MELACURKAN ISTERI KERJA LAKNAT

>> Friday, April 4, 2014




MELACURKAN ISTERI

Keratan Harian Metro




Kisah suami melacurkan isteri sudah lama berlaku di kalangan manusia di seluruh dunia. Ia dilakukan oleh lelaki yang pemalas dan tidak bermaruah.


Namun begitu perkara ini mungkin disedari berlaku oleh masyarakat ataupun tidak disedari oleh masyarakat kerana ia berlangsung secara berahsia.


Ia mungkin berlaku dengan kerelaan sang isteri dengan alasan cinta dan takut kehilangan lelaki dedalu itu kalau dia mengengakri perintahnya yang kotor itu.


Dan sebaliknya kebiasaannya ia dilakukan tanpa kerelaan isteri andainya dia seorang wanita yang beragama dan bermaruah. Justeru isteri melakukan kerja terkutuk itu kerana terpaksa di bawah ancaman sang suami.


Ini sebagaimana terdapat dalam kisah yang dipaparkan dalam HARIAN METRO 2 April di bawah jodol  “‘NERAKA’ BUATAN SUAMI”. Diceritakan di mana seorang lelaki yang bergelar suami telah melacurkan isterinya dengan harga antara RM100 hingga RM120 untuk sekali pakai.


Sang wanita, 25 tahun kerana tidak rela dilacurkan dirinya telah bertindak melarikan dirinya daripada neraka itu dan melaporkannya kepada pihak berkuasa, yang terus bertindak ke atas pelanggan-pelanggannya yang terbaru  dan juga suaminya yang berusia 30 tahun.


Yang lebih sedihnya, dialporkan ketika sang isteri menjadi habuan kepada lima lelaki yang menjadi pelanggannya itu ia ditonton oleh suaminya yang tidak bermoral langsung tanpa memperdulikan rayuan isterinya yang malang itu. Tambah sedih lagi, hasil kerja haram itu digunakan oleh suami untuk membeli dadah syabu.


Saya terkenang pada suatu ketika dahulu di mana seorang suami yang termasuk orang-orang yang ternama dalam agama telah melacurkan isterinya yang cantik molek. Suami ini bila menerima  panggilan pelanggan dikatakan akan membawa isterinya ke mana-mana hotel yang dijanjikan, dan dia akan menunggu di luar bilik sehingga isteri dan lelaki itu selelsai bekerja. Saya juga dimaklumkan, sebelum isteri dan pelanggan itu dibenarkan masuk bilik bersama, mereka akan “dinikahkan” terlebih dahulu oleh sang suami dan dengan janji akan menceraikannya bila telah selesai.


Pada mula-mulanya sukar kepada saya untuk mempercayai perkara itu merupakan hasil kerja seorang yang beragama.Tapi beberapa kenyataan yang diberitahu kepada saya kemudiannya membuat saya menjadi keliru.


Pertama seseorang lelaki memberitahu saya hal itu kepada saya. Bila saya enggan mempercayainya, dia lalu memberikan nombor telefon lelaki tersebut untuk saya hubungni bagi mendapat layanan dari isterinya. Katanya nyatakan hotel, dan pukul berapa, pergilah tunggu, mereka akan datang, kalau tidak percaya.


Allahamdulillah! Allah mencegah saya daripada berbuat demikian sebagaimana disarankan oleh lelaki itu. Pada masa itu saya masih muda dan belum mendirikan rumah tangga.


Kemudian seorang lelaki lagi memberitahu saya. Katanya pada mula-mulanya dia juga tidak percaya dengan cerita yang didengarnya itu. Tapi sang lelaki yang menceritakan kepadanya itu, bukan sahaja memberi nombor telefon yang sama dengan diberikan kepada saya, tapi juga mampu bercerita dengan detail keadaan wanita itu ketika berada diranjang, termasuk dengan titik-titik peluhnya sekali.


Ini menyebabkan saya menjadi bertambah keliru sehingga ke hari ini.


Lagu mana ni?

Tidak lama selepas itu, saya dan seorang rakan saya, Allahyarham Ustaz Rafie, bekas wartawan Utusan Melayu berpeluang berbual-bual  dengan seorang bekas Ketua Polis Negeri Kelantan zaman itu, selepas berwawancara dengan beliau.


Ketika bercakap mengenai jenyah, beliau memberitahu bahawa antara janayah yang paling dikutuknya ialah lelaki yang menjual isteri dan anak-anaknya untuk tujuan pelacuran.

“Lelaki seperti ini tidak bermoral langsung. Mereka bukan manusia. Lebih hina dari hewan. Binatang pun tidak berbuat seperti mereka. Patut dikenakan hukuman yang lebih berat”.


Tapi di sebalik ada lelaki yang suka melacurkan isterinya itu, ada pula lelaki yang suka berlacur dengan isteri-isteri orang, kononnya kata mereka lebih standard dan lebih selamat daripada terkena penyakit, kerana sebagai isteri orang dia tentu lebih diberi perhatian oleh suaminya yang juga ingin menikmati perkara yang sama daripada isteri yang diperhambakannya itu.


LAGU MANA NI?



0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template Werd by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP