katholik. Kemudian mereka lancarkan gerakan bersenjata. Akibatnya suasana sosio politik Britain menjadi gawat.

Lord Oliver Cromwel juga mendapat bantuan kewangan daripada seorang Yahudi, Ebenz Brant. Dengan kerjamsama Isaac Derlous mereka telah menangkap Raja Charles I dan telah dikenakan tuduhan palsu sebagai pengkhianat. Tapi pada mata kasarnya ia dinampakkan Raja Charles I tersingkir kerana ditentang oleh rakyat Britain sendiri.

Kemudian pada 30 Januari 1949, Raja Charles I telah menjalani hukuman mati yang dilaksanakan di hadapan bangunan pusat kewangan Yahudi yang terletak berhampiran dengan bangunan White Hall, London.

Dengan kejayaan tersebut, maka Lord Oliver Cromwell telah diberikan hadiah wang yang lumayan oleh orang-orang Yahudi yang terlibat dalam konspirsi tersebut.

Yahudi Memusuhi Agama Kristian

Kaum Yahudi bukan sahaja memusuhi Islam, tapi mereka juga memusuhi kaum Nasrani, permusuhan yang memang tidak dapat dielakkan lagi, kerana berakar umbi daripada perbezaan akidah yang amat ketara.

Menurut kaum Yahudi penyelamat yang dijanji oleh Tuhan untuk mereka masih belum lagi muncul. Kepada mereka Isa Almasih alaihissalam bukan lagi penyelamat sebagaimana diakui oleh kaum Nasrani. Malah mereka menuduhnya sebagai anak haram hasil daripada perzinaan Maryam alaihissalam dengan Yusuf Annajar.
Justeru kaum Yahudi memusuhi Isa Almasih alaihisalam dan membuat berbagai-bagai fitnah ke atasnya. Mereka mendesak pemerintah menangkap, membunuh dan mensalib Isa Almasih alaihisalam. Tapi orang yang mereka tangkap, seksa dan salib itu sebenarnya bukan Isa Almasih alaihisalam, kerana yang mereka tangkap ialah tukang fitnah, iaitu Yudas Iskariot yang raut wajahnya seiras dengan wajah Isa Almasih alaihisalam. Isa Almasih alaihisalam telah diselamatkan oleh Allah S.W.T.

Allah S.W.T. menceritakan peristiwa tersebut dalam al-Qura’nul Karim dengan firmannya, dalam Surah An-Nisa, ayat 155 hingga 159 yang bermaksud:
“Maka [Kami laknatkan mereka] disebabkan mereka mencabuli perjanjian setia mereka, dan mereka kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, dan mereka pula membunuh nabi-nabi dengan tidak ada sesuatu alasan yang benar, dan mereka juga mengatakan, “Hati kami tertutup [tidak dapat menerima ajaran Islam yang dibawa oleh Nabi Muhammad”].[Sbenarnya hati mereka tidak tertutup], bahkan Allah telah mengecap [memetraikan] atas hati mereka. Oleh itu, mereka tidak beriman kecuali sedikit sahaja [di antara mereka].

“Demikian juga [Kami laknatkan mereka] disebabkan kekufuran mereka dan tuduhan mereka terhadap Maryam [dengan Tuhan] yang amat besar dustanya”.

“Dan [disebabkan] dakwaan mereka yang mengatakan:”Sesungguhnya kami telah membunuh Al-Masih Isa ibnu Maryam, Rasul Allah”. Pada hal mereka tidak membunuhnya dan tidak memalangnya [di kayu palang-salib], tapi diserupakan bagi mereka [orang yang mereka bunuh itu seperti Nabi Isa]. Dan sesungguhnya orang-orang yang telah berselisih faham mengenai Nabi Isa, sebenarnya mereka berada dalam sak [ragu-ragu] tentang menentukan [pembunuhannya]. Tiada sesuatu pengetahuan pun bagi mereka mengenainya selain daripada mengikut sangkaan semata-mata, dan mereka pula tidak membunuhnya dengan yakin.

“Bahkan Allah mengangkat Nabi Isa kepadaNya; dan adalah Allah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.
“Dan tidak ada seorang pun dari kalangan Ahli Kitab melainkan ia akan beriman kepada Nabi Isa sebelum matinya, dan pada hari kiamat kelak Nabi Isa akan menjadi saksi terhadap mereka”

Inilah yang menjadi punca yang hakiki kepada permusuhan sepanjang zaman antara kaum Nasrani dan kaum Yahudi. Sungguh malang, bagi kaum Yahudi, kerana kaum Nasrani merupakan penguasa dan pemerintah di Barat, di Eropah dan di Amerika Syarikat. Justeru di negara-negara tersebut kaum pernah dilayan dengan buruk, diancam, diseksa dan dibunuh dengan kejam. Malah mengikut sejarah, tidak sebuah negara pun di Eropah yang tidak pernah mengancam kaum Yahudi yang tinggal di negara mereka atas nama Isa Al-Masih.

Ada negara-negara, seperti Britain, Perancis, Jerman, dan Itali menggubal undang-undang untuk mengekang dan dan menyempit peluang kehidupan kaum Yahudi yang berada di negara mereka, sehingga kehidupan mereka menjadi amat terbatas dan amat sukar sekali. Tapi seperti biasa, mereka mempunyai teknik yang tersendiri dalam menghadapi sitiwasi seperti itu. Mereka akan melancarkan tindakan balas yang tegas untuk memusnah dan menghancurkan kehidupan ekonomi dan sosial negara-negara tersebut supaya menjadi porak-peranda. Antara tindakan yang mereka ambil ialah melakukan berbagai-bagai penipuan, menggalakkan kerosakan akhlak, seperti perjudian, pelacuran, perzinaan, menyalakan semangat perseteruan dan peperangan.

Kaum Nasrani Eropah melakukan kekejaman dan kezaliman terhadap kaum Yahudi telah bermula kira-kira tahun 1348M, mereka bangkit serentak menindas dan membunuh kaum Yahudi yang dianggap sebagai satu jalan untuk mendekatkan diri mereka kepada Tuhan.

Penganut Kristian dari mazhab Katholik pula dilarang keras oleh Pope atau ketua padri mereka daripada menjadi anggota pertububuhan Freemason Yahudi, kerana sumpah keahlian dan kepercayaanya bertentangan dengan ajaran mazhab Katholik. Sesiapa yang didapati melanggar larangan ini akan menerima hukuman dipecat daripada mazhab tersebut.

Di samping itu pengikut-pengikut mazhab Kristian yang lain juga dinasihati supaya tidak menjadi anggota Freemason. Nasihat ini diberikan oleh “The Congregation for the Doctrine of the faith” di England, di Amerika Syarikat, Norway, Sweden dan Denmark kepada pengikut-pengikut mereka.


Perpecahan Dalaman Kaum Yahudi

Walau pun jumlah orang-orang Yahudi di seluruh dunia amat kecil jika dibandingkan bangsa-bangsa lain, tapi suara mereka amat berpengaruh di gelanggan dunia, terutama kepada kerajaan Amerika Syarikat dan kerajaan British. Apa sahaja yang dikatakan oleh orang Yahudi, sudah tentu akan diakur oleh kerajaan Amerika Syarikat secara membuta tuli, tanpa usul periksan. “Putih” kata Talaviv, maka “putihlah” kata Washington, jika “hitam” kata Talaviv, maka “hitamlah” kata Washington. Maka andainya Talaviv mengatakan “hitam” itu “putih”, dan “putih” itu “hitam”, maka Washington pun akan membenar dan menyokongnya tanpa usul periksa lagi. Washington menjadi macam lembu dicucuk hidung.

Amerika Syarikat bukan sahaja membenarkannya, malah memberi sanjungan serta memberi bantuan untuk merealisasikan apa yang dikatakan oleh orang-orang Yahudi itu, walaupun untuk berbuat demikian Amerika Syarikat terpaksa memandikanya dengan ribuan darah mansuia yang tidak berdosa.

Walaupun kaum Yahudi dari segi lahiriah kelihatan begitu gagah dan handal, dan tidak mungkin digoncang oleh sesiapa pun, tapi pada hakikatnya, mereka tidaklah sekuat yang disangka, kerana ada berbagai-bagai faktor yang menggoncangnya dari dalaman yang tidak dapat dielakkan lagi yang akan membawanya ke arah kemusnahan..

Mengikut akidah orang Yahudi, nasab keturunan Yahudi dikira dari sebelah ibu, jika ibunya seorang Yahudi, maka Yahudilah anaknya, jika ibunya bukan Yahudi, maka anaknya dikira Yahudi. Ayah tidak menentukan ke Yahudian anaknya.

Akidah ini telah mencetuskan berbagai-bagai problem di kalangan masyarakat Yahudi dan menggoncangkan masyarakat Yahudi di negara yang mereka rompak itu, iaitu Palestin. Kerana ramai di antara mereka yang telah berkorban apa sahaja untuk menubuhkan negara Yahudi yang mereka rompak itu telah berkahwin dengan wanita-wanita yang bukan Yahudi, kerana itu melahirkan anak-anak yang tidak dianggap Yahudi, kerana itu mereka tidak berhak mendabik dada sebagai seorang Yahudi dan tidak juga berhak untuk mendapat penghormatan sebagai seorang Yahudi. Tidak sebagaimana seorang anak yang dilahirkan oleh seorang lu ibu Yahudi, tanpa melihat ayahnya bangsa apa, agama apa, dan apa warna kulitnya, dia tetap menjadi Yahudi dan berhak mendapat penghormatan sebagai seorang Yahudi.

Di samping itu ada lagi beberapa faktor lain yang mendorongkan orang-orang Yahudi terus berbalah, berkelahi dan bersengketa antara satu sama lain tanpa titik penyelesaian hingga ke hari kiamat . Ini adalah merupakan suratan nasib, ketetapan Allah ke atas umat yang durka kepadaNya yang akan berakhir dengan kehancuran sebagaimana umat yang dahulu-dahulu juga.

Berbagai-bagai alamat yang memberi petunjuk akan kehancuran yang akan menimpa kaum Yahudi telah terpampang dengan jelas di hadapan mata. Ini tidaklah dihairankan kerana kaum Yahudi adalah kaum yang sudah terkenal sebagai kaum yan angkuh, bongkak dan sombong yang tidak ada taranya.

Cuba perhatikan! Orang-orang Yahudi yang menguggusi Palestini mempunyai tidak kurang daripada tiga puluh buah partai politik yang masing-masing mempunyai agenda yang tersendiri dalam perjuangan mereka. Partai yang paling kanan ialah Zionis yang radikal, sementara partai yang paling kiri pula ialah partai komunis yang pelampau. Sebagaimana biasa di antara partai-parati itu berlaku perselisihan dan persengketaan, tikam menikam antara satu sama lain dalam usaha untuk merebut pengaruh.

Masyarakat Yahudi adalah masyarakat perkauman dan hidup berkelas-kelas dan berperingkat-peringkat yang jauh berbeza di antara satu sama lain. Perbezaan antara satu kelas mas yarakat dengan satu kelas amatlah ketara. Golongan masyarakat kelas satu yang terdiri daripada golongan kaya yang hidup mewah hanya terdapat di kalangan orang-orang Yahudi yang berasal dari Eropah Barat, Eropah Timur, seperti Rusia dan Poland, dan juga mereka yang berasal dari Amerika Syarikat.

Sementara kaum Yahudi Timur yang bukan berasal daripada wilayah-wilayah tersebut adalah tergolong dalam golongan Yahudi kelas dua atau kelas tiga yang merupakan masyarakat yang paling rendah tarafnya dalam masyarakat Yahudi di Palestin. Biasanya mereka menjadi tentera-tentera yang turun ke medan perang menggadai nyawa dan menjadi umpam musuh.

Sebaliknya kebanyakan kaum Yahudi kelas pertama memegang jawatan-jawatan yang penting dalam kerajaan. Mereka inilah yang menjadi pembuat dan penentu dasar Yahudi. Antara mereka yang pernah terkenal dalam arena politik antara bangsa ialah Gold Mier, David Ben Gorian, Chartok, Alan, Menachem Begin, Mosye Dayan dan lain-lain lagi.

Kewujudan kelas-kelas masyarakat yang mempunyai jurang yang begitu luas seperti itu, sudah tentu mengundang bahaya, dan ia boleh menimbulkan keadaan yang tidak harmoni yang boleh menguggatkan ketenteraman negara dan menjunamnya ke jurang kehancuran.

Pada umumnya mereka tebahagi kepada beberapa golongan, dan yang terbesar ada dua golongan yang mempunyai nama yang berbeza dan pendapat yang berbeza.

Kristian Zionis. Mereka terdiri daripada penganut-penganut agama Kristian mazhab Protestan.

Kini mereka mempunyai sebuah institusi yang dikenali dengan nama “International Cgristian Embassy in Jerusalem [ICES] berpusat di Baitul Mqdis.

ICES adalah penyokong kuat kepada penubuhan sebuah negara yahudi di bumi Palestin, kerana dari segi sejarahnya [yang menyeleweng] mereka percaya Palestin adalah kepunyaan Yahudi. Kepercayaan ini mempunyai pertalian dengan agama Yahudi dan Nasrani.

Yahudi Ortodoks ialah kaum Yahudi yang berpegang kepada ajaran agama Yahudi yang sedia ada. Kalangan ini juga terbahagi kepada beberapa golongan, antaranya yang terkenal ialah “Naturei Karta” yang bermazhab Hesedin.

Mengikut kepercayaan golongan ini, orang-orang Yahudi haram kembali ke bumi Palestin selepas mereka diusir dari situ oleh Nebuchadnezar sehingalah datang Messiah di akhir zaman. Messiah ini dipercayai yang akan membawa mereka pulang ke Palestin dan memimpin mereka.

Tegasnya orang-orang Yahudi, kata mereka haram balik ke Palestin selagi Messiah tidak muncul.

Mengikut orang-orang Yahudi Ortodoks fahaman mereka adalah berdasarkan ajaran kitab Talmud [Meshna Tora], iaitu penafsiran kepada Old Testament atau “Kitab Perjanjian Lama” mereka yang mereka angap sebagai ajaran Syaitan.

Itulah sebabnya mereka menentang bila Herzl buat pertama kalinya merencanakan untuk menggembalikan orang-orang Yahudi ke Palestin pada tahun 1897 untuk menubuh sebuah negara sendiri untuk orang Palestin. Kepada mereka Herzl seorang yang sesat, dan gerakan Zionis juga menurut mereka merupakan ajaran yang sesat yang terkeluar daripada ajaran agama Yahudi.

Malah hingga ke hari ini pun orang-orang Yahudi Ortodoks ini yang tinggal di Eropah, Amerika Syarikat, di negara-negara Afrika dan Afrika Selatan masih meneruskan penentangan terhadap penubuhan negara Israel di bumi Palestin dan mereka juga menentang gerakan Zionisme.

Mengenai orang-orang Yahudi Allah berfirman dalam kitab suci al-Quran, dalam Surah Al-Maidah, ayat 64 yang bermaksud:
“Dan orang-orang Yahudi itu berkata, “Tangan Allah terbelenggu [bakhir dan kikir]”. Tangan merekalah yang terbelenggu dan mereka pula dilaknat dengan sebab apa yang mereka telah katakan itu, bahkan kedua tangan Allah sentiasa terbuka [nikmat dan kurnianya luas melempah]. Ia membelanjakan sebagaimana yang Ia kehendaki, dan Kami sesungguhnya apa yang telah diturunkan kepadamu dari Tuhanmu itu, akan menjadikan kebanyakan dari mereka bertambah derhaka dan kufur, Kami tanamkan di antara mereka perasaan bermusuhan dan kebencian hingga hari kiamat. Tiap kali mereka menyalakan api peperangan, Allah memadamkannya; dan mereka kebenaran terus melakukan kerosakan di muka bumi, sedang Allah tidak suka kepada orang-orang yang melakukan kerosakan”.-Al-Maidah:64.

Untuk mempecepatkan proses kehancuran kaum Yahudi itu seluruh umat Islam hendaklah melancarkan jihad ketenteraan.

Tapi buat masa ini negara Islam manakah yang mampu dan berani untuk memimpin jihad ketenteraan itu?

Justeru itu negara-negara umat Islam perlu bersatu padu menggembeling tenaga dan meletakkan keimpinan Islam di bawah satu payung kepimpinan atau khalifah sahaja yang akan memimpin gerakan seluruh umat Islam di dunia ini.


Susunan:
Hj.Mohamed Zain Saleh

10 comments:

Anonymous,  January 28, 2013 at 9:55 PM  

Remагkаblе! Its аctuallу amazіng article, I havе gоt much cleaг іdеa concerning
from this aгticle.
My webpage > loans for bad credit

Anonymous,  January 29, 2013 at 1:47 PM  

Wow, incrediblе blog layout! Ηow long have you been blogging for?
you mаԁe blogging looκ easу. Τhe οverall lοok of yοur site іѕ eхcellent, lеt alone thе
content!
Here is my web-site quick loans for bad credit

Anonymous,  January 31, 2013 at 2:47 PM  

excеllent post, vеrу іnformative.
I'm wondering why the other specialists of this sector don't undегstand
thiѕ. You shoulԁ procееd yоur writіng.
I am cоnfіdent, уou havе a hugе rеаders' base already!
My site ... loans for bad credit

Anonymous,  February 3, 2013 at 12:31 AM  

After I initially left a сomment I ѕeem to have сlicκed the -Notify mе whеn new comments are аddeԁ- cheсkbox
and from now on еѵery time a comment is аdded I rеcіeve four emails
with the same comment. Тhere haѕ to be а means you are able
to removе me fгom that serviсe?
Kuԁos!
Also visit my webpage - payday loans no credit check

Anonymous,  February 12, 2013 at 7:42 AM  

I'm gone to tell my little brother, that he should also pay a visit this blog on regular basis to get updated from most recent gossip.

Also visit my web page payday advance
Feel free to surf my web site payday advance

Anonymous,  February 22, 2013 at 6:45 PM  

Fаntaѕtic blog! Do you have any tips for aspiring writers?
I'm planning to start my own website soon but I'm a little
lost on everything. Wοuld you recommend starting with а freе plаtform like Woгdρreѕs or gο for
a paid option? Τhere aге so mаnу choicеѕ out
there that I'm completely overwhelmed .. Any tips? Thank you!

Look at my web-site :: best way to lose weight

Anonymous,  March 15, 2013 at 11:34 AM  

Afteг looking into a hаndful оf the articleѕ on your web page, I sегiously likе yоur wаy οf blogging.
I saved aѕ a favoгite it to my boοkmark
site list and wіll be checκіng baсk ѕoon.
Take a looκ at my wеbѕitе аѕ well and let me
knoω how you feеl.

Feel free to visit my page; Property for Sale
Also see my web site: Property for Sale

Anonymous,  March 20, 2013 at 9:34 AM  

Нello my lονeԁ one! I wiѕh to ѕay that
this pοst iѕ amаzing, great written and includе appгoхіmatеly
all importаnt infοѕ. Ι ωould like to see mοrе posts lіke
this .

my pagе - payday

Anonymous,  April 12, 2013 at 2:53 AM  

Іt's perfect time to make some plans for the future and it's time tо be happy.
ӏ have rеad this post anԁ if I could I desiгe to suggest you some intеrestіng things or
adviсe. Perhaps уοu cаn ωrite next
аrticles referring tο thiѕ aгtiсle.
I desire to гeаd еѵen moгe things about it!


Stop by my web blog payday loans

Anonymous,  April 23, 2013 at 3:49 AM  

ӏ гead thiѕ artіcle fully concerning
thе differеnсe of mοst up-tο-dаte аnd eагliеr
technologіes, it's remarkable article.

my blog post - payday loans

Post a Comment

  © Blogger template Werd by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP